Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه تله سور در گزارش خود نوشت: به رغم فشارهای هلیکوپتر و ناوشکن های آمریکایی اقدام واشنگتن برای بار دوم شکست خورد.

این شبکه که در چند کشور آمریکای لاتین پخش می شود، در ادامه آورد: بررسی ها نشان می دهد که نیروهای آمریکا برای بار دوم تلاش کردند محموله نفتی ایران را سرقت کنند، اما نیروهای ایرانی آنها را ناکام گذاشتند؛ اگرچه آمریکایی‌ها تا چند ساعتی همچنان نفتکش را با هلیکوپترها و ناوشکن های خود تعقیب می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تله سور در پایان با اشاره به اثر تحریم های آمریکا در برابر توسعه نفتی ایران نوشت: در حال حاضر، تلاش های دیپلماتیک برای احیای توافقی بین المللی در جریان است که به تحریم های مالی آمریکا علیه ایران پایان دهد؛ تحریم هایی که توسعه نفتی ایران را در گرو برنامه هسته ای، ناممکن می کند.

خبرگزاری کوبا و اندیشکده ونزوئلایی میسیون برداد با عنوان «ایران تلاش های آمریکا برای سرقت نفتی را در آب های عمان ناکام گذاشت» به استقبال این خبر رفتند.

خبرگزاری کوبا نوشت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش آمریکایی ها برای ربودن نفتکش ایران را در دریای عمان ناکام گذاشتند.

این رسانه اسپانیایی زبان با اشاره به صحنه فرار یک ناو جنگی آمریکا از کارزار و مقابله سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی یک نفتکش ایرانی را در دریای عمان توقیف و با انتقال محموله نفتی آن به یک نفتکش آمریکایی (سعودی) به مقصد نامعلومی می بردند که با اقدام فوری سپاه پاسداران ایران، با وجود تجهیزات جنگی پیشرفته شکست خوردند.  

اندیشکده میسیون برداد ونزوئلا نیز در گزارشی مشابه ضمن بازتاب این خبر، نوشت: نیروهای ایرانی در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) به تلاش آمریکا برای سرقت دو نفتکش ایرانی پاسخ درخور دادند.

خبرگزاری افه اسپانیا نیز در گزارش خود آورد: ایران روز چهارشنبه آمریکا را به تلاش برای سرقت یک نفتکش حامل نفت ایران در دریای عمان متهم کرد. اقدامی که نیروهای سپاه پاسداران از آن جلوگیری کردند.

این رسانه اسپانیایی به نقل از رسانه های رسمی ایران نوشت: دزدی دریایی آمریکا پس از اقدام سریع نیروهای دریایی دلاور سپاه پاسداران با شکست مواجه شد.

سایر رسانه های اسپانیایی زبان ازجمله رادیو ربلده کوبا، بخش اسپانیایی شبکه خبری فرانسه، سوئیس اینفو و ... در گزارش هایی مشابه به انعکاس شکست آمریکا در برابر واکنش مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.  
همزمان دلاور مردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.  
در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.  
این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.  

برچسب‌ها شرکت ملی نفتکش ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا بازتاب در رسانه‌های خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی نفتکش ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا شرکت ملی نفتکش ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا بازتاب در رسانه های خارجی نیروهای آمریکا سپاه پاسداران نفتکش ایران دریای عمان یک نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل

تعداد بازدید : 2 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 33 فردریک پلایتن خبرنگار سی ان ان گزارشی از موشک‌های ایران که به سمت اسرائیل شلیک شد و ابعاد رویارویی نظامی ایران و اسرائیل پخش کرده است. در بخشی از این گزارش سردار علی بلالی مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه با خبرنگار سی ان ان گفت و گو می‌کند و بخشی از مواضعش را به انگلیسی می‌گوید. او در پاسخ به دقت این موشک‌ها و خطای برخورد می‌گوید کمتر از پنج متر. این گزارش جالب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • روایت سیاوش اردلان از حضور اپوزیسیون کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)