Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:29:33 GMT

دستور تخریب دیوار مانع رؤیت کاروانسرای سمنان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۸۸۰۴

دستور تخریب دیوار مانع رؤیت کاروانسرای سمنان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه حصار دور ساختمان برای تأمین امنیت زندان موجود در داخل کاروان‌سرای شاه‌عباسی توسط اداره کل زندان‌ها احداث‌شده بود، ابراز داشت: این مکان تاریخی باید قابل‌مشاهده برای مردم شود لذا دستور تخریب حصار مانع و مزاحم دور کاروان‌سرا صادرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تولیت این مکان باید به دست شهرداری سمنان انتقال داده شود، افزود: با توجه به محل قرارگیری این کاروانسرا، آزاد شدن این حصارها و موانع می‌تواند در جذب گردشگر برای شهر سمنان نقش به سزایی داشته باشد که باید گفت این خواسته به‌حق مردمی حتماً باید اجابت شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه امروز از هفت مکان گردشگری شهر سمنان بازدید به عمل آمد، ابراز داشت: خانه طاهری، مسجد امام (ره)، عمارت بادگیر و تپه چاله خندق ازجمله این مکان‌ها را شامل می‌شود که همگی این مکان‌ها در فهرست ملی آثار ملی به ثبت رسیدند و این مهم می‌طلبد که برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش شود.

ضرغامی بابیان اینکه از دو طرح در حال ساخت برای شهر سمنان نیز بازدید شد، تصریح کرد: بازارچه در دست‌ساخت صنایع‌دستی یکی از این طرح‌ها به شمار می‌رود که عملیات ایجاد فونداسیون و قسمتی از اسکلت سازه‌ای آن به انجام رسیده و اکنون در مرحله محصور کردن کارگاه و تکمیل اسکلت سازه‌ای بنا قرار دارد.

وی افزود: عملیات ساخت موزه سمنان نیز به قوه خود ادامه دارد که در این طرح برای صرفه‌جویی سازه نگهبان حذف‌شده است که امیدواریم بعد از وقفه ۱۶ ساله عملیات اجرایی آن بار دیگر آغاز و شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

کد خبر 5343774

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم سفر هیئت دولت به استان سمنان استانداری سمنان عزت الله ضرغامی وزارت میراث فرهنگی میراث فرهنگی سمنان ویروس کرونا یوم الله 13 آبان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا آمار کرونا گرگان شهرداری قم استانداری سمنان عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران ایلام پدافند غیرعامل سفر استانی شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان

دیدن آبادان از یک طرف و زیبایی اقامتگاه‌ها از طرف دیگر جذابیت این شهر را دوچندان کرده‌اند. بر این اساس جهت جذب گردشگر بیشتر از زیباترین معماری‌ها در ساخت این اماکن استفاده می‌شود. باید به این شهر آمد و از نزدیک با هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که خود به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند، آشنا شد. پیشنهاد می‌شود که پیش‌از سفر تمام کارهای مرتبط مانند رزرو بلیط هواپیما آبادان، رزرو اقامت‌گاه و وسایل نقلیه جهت رفت‌و‌آمد در شهر را انجام دهید.

سفری خاطره‌انگیز در اقامتگاه‌های زیبای آبادان

آبادان در فصول خنک سال مملو از گردشگر خارجی و داخلی است، بنابراین هتل و مسافرخانه‌های آن جای سوزن انداختن ندارند. به‌همین خاطر سعی شده است تا در ساخت اقامتگاه‌های این شهر نهایت دقت و زیبایی به‌کار رود. در اغلب آن‌ها از طراحی‌های جالب و دیدنی استفاده شده است و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. آبادان سرشار از جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی است که دیدار از هر یک زمان و انرژی زیادی از بیننده می‌گیرد. به‌همین خاطر در نزدیکی بسیاری از این آثار دیدنی هتل‌ها را احداث کرده‌اند تا مسافران با خیال راحت به گردش بپردازند.

در کم‌ترین زمان ممکن و در هر جایی از ایران یا دنیا می‌توان هتل مورد نظر خود را رزرو کرد. البته پیش‌از این کار حتما باید تعداد روزهای اقامت و شرایط شخصی خود را در نظر گرفت تا در حین سفر مشکل جدیدی پیش نیاید. یکی از خوبی‌های آبادان این است که می‌توان هتلی مناسب با هر بودجه و درآمد را رزرو کرد. اغلب اقامتگاه‌های آبادان از کیفیت خدمات‌‌رسانی خوبی برخوردار هستند و گردشگران ساعات خوبی را در این شهر پشت سر می‌گذارند. پیشنهاد می‌شود برای رزرو هتل حتما به سایت آن‌ها مراجعه و شرایط هر‌یک را به‌طور دقیق مطالعه و بررسی کرد.

در زمان رزرو هتل در آبادان باید به این نکات توجه داشت

بسیاری از مردم در سفرهای خود اقامتگاه‌های ارزان مانند سوئیت یا هتل آپارتمان را ترجیح می‌دهند اما این اماکن در آبادان محدود هستند. در عوض تعداد هتل‌ها بسیار بیشتر است؛ بنابراین به گردشگران توصیه می‌شود که در‌صورت حساس‌بودن در انتخاب نوع اقامتگاه هرچه سریع‌تر رزرو انجام شود. از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کرد این است که قیمت مکان‌های اقامت در فصول مختلف سال متغیر است. براین اساس هزینه رزرو هتل و مسافر‌خانه در تابستان بسیار پایین‌تر از زمستان یا پاییز خواهد بود. بررسی این هزینه‌ها و رزرو به‌موقع اقامتگاه ‌کار گردشگر را بسیار راحت خواهد کرد تا در بدون دغدغه به گشت‌و‌گذار در شهر بپردازد.

بهترین و ارزان‌ترین اقامتگاه‌های آبادان

برای آشنایی با اقامتگاه‌های آبادان می‌وان پیش‌از سفر هر یک را به‌طور کامل بررسی و در‌‌صورت تمایل مناسب‌ترین را رزرو کرد. در ادامه اقتصادی‌ترین اقامتگاه‌های آبادان معرفی می‌شوند:

مهمان‌سرا خلیج فارس

این مکان یکی از ارزان قیمت‌ترین مهمان‌پذیرهای آبادان به‌شمار می‌رود که در عین حال از فضایی تمیز و خدمت‌رسانی خوب برخوردار است. این مکان در کارگر، خیابان امیرکبیر و خیابان شهریار قرار دارد و از صبح تا ساعت 18 پذیرای میهمانان عزیز است.

هتل نخل آبادان

یکی از زیباترین و در عین حال ارزان‌ترین هتل‌های آبادان هتل نخل است که دیدن آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد. طراحی زیبا و معماری جذاب این هتل به‌گونه‌ای است که خود یک جاذبه گردشگری به‌شمار می‌رود. این هتل 3 ستاره از امکانات نسبتا خوب رفاهی برخوردار است و قیمت به‌صرفه‌ای در مقایسه با سایر هتل‌های آبادان دارد. هتل نخل آبادان در سال 1395 بهره‌برداری شد و به‌دلیل نزدیکی به فرودگاه، مراکز خرید، دانشگاه آزاد و همین‌طور مرکز شهر یکی از شلوغ‌ترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شود. برای رزرو این هتل به‌ویژه در ایام نوروز و فصول پاییز و زمستان باید عجله کرد. هتل نخل در بلوار آزادی، جنب فرودگاه بین‌المللی آبادان واقع شده است.

مهمان‌سرا پارس

این مکان هم از دیگر انتخاب‌های گردشگران جهت رزرو است. مهمان‌سرای پارس از فضایی باکیفیت و مناسب برخوردار و در هر ساعت از شبانه روز باز خواهد بود. چنانچه کودک زیر 2 سال به سرویس خواب اضافه نیاز نداشته باشد، اقامت او به‌همراه خانواده رایگان محسوب می‌شود. این مکان به بازار ته لنجی‌ها و مسجد رنگونی‌ها نزدیک است؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان در شهر به گشت‌و‌گذار پرداخت. برای رفتن به این اقامتگاه باید به خیابان زند، مابین چهارراه امیری و چهارراه امام مراجعه کرد.

مهمان‌سرا طهران

از قدیمی‌ترین هتل‌‌‌ها در شهر آبادان به‌شمار می‌رود و بسیاری از مردم بومی آن را به گردشگران معرفی می‌کنند. این مهمان‌سرا در سال 1374 ساخته و در سال 1396 بازسازی شد. در حال حاضر کیفیت بسیار خوب خدمات، غذای مناسب و اتاق‌های راحت این مهمان‌سرا آن را به یکی از مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. این هتل 20 اتاق دارد که در دو طبقه واقع شده اند. بسیاری از ایام سال می‌توان از تخفیف‌های خوب آن استفاده و لحظات خوشی را در این مکان تجربه کرد. این اقامتگاه در محله احمدآباد، انتهای بلوار ولایت به سمت چهارراه لاین 1، مقابل بانک صادرات قرار دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی مُضیف

در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای اسکان گردشگران تبدیل شده‌اند. در آبادان هم تعداد زیادی از این اماکن احداث شده‌اند که هر یک از مخاطبان زیادی برخوردارند و بسیاری از روزهای سال مملو از جمعیت هستند. اقامتگاه بوم‌گردی مُضیف یکی از مکان‌های دیدنی در آبادان است که به‌دلیل زیبایی قابل توجهش افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. این اقامتگاه با معماری خانه‌های قدیمی در جنوب ایران ساخته شده است و حتی جزء جاذبه‌های دیدنی آبادان به‌شمار می‌رود.

به‌کمک فلای تودی اقامتگاه‌های ارزان آبادان را پیدا کنید

چنانچه قصد سفر به خطه زیبا و پرجاذبه جنوب ایران به خصوص آبادان را دارید، حتما پیش‌از سفر مقدمات لازم را به‌طور دقیق بچینید. می‌دانید‌که آبادان از آب‌و‌هوایی گرم‌و‌خشک برخوردار است و یکی از جاذبه‌های گردشگری در ایران محسوب می‌‌شود. به‌همین دلیل در این شهر اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی می‌توان یافت تا گردشگران با خیال راحت به استراحت بپردازند. براساس بودجه و تعداد روزهایی که قرار است در این شهر اقامت داشته باشید، می‌توانید هتل‌های مورد نظر خود را به‌کمک فلای تودی پیدا کنید. کارشناسان ما در رزرو بلیط هواپیما آبادان و چیدن سایر مقدمات به شما کمک می‌کنند تا سفری خوش و خاطره‌انگیز داشته باشید.

دیگر خبرها

  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند