Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرگز به پیمان خود عمل نمی‌کنند گفت: قرآن نیز به ما هشدار می‌دهد پیمان‌های دشمنان نمی‌تواند اطمینان‌بخش باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حسین مظفر امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان با اشاره به اینکه 13 آبان ماه یکی از روزهای بزرگ تاریخی و سرنوشت‌ساز کشور اسلامی ما است اظهار داشت: آبان ماه وقایع و خاطرات ماندنی را در سینه خود به ثبت رسانده است که هر یک از این رویدادها فصل نوینی را در تاریخ انقلاب اسلامی گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سه حادثه بزرگ اگرچه در وقوع و پیدایش همزمان نیستند اما از نظر ماهیت و جهت کلی در مسیر واحدی قرار دارند عنوان کرد: در هر سه رویداد در یک طرف ملت بزرگ ایران و در طرف دیگر استکبار جهانی و سرسپردگان آنان قرار دارند.

مظفر با اشاره به اینکه در آبان ماه زشت‌ترین جنایات علیه ملت ایران در کارنامه آمریکا و مزدورانش به ثبت رسیده است گفت: نخستین رویداد که باید برای نسل جوان مایه عبرت باشد حادثه دستگیری حضرت امام(ره) است که به دنبال خروج انقلابی امام در اعتراض به مصوبه ننگین کاپیتولاسیون رخ داد.

وی با بیان اینکه  کاپیتولاسیون و اعطای مصونیت قضایی به مستشاران آمریکایی شرف ملت ایران را در آن روز به باد داده بود، ایران را به آمریکایی‌ها فروخته و حیثیت ما را به تاراج برده بود افزود: ماجرای کاپیتولاسیون در حقیقت یک فاجعه ذلت‌باری بود که به مستشاران آمریکایی که در ایران زندگی می‌کردند مصونیت می‌بخشید به طوری که هر جنایتی در ایران انجام می‌دادند دستگاه‌های نظامی و حاکمیتی ایران نمی‌توانستند آنها را محاکمه کنند.

مظفر با اشاره به اینکه امام(ره) در برابر این مصوبه ننگین فریاد برآورد و علما و ملت ایران را خطاب قرار داد و فریاد کشید که علیه این مصوبه قیام کنید و ملت همراه امام(ره) بودند گفت: رویداد دوم مربوط به 13 آبان سال 57 و نسل جوان و فرزندان و دانش‌آموزان عزیزی است که از پشت نیمکت‌های کلاس برخاستند و به یاری امام و انقلاب شتافتند و علیه رژیم شاه مقاومت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رژیم شاه نیز در برابر این دانش‌آموزان صف‌آرایی کرد و تعداد زیادی از نسل جوان و دانش‌آموزان ما را در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشید اما زمانی که سنگ‌فرش‌های مقابل دانشگاه تهران با خون پاک و سرخ دانش‌آموزان رنگین شد پایه‌های حکومت شاهی ضعیف‌تر و سست‌تر شد.

مظفر بیان کرد: رویداد سوم که باید نسل جوان و دانش‌آموزان را نسبت به آن بیشتر آگاه کرد مسئله فتح لانه جاسوسی توسط فرزندان غیور و شجاع و دانشجویان پیرو خط امام بود و این حادثه نقطه عطفی در دنیا در مناسبات ایران و آمریکا شد.

وی گفت: فتح لانه جاسوسی یک اقدام انفعالی، مقدسی و احساسی نبود بلکه ریشه در خشم و کینه این ملتی داشت که سال‌ها خاطرات تلخی از سلطه‌گری‌های آمریکایی‌ها در این کشور و مملکت داشتند و اگرچه بروز انقلاب اسلامی در آن زمان همه نقشه‌های آمریکایی‌ها را نقش بر آب کرد اما تسخیر لانه جاسوسی توسط فرزندان غیور این ملت روزنه‌های امید سقوط ایران اسلامی را به روی آمریکایی‌ها مسدود کرد.

مظفر با بیان اینکه فتح لانه جاسوسی نمادی از تحقیر آمریکایی‌ها شد و با این کار ابهت پوشالی آمریکایی‌ها شکسته و شیطان بزرگ ذلیل و خوار شد عنوان کرد: آمریکایی‌ها پس از این حادثه سرشکسته و متواری و عده‌ای از آنها دستگیر شدند و حقارت آمریکا با این اقدام دانشجویان در دنیا به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه بنابر اعتراف کارتر در 13 آبان نه تنها تعدادی ژنرال آمریکایی بلکه ایرانی‌ها تمام آمریکایی‌ها را به گروگان گرفتند گفت: با این اقدام دانشجویان شیشه عمر آمریکایی‌ها و کاخ سفید شکسته شد.

مظفر با اشاره به رسوایی آمریکایی در جریان حمله نظامی طبس و مدد الهی عنوان کرد:  بعد از آن روز 13 آبان هر سال به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز بزرگ مرگ بر آمریکا نامیده شد و این روز به عنوان نمادی از استکبارستیزی ملت ایران در تاریخ ایران و جهان ماندگار شد.

وی گفت: شاید برخی از افراد ساده‌اندیش یا مغرض بگویند این رویدادها و خاطرات متعلق به گذشته و نسل گذشته ایران است که به تاریخ پیوستند و چرا باید هر سال این روزها و ایام را زنده نگه داریم و مردم هر سال تجمع در حالی که هر یک از این رویدادها می‌تواند برای یک ملت و نسل‌های آینده و نسل جوان درس‌ها و عبرت‌های بزرگ داشته باشد.

مظفر با بیان اینکه از طرف دیگر این عبرت‌ها و حوادث تکرارشدنی است و تنها برای یک بار اتفاق نمی‌افتد افزود: دشمنی آمریکا علیه ملت ایران تنها مربوط به گذشته نیست و از گذشته بوده، استمرار داشته و از این به بعد نیز وجود خواهد داشت و حتی بر شدت کینه‌توزی و دشمنی‌های آمریکایی‌ها علیه ملت ایران افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: به چپاول بردن منابع این ملت توسط آمریکایی‌ها می‌تواند یادآور خاطرات تلخ باشد و نسل جوان را نسبت به ماهیت و ذات پلید نظام استکباری آشناتر کند تا ساده‌اندیشی نکنند و دست به تحلیل‌های غلط نزنند و فریب تبلیغات مسموم را نخورند زیرا این نسل جدید انقلابی که آینده و سرافرازی این ملت در دستان پر قدرت و پرتوان آن‌ها است باید از این رویدادها آگاه شود.

مظفر گفت: نسل جوان باید از تاریخ سیاه و ننگین چگونگی سلطه آمریکا بر کشورهای مختلف و ایران آگاهی پیدا کنند و بدانند تاریخ 240 ساله شکل‌گیری آمریکا پر از جنایت و سلطه است و هیچ تفاوتی در میان سردمداران آمریکایی اهم از دموکرات و جمهوری‌خواه یا کبوترهای آرام خوش‌سیما که بال‌های شکاری و خشن دارند، وجود ندارد.

وی افزود: تفاوتی در ماهیت استکباری آنها وجود ندارد و همه آنها یکی هستند و تنها شیوه آن‌ها متفاوت است روزی رئیس جمهوری با دستکش‌های چدنی و روزی رئیس جمهوری با دستکش‌های مخملی علیه ملتها توطئه می‌کند.

مظفر گفت: شاید این سوال ایجاد شود که چرا رابطه ایران و آمریکا به اینجا رسیده و خاتمه پیدا نمی‌کند و مسئولان ایران و آمریکا سر ناسازگاری دارند و صلح نمی‌کنند و چرا ایران تن به مذاکره با آمریکا نمی‌دهد تا مشکلات کشور رفع شود در حالی که تعبیرهایی غلط سبب ایجاد اینچنین سوال‌ها شده و این سؤالات مربوط به عدم شناخت از ماهیت نظام استکباری است.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید بداند حاکمان بی‌عرضه و بی‌اراده توسط آمریکایی‌ها بر کشورهای مختلف تحمیل می‌شود و منافع و مصالح ملت‌ها را به نابودی می کشاند بیان کرد: استکبار می‌خواهد با اندیشه و تفکر اسلام که در برابر اندیشه لیبرال شکل گرفته مقابله کند و این در حالی است که زمانی دو تفکر لیبرالیسم و کمونیسم بر دنیا حاکم بود که مانند دو لبه قیچی عمل می‌کردند که انقلاب اسلامی آمد و فرهنگ و تمدن نابی را در فراروی حق گرایان عالم قرارداد.

مظفر با اشاره به اینکه مشکل آمریکایی‌ها تفکر ناب اسلام و شیعه است که نظام لیبرالی را نابود می‌کند و روز به روز بر نفوذ آن افزوده می‌شود گفت: دلیل دشمنی ما با آمریکایی‌ها و آمریکایی‌ها با ما این است که آمریکایی‌ها از زمان شکل گیری که بیش از 240 سال از آن می‌گذرد در پنج قاره جهان 850 پایگاه نظامی و در 151 کشور جهان پادگان نظامی دارد و صدها هزار نفر از نظامیان آمریکایی برای پیگیری افکار شوم خود در دنیا تجاوز کرده‌اند.

وی با اشاره به لشکرکشی آمریکا به خاورمیانه و داشتن ناوهای جنگی در خلیج فارس، دریای عمان، خلیج عدن و مدیترانه عنوان کرد: یک مورد از آن را مشاهده کردیم که ناوهای غول‌پیکر آن‌ها چگونه در برابر اراده سربازان غیور و سپاهیان دلاور ایران به زانو درآمد و مفتضحانه فرار کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دیدیم سپاه قهرمان ایران دزدان آمریکایی و غارتگران را که ادعای کدخدایی دارد چگونه با حقارت بیرون کردند و نفت‌کشی را که توقیف کردند به ساحل ایران کشاندند.

وی عنوان کرد: جنایت آمریکایی این است که در یک لحظه بمب شیمیایی را بر هیروشیما و ناکازاکی فرود آورد و 220 هزار جمعیت را به صورت یکجا نابود و صد هزار نسل آتی را فلج کرد.

ویتنام: با ایران درباره نفتکش توقیف شده در حال گفتگو هستیمواکنش پنتاگون به توقیف یک فروند نفتکش در دریای عمانواکنش نیروی دریایی آمریکا به دزدی ناکام از نفتکش ایرانی

مظفر گفت: از مردم انتظار می‌رود از جامعه بین المللی سؤال کنند که چرا می‌خواهند به این سلطه‌گری ادامه دهند و چرا آمریکایی‌ها می‌خواهند در کشورهای مختلف دخالت و بدون اراده مردم حکومت‌ها را بر مردم تحمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه چرا آمریکایی‌ها در خاورمیانه‌ای که هزاران فرسنگ با آن فاصله دارند شکر‌کشی می‌کنند در حالی که منافع آنها ایجاب نمی‌کند و به آنها ارتباطی ندارد افزود: مسئله آمریکا با ایران اسلامی با صلح و سازش و مذاکره قابل حل نیست و افرادی که اینگونه تصور می‌کنند ساده‌اندیش هستند وگرنه ملت ایران و مسئولان ما و مقام معظم رهبری از مذاکره ابایی ندارند.

مظفر با اشاره به اینکه اسلام دین صلح و سازش است و بر مبارزه با تروریسم تأکید دارد و طرفدار حقوق بشر و مردم است عنوان کرد: مسئله ما با آمریکایی‌ها موضوع هسته‌ای نیست چراکه ایران بمب هسته‌ای ندارد به علاوه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بمب هسته‌ای در دکترین نظام اسلامی ممنوع و حرام است و این در حالی است که آمریکا بیشترین بمب هسته‌ای را در جهان دارد و از 35 هزار کلاهک هسته‌ای در دنیا نیمی از آن در اختیار آمریکا و نیمی دیگر در اختیار هواداران آن‌ها قرار دارد.

وی گفت: مسئله ما با آمریکایی‌ها حقوق بشر نیست و این بهانه نیز از فریبکاری آمریکایی‌هاست زیرا بزرگترین مراکز حقوق بشر و روسیاه‌ترین کشور در دنیا خود آمریکایی‌ها هستند.

مظفر با بیان اینکه آمریکایی‌ها هرگز به پیمان خود عمل نمی‌کنند افزود: قرآن نیز به ما هشدار می‌دهد پیمان‌های دشمنان نمی‌تواند اطمینان‌بخش باشد.

وی با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکایی‌ها با دوستان و هم‌پیمانان خود همچون سعودی‌های وهابی گفت: کاخ‌نشینان سعودی خبرنگار عرب را تکه تکه کردند و در زباله‌دان انداختند اما آمریکایی‌ها چون هم‌پیمان آنها بودند اعتراض نکردند.

مظفر با اشاره به بهانه عدم دموکراسی در کشورها و تقابل آن با حضور حداکثری مردم در مشارکت‌ها عنوان کرد: مقابله با تروریسم نیز بهانه‌ای است برای سلطه‌گری و تجاوز به کشورها و این در حالی است که آمریکا مهد پرورش تروریسم است.

وی گفت: مشکل اصلی ما با آمریکا این است که با همه امکانات و دلارهای نفتی که در منطقه‌ خرج کردند تا انقلاب اسلامی ایران را منزوی کنند انقلاب ایران باز قد برافراشته و همچنان اقتدار خود را در نظام بین‌المللی حفظ کرده است.

مظفر افزود: مشکل ما با آمریکا این است که ایران مانع دستیابی آمریکا در منطقه شده و ایران هم اکنون پرچم آمریکا را در جهان به حالت نیمه افراشته درآورده است و آن‌ها از اقتدار ایرانی‌ها و استواری آن‌ها در مقابل تحریم و فشارهای ناجوانمردانه نگرانی دارند.

وی عنوان کرد: یکی از سردمداران آمریکایی اعتراف کرد که مشکل ما با ایران این است که رهبر ایران از آمریکا چیزی نمی‌خواهد و کسی که چیزی نخواهد حاضر به باج دادن به ما نیست.

مظفر با بیان اینکه پیوند وسیع میان ملت و رهبری فرزانه مشکل اصلی ما با آمریکایی‌ها است گفت: بیش از 40 سال آمریکایی‌ها و مجامع بین المللی تلاش کردند این پیوند بین رهبر و ملت را از بین ببرند اما نه تنها نتوانستند بلکه قوی‌تر از قبل شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 42 سال از انقلاب گذشته و همچنان ملت ایران سرافراز به مسیر خود ادامه می‌دهد گفت: این ملت نه تنها تن به ذلت نمی‌دهد بلکه با هوشیاری و حضورشان در صحنه‌ها و عرصه‌ها، روحیه دشمن شناسی، موقعیت شناسی هرچه بیشتر این مسیر سربلندی را به یاری خداوند ادامه خواهد داد.

مظفر عنوان کرد: ما به نصرت الهی در بزنگاه‌ها باور داریم و توقیف نفتکش آمریکایی نیز یکی از این بزنگاه‌ها بود و در صدر اسلام نیز این چنین بود زمانی که سختی‌ها به مسلمانان به اوج می‌رسید آن موقع یاری خداوند به کمک می‌آمد.

وی افزود: نباید به خاطر ترس و تهدید عقب‌نشینی کنیم بلکه باید محکم ایستادگی و مقاومت کنیم و وعده خداوند این است که اگر استقامت کنید شما را به حیات جاودانه می‌رسانم.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا نفت ایران آمریکا نفت ایران عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ما با آمریکایی ها انقلاب اسلامی ما با آمریکا دانش آموزان لانه جاسوسی ملت ایران علیه ملت نسل جوان هسته ای 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود

علیرضا زالی، در پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد، همکاران علوم آزمایشگاهی را پیش‌قراولان نهادینه‌سازی کیفیت ارایه خدمات سلامت دانست و افزود: هیچ بخشی از نظام سلامت به میزان علوم آزمایشگاهی پایبندی به حوزه کیفیت را تجربه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کمتر دانشجوی علوم آزمایشگاهی است که به شاخص‌های کیفی این رشته آشنا نباشد، گفت: از سال ۱۳۸۶ که شاخص ISO ۱۵۱۸۹ وارد مجموعه مدیریتی و نظارتی آزمایشگاه‌ها شد که هر دو مولفه مدیریتی و تکنیکال در آن ممزوج است. توجه سیستماتیک فرآیند محور به اصول کیفیت با نگاه سامانگر متخصصان ازمایشگاهی، تضمین کیفیت در این حوزه را به همراه دارد.

زالی با تاکید بر جایگاه انکارناپذیر علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، تصریح کرد: در کالبد سلامت پیاده سازی اصولی هیچ جزئی اعم از تشخیص، پیشگیری، غربالگری، درمان، پیگیری و رصد اجتماعی بدون علوم آزمایشگاهی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وابستگی به علوم آزمایشگاهی با وجوه متنوع‌تر و جذاب‌تری همراه شده است.

زالی گفت: علوم آزمایشگاهی از حرفه‌هایی است که سند مستند و قابل ارجاع در اختیار مراجعه کننده و بیمار قرار می‌دهد. این سند افتخارآمیز، پیامدی است که خروجی تلاش‌ها، کیفیت سنجی و اصالت کاری کارشناسان و متخصصان را نشان می‌دهد.

وی، برای درک بهتر نقش علوم آزمایشگاهی در نظام سلامت، عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار آزمایشگاه تشخیص طبی در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی اداره می شود.

زالی از انجام سالانه بیش از ۲ میلیارد آزمایش با حداقل خطا در سطح کشور خبر داد و گفت: همکاران علوم آزمایشگاهی با وجود تمام سختی‌ها و خسارت‌های اقتصادی، همواره با نظام سلامت همراه بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر اهمیت به‌روز بودن دانش فراگیران، کارشناسان و متخصصان تاکید کرد و گفت: جهان پزشکی امروز در آستانه تحول بزرگی است، در همین راستا همکاران علوم آزمایشگاهی باید آماده دگردیسی جسورانه برای انطباق با یافته‌های نوین آزمایشگاهی باشند.

وی تصریح کرد: لزوم بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی نباید نادیده گرفته شود، چراکه قدرت یادگیری این ابزار می‌تواند نقش مهمی در گرفتن نمونه، آنالیز کردن، کیفیت سنجی و تشخیص دقیق ایفا کند. علوم آزمایشگاهی باید در مسیر پزشکی فرادقیق و پزشکی فردمحور گام بردارد تا در شکاف علم روز غرق نشود.

زالی در پایان گفت: در عین افتخار به خدمت‌رسانی‌های میهن دوستانه همکاران علوم آزمایشگاهی در روزهای سخت، در مسیر نوآوری و فناوری‌های نوین باید شتابان حرکت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ذهن آمریکااندیش
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص