Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:56:13 GMT

معاون بایدن برای مذاکره با ماکرون راهی فرانسه می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۹۷۶۴

معاون بایدن برای مذاکره با ماکرون راهی فرانسه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی دولت آمریکا طی سخنانی از دیدار «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور این کشور با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خبر داده و تاکید کرد که این دیدار قرار است در تاریخ ۱۰ نوامبر در پاریس برگزار شود.

به گفته سخنگوی دولت آمریکا، دو طرف قرار است در جریان این دیدار، در خصوص مسائل گسترده‌ای از جمله روابط دوجانبه و امنیت اتحادیه اروپا با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گفته می‌شود دو طرف قرار است به بحث در خصوص مشکلات موجود در منطقه ایندو پاسیفیک و بهداشت جهانی با یکدیگر گفتگو کنند.

سخنگوی دولت آمریکا همچنین مدعی شد که این دیدار به معنای آن است که روابط و شراکت دوجانبه میان آمریکا و فرانسه برای جهان و مردم هر دو کشور حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا روز هفتم آبان ماه، در دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در رم گفت: جایی در جهان وجود ندارد که نتوانیم با فرانسه در آن همکاری کنیم و از نقش فرانسه در مبارزه با تروریسم و شراکتمان در افغانستان تمجید می‌کنیم.

بایدن در نخستین دیدار با ماکرون پس از بحران قرارداد زیردریایی با استرالیا که موجب بروز تنش بین پاریس و واشنگتن شد، افزود: اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در قبال فرانسه ناشیانه و غیرمدبرانه بود.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال از فرانسه به عنوان قدیمی ترین و وفادارترین هم پیمان آمریکا و شریکی مهم که همواره در کنار واشنگتن ایستاده است، یاد کرد.

گفتنی است که استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به «آکوس»(AUKUS) شده بود.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

کد خبر 5343831

منبع: مهر

کلیدواژه: جو بایدن امانوئل ماکرون کاملا هریس توافق آکوس فرانسه ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی جورج قرداحی روسیه رژیم صهیونیستی افغانستان فلسطین جو بایدن عراق ترکیه ایران سوریه سودان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟