Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «رضا عزیزی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ سانحه فوتی، جرحی و خسارتی در جاده های برون شهری استان همدان روی می دهد که ۸۰ تا ۸۵ درصد این سوانح خسارتی هستند.

وی اظهار داشت: به دنبال ریزش باران و لغزنده شدن سطح جاده ها، این آمار به ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانحه در روز می رسد و عمده سوانح نیز در ۲ ساعت نخست بارندگی به علت کاهش اصطکاک ناشی از شسشته شدن چربی، گازوئیل و گرد و خاک  سطح جاده و لغزنده شدن محور روی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان همدان به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و کاربران ترافیکی جاده های استان توصیه کرد که هنگام بارندگی از تردد و سفرهای غیر ضروری در سطح جاده پرهیز کنند همچنین در صورت ضرورت ضمن رعایت دقیق موازین و قوانین رانندگی، سرعت مطمئنه و فاصله طولانی مناسب خودرو را در حین حرکت حفظ کنند.

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: هر چند سرعت مجاز پیش بینی شده برای برخی از مسیرها ۹۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است اما در صورت بارندگی و لغزنده شدن سطح جاده به علت کاهش چشمگیر اصطکاک لاستیک با سطح جاده، باید سرعت خودرو به مراتب کاهش داده شود.

به گفته وی، بیشتر تصادفات رانندگی در زمان بارش به علت تردد با سرعت غیر مطمئنه روی می دهد چرا که در این مواقع به علت کاهش اصطکاک سطح جاده ، لیز خودرون خودرو و بروز هر گونه حادثه از جمله انحراف و خروج از مسیر وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته (چهارشنبه) آسمان استان را فرا گرفته، امروز با شدت بیشتری ادامه دارد به نحوی که در بیشتر ساعات شاهد بارش های رگباری همراه با رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

«محمدحسن باقری شکیب» افزود: براساس نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان همدان به خصوص شهرهای ملایر، فامنین و قهاوند است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، آزاد راه، راه اصلی، فرعی، روستایی، شوسه و خاکی است.

برچسب‌ها شهر همدان بارش باران تصادفات جاده ای پلیس راهنمایی و رانندگی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان بارش باران تصادفات جاده ای شهر همدان بارش باران تصادفات جاده ای پلیس راهنمایی و رانندگی همدان استان همدان سطح جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه فرایند بارگیری و اعزام واگن ها در این اداره کل در کمترین زمان و بدون توقف انجام می شود گفت: اقدامات مناطق مستقر در مسیر قطارهای شرق و مقاصد تخلیه، در سرعت بازرگانی نقش مهمی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی افزود: سرعت بازرگانی در راه آهن از زمان بارگیری واگن و صدور بارنامه زمان سفر تا تخلیه در مقصد محاسبه می شود و اداراتی که این فرآیند را به طور کامل در حوزه استحفاظی خود دارند در این شاخص اثرگذارتر هستند.

حکامی قاسمی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق به عنوان مبدا بارگیری و محل کسب درآمد شرکت راه آهن، ماموریت تسریع سیر واگن های خالی دریافتی از مرز اداره کل تا مبادی بارگیری و صدور بارنامه را بر عهده دارد و پس از بارگیری، سیر واگن ها طبق برنامه ابلاغی با لوکوموتیوهای تخصیصی و در نظر گرفتن رسوب واگن ها و تاریخ صدور بارنامه، انجام می شود.

رضایت مسافرین از اولویت پیش فروش اینترنتی بلیت قطار

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدام راه آهن در تغییر نحوه پیش فروش بلیت و اولویت عرضه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی گفت: این اقدام جسورانه، رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را به دنبال داشت، زیرا با حذف بازار سیاه و رفتارهای غیر حرفه ای برخی آژانس های متولی، موجب افزایش ظرفیت در سامانه و دسترسی اختیار و قدرت انتخاب توسط مسافرین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی