Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پدافند غیرعامل در حوزه اقدامات و تدابیر پیشگیرانه و امور مربوط به دفاع غیر نظامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اساسا مردم میهن عزیزمان بر اساس تجارب جنگ تحمیلی ۸ ساله با بسیاری از موضوعات پدافندی آشنائی‌هایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این میان بنا به فرموده مقام معظم رهبری، تدابیر حوزه پدافند غیرعامل مورد تاکید و یک اصل مربوط به همه افراد جامعه در هر مکان و زمانی هستند که ایشان در این رابطه فرمودند"دشمن دست به هر حرکتی بزند باید کاری کنیم که کمترین آسیب را ببینیم" و از اینرو باید تلاش کنیم همه اقشار اجتماعی با موضوعات و تدابیر این حوزه آشنائی داشته باشند.

سردار ناظری تصریح کرد: در همین رابطه یکی سری موارد و موضوعات در حوزه افزایش سطح امینت و آرامش شهروندان و کاهش زمینه‌های وقوع جرائم نیز وجود دارند که به عینه می‌توانیم تاکید پلیس بر خودمراقبتی و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه‌ها را از مصادیق پدافند غیر عامل بدانیم.

این مسئول ارشد انتظامی در تشریح این مورد بیان داشت: در همین رابطه پلیس در کنار اقدامات اجرائی حوزه برقراری نظم و امنیت، همواره بر مصادیقی همچون خود مراقبتی، افزایش ایمنی و امنیت اماکن خصوصی و عمومی، ارتقاء سطح ایمنی وسایل نقلیه، بهره گیری از صندوق امانات بانک‌ها برای نگهداری طلاجات و اشیای قیمتی، نفوذ ناپذیر کردن ساختمان‌های مسکونی و تجاری با رعایت اصول امنیتی درب و پنجره ها، تراس، نورگیر و دیگر موارد تاکید دارد.

او در ادامه افزود: رعایت این اصول هر چند ساده، اما مهم، هم در کاهش زمینه‌های وقوع جرائم اثر بخش خواهند بود و هم توان مقابله افراد با مسائل و حوادث احتمالی را افزایش می‌دهند و از اینرو اینگونه اقدامات پیشگیرانه را می‌توان از مصادیق عملی پدافند غیرعامل برشمرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: علاوه بر این موارد، تدابیر پدافندی در خود رده‌های انتظامی و در نحوه انجام ماموریت‌های حوزه نظم و امنیت نیز ساری و جاری هستند که در این رابطه می‌توان به توسعه ظرفیت‌های ارتباطی و خدمات رسانی سامانه ۱۱۰، نوسازی و بهسازی اماکن و مقر‌های انتظامی، ارتقاء تجهیزات پلیسی و ناوگان خودرویی و پایش هوائی مناطق کوهستانی و صعب العبور اشاره کنیم که قطعا اگر یک مقر انتظامی از استحکام، وسعت و موقعیت مناسب برخوردار باشد در زمان سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی می‌تواند به عنوان ملجا و پناهگاه مردم مورد استفاده قرار بگیرد.

سردار ناظری گفت: پایش هوائی مناطق کوهستانی و صعب العبور نیز که طی سال جاری و چند سال قبل در مناطق جنوب و شرق استان انجام گرفت زمینه‌ای را فراهم کرد که بتوانیم در زمان وقوع سیل در این مناطق صعب العبور در کنار هلال احمر و دیگر نهاد‌های خدماتی امدادی به کمک مردم مناطق دور دست بشتابیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی پدافند غیر عامل پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده در صورت شش ماه استفاده مستمر از این برنامه کاربردی، روشی مؤثر برای بهبود کنترل آسم و خود مراقبتی در بیماران است.

مهرداد فرزندی‌پور افزود: با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در فن‌آوری و افزایش دسترسی به تلفن‌های هوشمند، گفت: امکان ارائه آموزش از طریق روش‌های مؤثرتر با استفاده از این تلفن‌ها، برای بیماران نیز به وجود آمده است.

وی گفت: بیماری آسم با ویزیت‌های بخش اورژانس، بستری در بیمارستان، روزهای غیبت از کار و ویزیت‌های برنامه‌ریزی نشده در مطب پزشک، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بیماران و جامعه تحمیل می‌کند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تشریح اقدامات دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات
  • کشف خودروی سرقتی پراید در بروجن
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌