Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر میراث فرهنگی به استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد اعتبار ریال از محل سفر رئیس‌جمهور به استان تعلق گرفت، ابراز داشت: این اعتبارات برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری حوزه‌ها و شهرهای مختلف هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برای تکمیل بازارچه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی استان سمنان ۵۰ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است، افزود: این اعتبارات می‌تواند به توانمندسازی و کمک به بازار فروش فعالان حوزه صنایع‌دستی استان سمنان بسیار کمک کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های استان سمنان در نظر گرفته خواهد شد، ابراز داشت: قطعاً این اعتبارات می‌تواند در ایجاد جاذبه‌های لازم برای جذب توریست‌های خارجی اثربخش باشد لذا تمام موزه‌های مهم استان از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند.

واحدی بابیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای مرمت و سامان‌دهی بافت‌ها و بناهای تاریخی استان منظور شده است، تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ بافت تاریخی قابلیت‌های مناسبی برای رونق گردشگری دارد لذا این اعتبارات می‌تواند باعث جهش این صنعت شود.

وی بابیان اینکه موزه‌ها، بافت تاریخی و مرمت حوزه‌های گردشگری استان سمنان از این اعتبارات برخوردار خواهند بود، افزود: از محل این اعتبارات، اعتباراتی نیز برای اجرای طرح‌های مطالعاتی نظیر جنگل ابر شاهرود نیز در نظر گرفته‌شده است که باید گفت موضوع المان مقبره بایزید بسطامی نیز در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر 5343910

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان استانداری سمنان سفر هیئت دولت به استان سمنان دولت سیزدهم وزارت میراث فرهنگی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان واکسن کرونا آمار کرونا عکس استانها استانداری سمنان شهرداری قم راهپيمايي 13 آبان سفر استانی استکبار ستیزی لیگ برتر فوتبال ایران میلیارد ریال استان سمنان موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: در توزیع اعتبارات شهرستانی باید همه شهرهای تابعه شهرستان بروجن مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله صفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که در توزیع اعتبارات شهرستانی باید همه شهرهای تابعه شهرستان بروجن مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: فرهنگسرای شهر گندمان در سال ۱۳۸۸ کلنگ‌زنی، در سال ۹۰ شروع به کار کرده است و تنها حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، و امروز تکمیل و بهره‌برداری این پروژه نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی گفت: اختصاص اعتبار هفت میلیارد تومانی جهت هم‌سطح و دو بانده شدن ورودی شهر گندمان و تخصیص بودجه‌ای جداگانه جهت استقرار بازار بانوان شهر سفیددشت باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار به منظور رفیوژ بلوارامام رضا (ع) شهر فرادنبه، تاکید کرد: این محور، جاده اصلی و شاهراه شمال به جنوب است و روشنایی آن ضروری است.

صفیان ادامه داد: اجرای فاز دوم پارکینگ وسایل نقلیه شهر نقنه، آرامستان نقنه، تکمیل فاضلاب شهر فرادنبه، احداث ساختمان دادگاه بخش بلداجی و ایجاد سالن در مجاورت آرامستان جدید شهر بلداجی از اولویت مطالبات مردم شهرستان بروجن است.

کد خبر 750859

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود