Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:22:42 GMT

دینداری و آگاهی مهمترین وظیفه در دوران جنگ نرم

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۸۴۲۷

دینداری و آگاهی مهمترین وظیفه در دوران جنگ نرم

ایسنا/مرکزی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در دوران جنگ نرم مهمترین وظیفه دین داری و آگاهی است.

آیت الله رضا رمضانی ۱۳ آبانماه در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبارستیزی در مصلی بیت المقدس اراک با اشاره به سابقه روز ۱۳ آبان و اعتراض تعدادی از دانشجویان نسبت به جنایتکاران و تسخیر لانه جاسوسی، افزود: این مناسبت ها و اتفاقات حاکی از حضور استکبار در جریان سازی های جامعه بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استکبار مدعی است که می تواند جهان را مدیریت کند و اصطلاحاتی چون جهانی سازی و دهکده جهانی  را مطرح می کند، گفت: آنها همواره مدعی بودند که هیچگاه انقلابی دینی رخ نمی دهد و دین، حضوری اجتماعی و سیاسی نخواهد داشت و اجازه وقوع چنین انقلابی را نمی دهند.

رمضانی با اشاره به سخنان و اعتقادات امام راحل، گفت: امروز با همه پیشرفت ها این قدرت برای مسلمانان وجود دارد که اتفاقی بزرگ و انقلابی را رقم بزنند و اسلام با برنامه ریزی به یک حکومت عدالت گستر منتهی می شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه بشری رشد عقلانی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را در ابعاد مختلف خواهد دید، بیان کرد: این تفکر که انقلاب یا پرچمی نباید به احتزاز درآید نشان می دهد که تصوری از حکومت مهدویت ندارند. روایات جعلی مبنی بر کشته شدن دوسوم مردم جهان با ظهور ایشان بیان می شود، اما به هرحال برای وقوع یک انقلاب جهانی و بهره مندی جامعه جهانی از عدالت باید مقدمات و بستر فراهم شود و بدون زمینه سازی این امر غیرقابل تحقق خواهد بود.

رمضانی با اشاره به اینکه دوران مختلفی را از جمله دوره کارآمدی پشت سر گذاشته ایم، گفت: برخی می گفتند که نظام ناکارآمد است، اما دستاوردها و جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین المللی پاسخ این ذهنیت ها و تصورات را داده است، امروز مباحث مرتبط با اسلام در بزرگترین دانشگاه های جهان مطرح است و مطالعات در ابعاد مختلف اسلام انجام می گیرد، اسلام دین تجلیلی نیست و طبق مطالعات عمده احکام آن، احکام اجتماعی است.

وی تاکید کرد: باید توانستن را فعلیت بخشید و در عرصه بین الملل این امر به منصه ظهور رسیده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم تقویت باورهای امام راحل در بین مردم تاکید کرد و گفت: در تفکر شیعه حسین شهید(ع) جای دارد که تحول انگیزه ای ایجاد می کند و در کنار آن شیعه معتقد به یک منجی و گسترش دهنده عدالت است، براساس همین امر انواع توطئه ها را به ما تحمیل کردند که از جمله آنها می توان به تحریم ها اشاره کرد که حاصل جریان استکبار با خوی استعمار و استثمار است.

وی تاکید کرد: امروز با استعمار نو و جنگ نرم روبرو هستیم، این نوع استعمار حمله نظامی ندارد بلکه حمله فکری و عقیدتی و اخلاقی دارد و به دنبال تغییر اخلاق و ادبیات و تفکر است، چراکه به این نتیجه رسیدند که با افراد زدن در خیابان نمی توان انقلاب را از بین برد بلکه باید جنگ نرم به راه انداخت، وارد خانه ها شد به طوری که حتی والدین نتوانند تربیت فرزندان خود را دنبال کنند و امروز تمام دنیا را بسیج کرده اند تا در کشورهای مسلمان فکر و اخلاق را تغییر دهند. اگر فکرها تغییر کند و حس مسئولیت کنار گذاشته شود و جهت معنویت تغییر کند خطر جدی بروز می کند.

رمضانی با بیان اینکه غرب به دنبال ترویج معنویت مسئولیت ستیز و مسئولیت گریز است، افزود: در اروپا و امریکا متوجه شده اند که نمی توان دین را از جامعه بشریت حذف کرد، اما مفاهیم را تغییر داده اند و در واقع مفهوم آزادی، تفکر و عدالت را به شکلی متفاوت از آنچه در باور امام راحل وجود دارد تعریف کرده اند.

وی گفت: در این جنگ نرم وظیفه مهم ما دین داری و آگاهی است اگر این آگاهی به درستی منتقل نشود مردم دشمن را نمی شناسند. زندگی در جهل به معنی خودباختگی و سرگردانی است، ارزش ها ضد ارزش می شوند، دین و شریعت تغییر می کند و نماز و روزه و امر به معروف و نهی از منکر تعطیل می شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: مسلما جهان شهیدانی مانند فهمیده، باکری و ... را درک نمی کند، پس پشت این صحنه باید انگیزه ای قوی تحولات را محقق کند و امروز مقام معظم رهبری از همه ما مطالبه نظام تحولی دارند و در مجموعه های مختلف فرهنگی و سیاسی و ... نظام تحولی می خواهند تا دنیا را به لحاظ فکری مدیریت کنیم. مامسلمانان نهج البلاغه را در اختیار داریم و می توانیم بهترین تفکر را به جهان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت آنچه می خواستیم نشد و در حوزه اخلاق باید رشد کرد، افزود: جامعه ما باید جامعه ای خردورز باشد و برای رشد جامعه باید عدالت و اخلاق و تفکر را در اختیار داشت و عقب ماندگی ها را با حرکت و مدیریت جهادی در عرصه های مختلف جبران کرد. هر چه قدرت بیشتری در اختیار باشد دنیا بیشتر روی نظام اسلامی حساب باز می کند و مسلما جنگ نرم به شکست می رسد.

رمضانی تصریح کرد: جنگ نرم جنگ دقیق و پیچیده ای است، با جنگ نرم به دنبال گرفتن محتوا از نظام هستند، رسانه ها را بسیج کرده اند تا اخلاق و تفکر را از بین ببرند و به همین دلیل باید همگان تلاش داشته باشد تا رشد علمی، اخلاقی و معنویت داشته باشیم تا ایران اسلامی الگویی برای جهان باشد.

وی با بیان اینکه امروز قدرت علمی و نظامی باعث شده است که ایران در یک طرف و استکبار در طرف دیگر باشد و موفق به پیروزی شده ایم، گفت: از همان ابتدا گفتند که این انقلاب دوام نخواهد داشت، اما ۴۲ سال گذشته است و همچنان قدرت ایران رو به افزایش است، ایران در همه عرصه ها و میدان ها دفاع کرده است و هیچگاه از دفاع پشیمان نشده ایم بلکه هر روز باید مقتدرتر دفاع کنیم. برخی به دنبال تاکید بر ناکارآمدی نظام هستند، اما این قدرت نظامی و بین المللی و شکست های پی در پی استکبار در عراق و سوریه و لبنان از کجا می اید؟

رمضانی با اشاره به احیای جبهه مقاومت از سوی شهید قاسم سلیمانی، افزود: در جنگ نرم به دنبال مایوس کردن مردم هستند و در مقابل، مقام معظم رهبری مکررا به دنبال تزریق امید به جامعه هستند، استکبار تمام سربازان خود را در تمام عرصه ها بسیج کرده  تا به ما ضربه بزند، اما تمام قدرت خود را به کار می گیریم تا جنگ نرم را شکست دهیم.

وی با اشاره به فعال بودن ۲۵۰۰ مرکز اسلامی در جهان، افزود: این روزها جامعه اسلامی و تعداد مسلمانان در حال افزایش است و تاثیر آنها در عرصه های مختلف مشهود است. این امر نشانگر قدرت جمهوری اسلامی در جهان است، امام راحل ذخیره الهی بود که فقط به ایران اسلامی اختصاص نداشت و با این تفکر هر روز استکبار ضعیف تر و شکست خورده تر می شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امریکا دموکراسی را گندیده کرده است، خود را محور دموکراسی می داند، اما بدترین دموکراسی را در این کشور شاهدیم. تاریخ کشتار ۱۰۰ میلیون سرخپوست توسط امریکایی ها، جنایت هیروشیما و ناکازاکی، جنایت ویتنام، حمله به عراق و افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم را فراموش نمی کند و مسلما نمی توان به این قدرت پوشالی استکباری اعتماد کرد، قطعا همراهی اسلام، مردم و رهبری معظم انقلاب، پیروزی نظام اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم قطعنامه روز ملی مبارزه با استکبار قرائت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ۱۳ آبان استان مرکزی مجمع جهانی اهل بیت ع جنگ نرم امام راحل عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۶ فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

اسماعیلی در این برنامه گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهرهای مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب‌المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافاصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رأی بودم و در اکثر محل‌های اخذ رأی به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تأثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (ع) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، گفت: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی‌گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را بر عهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختارها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۷ تهران استعدادهایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعدادهای هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیأت برگزار و آمادگی داریم از همه مؤسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مؤمنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلات‌شان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

کد خبر 6088886 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه