Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:20:57 GMT

تأکید مراجع تقلید بر ‌حفظ محیط‌ زیست‌‌

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۰۸۴۳

تأکید مراجع تقلید بر ‌حفظ محیط‌ زیست‌‌

گروه استان‌ها_ مراجع تقلید در دیدار معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بر لزوم حفظ محیط‌زیست و فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ظهر امروز با سفر به شهر قم با حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان محیط‌زیست که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده محیط‌زیست است چون به چشم نمی‌آید.

 اسراف یکی از مشکلات در زمینهٔ محیط‌زیست است 

وی یکی از مشکلات درزمینهٔ محیط‌زیست را بحث اسراف دانست و گفت: متأسفانه هنوز توجه به‌حق و حقوق دیگران و مسئله اسراف و توجه به فرهنگ محیط‌زیست در جامعه جا نیفتاده است و مردم به اهمیت آن پی نبرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه همه موجودات از محیط‌زیست سهم و حق‌دارند، گفت: اگر این حق ادا و رعایت نشود، به همه حتی موجودات هم ظلم شده است.

وعده رئیس سازمان محیط زیست برای ساماندهی آرادکوه / انتشار بوی نامطبوع زیبنده پایتخت نیسترئیس سازمان محیط زیست: به مجلس پاسخگو خواهیم بود

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه رفع مشکلات زیست‌محیطی نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: مسئولان این سازمان برنامه‌ها و طرح‌های خود را هرچه سریع‌تر اجرایی و محقق کنند تا عموم مردم شاهد نتایج ارزشمند آن باشند.

 مسئولین محیط‌زیست با اقدامات اساسی و بلندمدت مانع افزایش تهدید‌های زیست‌محیطی شوند 

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان نیز در این دیدار با اشاره به از بین رفتن درختان و جنگل‌ها در پی ساخت‌وسازها در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: در پی ساخت‌وسازهای بی‌رویه جنگل‌ها بین رفته‌اند و این موضوع خطری جدی برای محیط‌زیست است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: پسماندها و زباله‌ها باید به نحوی مدیریت شود که هیچ آسیبی به سواحل، دریاها، جنگل‌ها و غیره وارد نشود و موجودات زنده از تولید این زباله‌های انسانی لطمه نبینند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: مسئولین محیط‌زیست باید اقدامات اساسی و بلندمدتی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی داشته باشند و مانع افزایش تهدید‌های زیست‌محیطی شوند.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه انتقال واحدهای صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله‌ها یک اقدام مهم و اساسی است، خاطرنشان کرد: این موضوع باید موردتوجه سازمان حفاظت محیط‌زیست باشد.

 سبک زندگی اسلامی با محوریت حفظ محیط‌زیست اولویت‌ سازمان محیط‌زیست است 

در ابتدای این دیدارها علی سلاجقه رئیس سازمان محیط‌زیست بیان کرد: مدیریت در کاهش ریز گردها و استفاده حداکثری از دانش‌های زیست‌محیطی و ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت حفظ محیط‌زیست از مهم‌ترین اولویت‌های خود در سازمان محیط‌زیست است.

وی افزود: ذخایر و منابع آبی، میزان بارش، خاک، پوشش گیاهی و اموری ازاین‌دست امروزه ملاک عمل بسیاری از حاکمان کشورهای دنیا در برقراری ارتباط و همکاری با سایر ملت‌ها شده است.

رئیس سازمان محیط‌زیست تصریح کرد: گرم شدن زمین و افزایش ریز گردها از چالش‌های مهم دنیا و به‌ویژه کشور ما است، چالش دیگر ما این است که صنعتگران و صاحبان صنایع نوعاً اولویت خود را به تولید و مسائل اقتصادی معطوف می‌کنند و مباحث زیست‌محیطی از این رهگذر دچار خسارت و آسیب جدی می‌شود.

سلاجقه ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه شهر قم انتظار می‌رود که مسائل مربوط به آلاینده‌ها، پوشش گیاهی، خاک، فضای سبز، پساب، پسماند و غیره در این شهر الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط ‌زیست در مباحث مدیریتی کلان کشور و به‌ویژه محیط‌زیست، نیاز زیادی به رهنمودهای علمای حوزه علمیه دارد.

رئیس سازمان محیط‌ زیست تصریح کرد: موضوع محیط‌زیست دارای ارزش و امنیت حیاتی است و لازم است تا مردم نسبت به حفظ محیط زندگی خود توجه لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از دولت سیزدهم با شعارهای انقلابی انتظارات دیگری دارند تا در کنار رونق گرفتن مسائل اقتصادی و کسب‌وکار، مسائل زیست‌محیطی نیز به سمت بهبودی و مطلوبیت حرکت کند.

دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران و بازدید از تالاب شکار مره استان از دیگر برنامه‌های سفر امروز سلاجقه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست به قم است.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان محیط زیست سازمان حفاظت محیط مرجع تقلید شیعیان محیط زیست زیست محیطی آیت الله حفظ محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم