Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@16:35:10 GMT

"خودکشی" کروناویروس با یک جهش جدید!؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۰۷۹۳

'خودکشی' کروناویروس با یک جهش جدید!؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اقدامات پیشگیرانه ژاپن شدیدتر از پیش نشده است بنابراین به نظر می‌رسد پدیده کاهش موارد ابتلا ناشی از بروز نوعی جهش در ویروس باشد.

محققان ژاپنی می‌گویند که این جهش جدید در کروناویروس ممکن است آن را وادار به "خودکشی" کند.

به نقل از خبرگزاری کیودو نیوز، محققان موسسه ملی ژنتیک ژاپن و دانشگاه نیگاتا به تازگی آخرین تحقیقات خود را منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان داده که در ژنوم سویه جهش یافته دلتا، آنزیمی به نام "nsp ۱۴" جهش پیدا کرده است و این جهش باعث عدم بازسازی کامل ویروس و مرگ آن می‌شود.

در فرآیند تکثیر و انتشار سریع ویروس، ژنوم گاهی دچار جهش اشتباه می‌شود این موضوع یکی از دلایل اصلی بیماری نیز هست.

در این مورد، آنزیم "nsp ۱۴" مسئول بازسازی ویروس است. اگر این فرآیند به موقع انجام نشود، جهش‌های زیادی روی هم انباشته می‌شود و ویروس قادر به تکثیر نخواهد بود.

محققان دریافتند که ویروس‌هایی که جهشی در آنزیم "nsp ۱۴" دارند، ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از ویروس‌های معمول جهش می‌کنند؛ بنابراین زمانی که موارد ابتلا در ماه اوت در ژاپن به اوج خود رسید این جهش در "nsp ۱۴" رخ داده بود.

در موج پنجم با افزایش گسترش بیماری میزان ویروس‌هایی که "nsp ۱۴" آن‌ها جهش پیدا کرده بود افزایش یافت.

این نوع از ویروس در بسیاری از مبتلایان موج پنجم وجود داشت این موضوع از نظریه‌ای مبنی بر ضعیف شدن ویروس سارس-کوو-۲ به دلیل تغییرات در آران‌ای RNA پشتیبانی می‌کند.

تعداد مبتلایان ژاپن در روز شنبه به ۲۲۹ نفر رسید که کمتر از یک درصد ۲۵ هزار و ۹۰۰ مبتلا در بیستم ماه اوت است.

"ایزورو اینوئه" (Izuro Inoue)، پروفسور موسسه ملی ژنتیک ژاپن باور دارد که علت کاهش تعداد مبتلایان بروز جهش در "nsp ۱۴" باشد که باعث بروز جهش‌های غلط و در نهایت نابودی ویروس می‌شود.

علاوه بر آن محققان تصور می‌کنند که آنزیمی به نام “APOBEC” باعث تغییر "nsp ۱۴" شده باشد. گفته می‌شود این آنزیم در شرق آسیا و اقیانوسیه در بسیاری از افراد فعال است.

با این حال پیش از آن که جشن گرفتن را آغاز کنیم باید در نظر داشته باشیم که تنها گونه‌هایی از ویروس که دارای آنزیم "nsp ۱۴" هستند ممکن است در حال ضعیف شدن باشند این بدان معناست که احتمال بروز جهش‌های واگیردارتر و خطرناک‌تر در سایر گونه‌های ویروس وجود دارد.

این تحقیقات ژاپنی نباید منجر به گمانه‌زنی‌های اشتباه مبنی بر مرگ کروناویروس جدید شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ژاپن کرونا خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند