Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:55:15 GMT

۲ واحد دندان‌پزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۰۵۴۵

۲ واحد دندان‌پزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

بهاالدین حسینی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اماکن متخلف به اتهام ایجاد واحدهای فاقد مجوز، دخالت در امور دندان‌پزشکی و فعالیت افراد بدون صلاحیت و فاقد مدارک دانشگاهی معتبر پلمب شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مهاباد از ابتدای سال جاری تاکنون از فعالیت ۱۲ واحد مراکز درمانی غیرمجاز از جمله دندان‌پزشکی و طب‌سنتی غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری و مسوولان آن با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: با توجه به پایین بودن کیفیت و نرخ خدمات انجام شده در این واحدهای غیرمجاز، برخی از شهروندان با مراجعه به این واحدها، خدمات دندانپزشکی و درمانی را از آنها دریافت می‌کنند که این امر باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان و صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود.

حسینی از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی خود دقت لازم را به کار برده و از مراجعه به واحدهای فاقد مجوز خودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی این‌گونه مراکز، مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان کارشناسان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت: با هدف جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و برخورد با افراد سودجو که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند کارشناسان نظارت بر درمان، با نظارت‌های مستمر به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان به منظور حفظ سلامت شهروندان حضور دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی دندانپزشکی مهاباد آذربایجان غربی دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست