Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تدوین منشور مبارزه با فساد از اقدامات ارزشمند در دولت سیزدهم است گفت: این منشور تدوین شده و به زودی ابلاغ می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدمحمد حسینی، در سفر یک روزه خود به یزد صبح امروز در نشست هم اندیشی جامعه روحانیت و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی استان با تبریک فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان، به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان برای پیشبرد اهداف دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: سفر‌های استانی هیئت دولت از جمله اقدامات حائز اهمیت برای شناسایی و بررسی دقیق ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در نقاط مختلف کشور است.

حسینی آشنایی بهتر با واقعیت‌های موجود را یکی از مهمترین اهداف رئیس جمهور در سفر‌های استانی دانست و افزود: آقای رئیسی مثل برخی افراد حزب و تشکیلاتی نداشته و افراد را فقط به واسطه کارآمدی انتخاب می‌کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در ادامه با بیان این که در دوره قبل علی رغم منفی بودن استعلام برخی افراد بازهم مسئولیت می‌گرفتند، گفت: در این دوره از تمام ظرفیت‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی ظرفیت مدیران دولت سیزدهم قبل از انتخاب استفاده می‌شود.

حسینی تسریع در انتخاب مدیران را انتقادی بجا و درست دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم با روحیه جهادی آماده انجام خدمات انقلابی و رسیدگی به امور مختلف است.

او پرهیز از هرگونه تخریب را لازمه پیشبرد اهداف دولت مردمی آقای رئیسی عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه اهداف عالی دولت و نظام در گرو وحدت نیرو‌های انقلابی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که در حوزه فرهنگی بسیاری از مطالبات مقام معظم رهبری روی زمین مانده است، افزود: رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت تذکر دادند که وزرا باید با هماهنگی کامل استاندار مدیران کل استانی را انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مدیریت میدانی حمله سایبری به سیستم توزیع سوخت، اظهار کرد: دولت سیزدهم به همکاری و همراهی مستمر تمام نیرو‌های انقلابی در شرایط وحوزه‌های مختلف نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان این که در‌های سرمایه گذاری در ایران به روی همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز است، افزود: جذب سرمایه‌های اقتصای و انسانی ایران اسلامی که در خارج از کشور مقیم هستند از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم است.

حسینی در ادامه تدوین منشور مبارزه با فساد را یکی از اقدامات ارزشمند در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: مبارزه همه جانبه با هرگونه فساد بدون در نظر گرفتن جایگاه حقیقی و حقوقی افراد لازمه توسعه اهداف دولت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انتظار از استان دارالعباده و نخبگان یزدی بالاست، تصریح کرد: فرهنگ قنات و قنوت و قناعت باید در کل جامعه نهادینه شود.

حسینی در ادامه با اشاره به ظرفیت گردشگری استان یزد، خاطرنشان کرد: استفاده از این مهم در دستور کار دولت و وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش طی چند روز آینده معرفی می‌شود، اظهار کرد: برنامه تحولی برای توسعه کشور با هشت هزار ساعت تهیه شده و با رویکرد موضوع محور مسیر‌های توسعه همه جانبه کشور به متولیان امر ابلاغ می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان این که دولت آماده پذیرش و بررسی تمام نظرات و پیشنهادات نخبگان استان‌ها در حوزه‌های مختلف است، گفت: تقویت برنامه‌های قرآنی در برنامه‌های توسعه دولت با جدیت دنبال می‌شود.

وی در خصوص مطالبه تأمین آب شرب استان یزد نیز، با بیان این‌که شورای عالی آب برای مدیریت و ساماندهی این مهم در کشور تشکیل شده است، گفت: در این زمینه کار‌های جدی در حال انجام است که در دراز مدت تأثیرگذار خواهد بود.   حاضران در جلسه در این نشست مباحثی نظیر تسریع در انتصابات جدید، به کارگیری مدیران نخبه بومی در استان، به کارگیری زنان مدیر، لزوم ساماندهی مهاجرت اتباع خارجی، تقویت گردشگری سلامت، اصلاح ساختار آموزش و پرورش، توجه به اقتصاد فناور محور، افزایش اختیارات استانداران در حوزه انتصابات، تامین امنیت خط انتقال آب، جداکردن پارک‌های علم و فناوری از وزارت علوم و تعریف استراتژی انقلابی برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری را به عنوان بخشی از مطالبات خود از دولت سیزدهم عنوان کردند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، داریوش جاوید و هیئت همراه در سفر به آذربایجان غربی، علاوه بر بازدید از واحد‌های دانشگاهی ارومیه، خوی، ماکو و مهاباد با استادان و کارکنان این واحد‌های دانشگاهی دیدار و در نشست‌های پرسش و پاسخ حضور پیدا کرد.

هفتاد و چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در آخرین روز از سفر سه‌روزه داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه برگزار شد.

وی در این جلسه کاهش تعداد دانشجویان این دانشگاه در ۴-۵ سال گذشته را ناشی از کاهش هرم جمعیت جوان و افزایش مراکز آموزشی دانست و افزود: برنامه ریزی‌های منظم دانشگاه و ایده‌های دکتر طهرانچی، سبب افزایش اعتماد خانواده‌ها به این دانشگاه و افزایش میزان دانشجویان در سال‌های اخیر شده به گونه‌ای که امروز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از انتخاب‌های اول جوانان است.

جاوید با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال رفع دغدغه معیشت همکاران است، تصریح کرد: حرکت، تفکر و یاری تمام کارکنان و اعضای هیئت علمی منجر به موفقیت دانشگاه شده و در واحد‌هایی که مشکلات مالی دارند، همین تفکرات و برنامه ریزی ها، مشکلات حاضر را مرتفع می‌کند.

وی با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در ۳ سال اخیر تقریبا سه برابر شده است، عنوان کرد: مشکلات یکشبه به وجود نیامده و قطعاً یکشبه حل نخواهند شد ولی با توجه به قابل درک بودن سطح دغدغه همکاران، مسئولان سازمان مرکزی شبانه روزی برای حل این مشکلات در تلاش هستند.

جاوید با اشاره به تعداد اساتید و کارکنان بازنشسته این دانشگاه مطابق الگو‌های آماری از سال ۱۳۹۹ افزود: در سه سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در سطح کشور و ۳۰ میلیارد تومان در خود واحد ارومیه سنوات پرداخت شده که از موضوعات پیش روی روسای واحد‌ها بوده و مدیریت شده است.

وی با توجه به موضوع مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی گفت: در راستای مصوبه هیئت امنا و تفاهم نامه در هفته گذشته ۱۶ قطعه از زمین‌های دانشگاه در استان‌های مختلف برای تغییر کاربری به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده و این موضوع با هماهنگی روسای استان در همه استان‌ها در حال انجام و اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان در حال تدوین است.

جاوید با تاکید بر اینکه نباید هیچ طرحی در دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل عدم نقدینگی روی زمین بماند تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه به عنوان بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور آغاز به کار کرده و طرح‌های اقتصادی که توجیه پذیر باشند، میتوانند از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای انضباط و شفافیت مالی سامانه‌های مالی آنلاین و قابل نظارت و حسابرسی مستقل، شفافیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی را به بالاترین حد ارتقا داده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این معاونت سعی نموده دامنه تسهیلات رفاهی و خدماتی دانشگاه را گسترش داده و توجه به زمینه‌های مختلف گردشگری، تفریحی، رفاهی و مالی را مورد توجه قرار دهد.

این مقام دانشگاهی با اشاره به تحول اداری که به زودی در این دانشگاه آغاز می‌شود، عنوان کرد: تاکنون پرداختی‌های کارکنان بر اساس جایگاه‌ها صورت می‌گرفت ولی در تحول اداری جدید، هر کارمندی علاوه بر جایگاه، بر اساس شاخص‌های فردی خود نیز دریافتی خواهد داشت. 

وی با اشاره به کمبود نیرو در برخی از واحد‌های دانشگاهی تصریح کرد: در این راستا هر کارمندی از واحد‌هایی که تراکم نیرو دارند اعلام آمادگی کند در اسرع وقت جابه‌جا می‌شود.

جاوید با اشاره به وضعیت کارکنان دارای مدرک دکتری خاطرنشان کرد: واحد‌های دانشگاهی موظف هستند در رشته‌هایی که کمبود دارند در اولویت اول از این کارکنان به عنوان هیئت علمی وابسته استفاده کنند ولی به جهت عدم امکان صدور دو نوع حکم برای کارکنان، یک آیتم جدید در فیش حقوقی این دسته از کارکنان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی بیان کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سند تحول و تعالی، ارائه طرح‌های آموزشی، درمانی و بیمه‌های تخفیف دار برای بهره‌مندی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه بیمه تکمیلی تا سال گذشته دارای دو طرح عادی و ویژه بود، ولی سال گذشته تمهیداتی انجام شد و علاوه بر طرح عادی و ویژه (طرح یک و دو)، سه طرح دیگر شامل طرح پایه، طرح سه و طرح چهار نیز اضافه شد.

وی از برنامه‌های این دانشگاه برای نیرو‌های شرکتی، از تلاش برای تبدیل وضعیت خبر داد و گفت: پیشتر سقف مدت زمان کارکرد برای تبدیل وضعیت ۸ سال بود که به تازگی این میزان به ۶ سال کاهش پیدا کرده است.

این مقام دانشگاهی خاطرنشان کرد: ضروری است واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پیشرفت و حل مشکلات در حوزه‌های مختلف، در زمینه‌های پذیرش دانشجو، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، پذیرش دانش‎آموزان مدارس سما، اقتصاد و سرمایه‎گذاری و جایابی نیرو را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم بهره وری و استفاده بهینه از املاک دانشگاه آزاد اسلامی، به امکان تاسیس مدارس سما در ساختمان‌های واحد‌های دانشگاهی اشاره کرد و این مهم را در امکان برقراری تعادل نیرو‌های دانشگاهی موثر ارزیابی کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خواستار همدلی، همفکری و همراهی تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد اهداف این دانشگاه و ارائه راهکار‌های جدید برای مقابله با چالش‌های پیش رو شد. ‎

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت