Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار یزد با بیان اینکه تاب‌آوری آب شرب یزد بدون خط انتقال کمتر از ۲۴ ساعت است، گفت: ۳۶۰ روستای یزد با تانکر آبرسانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی دقایقی قبل در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: استان یزد استانی با خشکسالی‌های پی درپی و بارندگی‌های پراکنده و بسیار کم است که سبب شده این استان با مشکل جدی آب روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های پیاپی هم مزید بر علت شده و شدت این خشکسالی و تنش‌های آبی در استان یزد را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: الان بیش از 360 روستا را با تانکر آبرسانی می‌کنیم و دغدغه همه مردم استان، نمایندگان محترم و ائمه جمعه همین مسئله آب است.

فاطمی با بیان یانکه در خصوص مسئله آب استان یزد چند راهبرد وجود دارد که نخستین آن انتقال آب از خارج استان به یزد است، گفت: در این حوزه هم یکی از اولویت‌ها بحث انتقال آب از دریای عمان به یزد برای بخش صنعت است که با پیگیری نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس کنسرسیومی از بخش خصوصی تشکیل شده که این مهم انجام شود.

استاندار یزد ادامه داد: در حوزه آب شرب هم دو خط مصوب در استان یزد داریم که یکی خط اول انتقال است که 22 سال قبل اجرا شده و خط دوم هم مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در سال 86 بوده ولی متاسفانه در طول 14 سال گذشته پیشرفت محسوسی نداشته است.

وی گفت: خط اول انتقال آب یزد در طول سالیان گذشته نزدیک به 50 مرتبه با تعرض روبرو شده و اخیرا هم در طول دو هفته قبل سه مرتبه به این خط تعرض شده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته با شخص وزیر و استاندار اصفهان در ارتباط با این موضوع صحبت کردم و تصمیماتی برای افزایش امنیت این خط و جلوگیری از تعرض‌ها گرفته شد.

خشکسالی دستگیری شکارچیان متخلف در کاشان را 50 درصد افزایش داد97 درصد پهنه جغرافیایی استان قزوین درگیر خشکسالی شدمصائب زعفران‌کاران| "خشکسالی" برداشت زعفران در خراسان رضوی را ‌کاهش داد

استاندار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم که در حوزه تسریع اجرای خط دوم انتقال و همچنین تامین امنیت خط اول به صورت ویژه و جدی اقدام شود.

وی بیان کرد: مسئله بعدی بحث مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است که در کنار تولید و تامین منابع آب که برای ما بسیار حیاتی و ضروری است، این مهم را هم در دستور کار داریم و سند سازش با کم آبی را هم دنبال می‌کنیم.

فاطمی گفت: با این وجود این موارد جای تامین آب انتقال پایدار برای یزد را نمی‌گیرد و هر زمان که به خط انتقال تعرض می‌شود تاب‌آوری ما کمتر از 24 ساعت است و بلافاصله در تامین آب شرب با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: تخصیص انتقال آب یزد نزدیک به 90 میلیون متر مکعب در سال است که هیچ زمانی بیشتر از 60 تا 65 میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل نشده است.

وی افزود: تعرض به این خط و ایجاد مشکل برای این خط آب و سلامت مردم را به صورت ویژه دچار چالش جدی می‌کند و به صورت جدی پیگیر رفع این موضوع هستیم و از ریاست محترم جمهور و وزرا درخواست داریم که نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار یزد انتقال آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی  پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست که ۱۶۵ روستا از آنها در شهرستان بوکان در جنوب استان واقع شده است.

سرهنگ تقی نجمی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان احداث و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح شده است.

وی از فعالیت  ۶١٠٠ گرو‌ه  جهادی در سطح استان خبر داد و افزود: با یاری این گروه های جهادی در یک سال گذشته یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده،  ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و  ۴ هزار ٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی برگزار شده است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان