Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار کارشان از همان اول داغ بود، افرادی که برای به دست آوردن پول بیشتر با روح، روان و آینده یک نفر یا چندین نفر در روز بازی می‌کنند.

در این میان برخی افراد هم با علاقه خودشان به این جادوگران ظاهری مراجعه می‌کنند و می‌خواهند از آینده غیرقابل پیش‌بینی خود باخبر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روانشناسان معتقدند چون انسان‌ها معمولا به طور ذاتی ابهام و ایهام را دوست ندارند، دلشان نمی‌خواهد پا به آینده بگذارند، در حالی که نمی‌دانند فردا چه نقشه‌ای برای‌شان کشیده است. در هر حال، بعضی آدم‌ها به هر دری می‌زنند تا از فردای خودشان زودتر از رسیدن فردا باخبر شوند حال در این میان بعضی‌ها هستند که به فال و طالع بینی اعتقاد دارند و وقتی فال خود را می‌خوانند و از توصیه‌های آن پیروی می‌کنند، احساس بهتری دارند. تعدادی از افراد صرفا از روی کنجکاوی و یا به صورت تفریحی فال می‌گیرند و آن را بسیار مطلوب می‌دانند.

تا چندین سال پیش، فال‌گیری و طالع‌بینی در کنار خیابان‌ها و زیرپُل‌ها انجام می‌شد و پیشرفت نکرده بود و شما به راحتی می‌توانستید با رفتن پیش چنین افرادی فال خود را بگیرید اما در حال حاضر که پا به عرصه تکنولوژی گذاشته‌ایم، کار این فالگیران هم پیشرفته‌تر شده و حالا باید برای گرفتن فال خود ماه‌ها قبل وقت بگیرید و در نوبت باشید و امروزه می‌توان گفت که رمالی و فالگیری اینترنتی یک شگردی است که مدتی است کلاهبرداران آن را دستاویز قرار می دهند تا بتوانند شهروندان را اغفال کنند و پول های آنان را از چنگشان دربیاورند.

یکی از دلایلی که باعث می شود این مجرمان به راحتی به هدف خود برسند، زودباوری و ساده دلی طعمه هایشان است. این در حالی است که پلیس بارها درباره فعالیت رمالان مجازی هشدار داده و از شهروندان خواسته فریب این مجرمان را نخورند.

سکه شدن بازار فالگیران

علی محمّد رجبی, رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان, در رابطه با افزایش فعالیت فالگیران در فضای مجازی اظهار کرد:یکی از وظایف پلیس فتا, رصد و پایش فضای مجازی است که این کار با حفظ حریم خصوصی افراد در فضای اجتماعی صورت گرفته است و شیوع کرونا هم باعث شده که رصد پلیس به صورت ویژه افزایش پیدا کند چرا که سکه شدن بازار فالگیران به قیمت مالباختگی اغلب افراد تمام شده است.

وی گفت:همچنین از تمامی مردم به ویژه کاربران فضای مجازی درخواست می کنیم که فریب افراد کلاهبردار در تمامی حوزه ها به ویژه فالگیری را نخورند چرا که آن ها در همین مدت کرونایی مبالغ زیادی تحت عنوان فالگیری را از افراد کلاهبرداری کرده اند که این موضوع نشان می دهد هدف آن ها صرفا سودجویی بوده است.

مجازات فالگیری ، رمالی و دعانویسی چیست؟

گفته می شود، جرم فالگیری، رمالی و دعانویسی و مجازات آن بنا به ماده ۱ قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری؛ اینگونه است که هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد و به امور غیرواقع امیدوار کند و یا افراد را از حوادث غیرواقع بترساند و از طریق وسایل تقلبی وجوه و اموالی را از آن‌ها بگیرد، کلاهبردار محسوب می‌شود.

همچنین اگر قاضی عمل رمالی را کلاهبرداری بداند برای رمال مجازات حبس تعزیری از یک تا 7 سال را در نظر می گیرد, البته رد مال و جزای نقدی از دیگر مجازات رمالان است .

جدا از بحث کلاهبرداری عنوان‌های دیگری مانند کلاشی در ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات ذکر شده است که براساس ان هرکس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست اورده است مصادره خواهد شد. برخی از محاکم رمالی را نوعی کلاشی محسوب کرده و ذیل این قانون مرتکبان را مورد تعقیب قرار می‌دهند. آمار‌های موجود نشان می‌دهد ایرانیان سالانه بیش از ۳۸۷ میلیارد تومان برای جویا شدن نظر فالگیر، هزینه می‌کنند. 

در ادامه شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از روانشناسان معتقد هستند که مهمترین دلیل رواج فالگیری در میان مردم تغییر باورها است، همچنین می‌توان نبود و یا کاهش اعتماد به نفس را از دیگر دلایل روی آوردن به فال دانست، چرا که به‌طور کلی افرادی که برای انجام امور و یا اطلاع از آینده خود به فالگیرها مراجعه می‌کنند در بیشتر موارد توانایی انجام کار را ندارند و بیشتر منتظر یک نیروی بیرونی محرک برای انجام یا عدم انجام آن کار هستند.

امیدواریم مسئولان مربوطه بیش از پیش با این اقدام برخورد جدی داشته باشند زیرا با مقاومت نکردن در برابر این افراد تنها درصد بیشتری از مردم به فالگیران رجوع می‌کنند و زندگی و پول آنها در راه بی‌هدف هدر می‌رود همچنین میزان استرس و اضطراب در جامعه ما افزایش یافته است و هیچ یک از این مسائل دلیل نمی‌شود تا افراد از طریق فال، فالگیری و رمالی بتوانند به مسائل خود رسیدگی کنند و فرد باید در شرایط بحرانی به خودش کمک کند و از حواشی و دچار شدن به دام فال در امان بماند.

بدیهی است بسیاری از روانشناسان معتقد هستند که مهمترین دلیل رواج فالگیری در میان مردم تغییر باورها است، همچنین می‌توان نبود و یا کاهش اعتماد به نفس را از دیگر دلایل روی آوردن به فال دانست، چرا که به‌طور کلی افرادی که برای انجام امور و یا اطلاع از آینده خود به فالگیرها مراجعه می‌کنند در بیشتر موارد توانایی انجام کار را ندارند و بیشتر منتظر یک نیروی بیرونی محرک برای انجام یا عدم انجام آن کار هستند.
سلامت نیوز: رواج فالگیری در سایه تغییر باورهای مردم

بیشتر بخوانید

هشدار پلیس فتا به کاربران مجازی/ کف زنی کف بین‌های مجازی بازار داغ رمالی در فضای مجازی/ می‌خوای فال بگیرم؛ کلیک کن! کلاهبرداری رمالان از شهروندان در اینستاگرام

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فالگیری رمالی و فالگیری پلیس فتا فضای مجازی برای انجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: انتخاب

tags # خودکشی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت