Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه خبرهای منتشر شده در خصوص قصد این کشور برای انتقال سامانه موشکی اس - ۴۰۰ روسی به پایگاه هوایی اینجرلیک، یعنی محل استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را رد کرد.

پیشتر برخی منابع خبری ترکیه گزارش داده بودند که ارتش این کشور اقدام به استقرار سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ روسی در پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، یک منبع آگاه در وزارت دفاع ترکیه گفت: این اظهارات کاملاً خلاف واقع است.

با وجود تهدیدات آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰، یک مقام وزارت دفاع ترکیه روز ۱۰ آبان ماه، طی سخنانی تاکید کرد که این کشور از برنامه‌های خود درباره خرید سامانه دفاع موشکی «اس -۴۰۰» عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام وزارت دفاع ترکیه که نام آن اعلام نشده، گفته است: «هیچ تغییری در نگرش ما در مورد اس -۴۰۰ ایجاد نشده است و آنها در صورت لزوم مستقر خواهند شد».

کد خبر 5343818

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سامانه اس 400 اینجرلیک ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی جورج قرداحی روسیه افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن عراق ایران ترکیه سوریه سودان وزارت دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است