Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا جهت سرمایه گذاری تجار و بازرگانان ترکیه به رایزن بازرگانی سرکنسولگری این کشور در تبریز معرفی شد.

طاهر دینگیل، رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز، در جریان سفر خود به استان گیلان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، در گفت و گو با رئیس اداره بندر آستارا و مدیر شرکت بنادر و دریانوردی کاوه، اظهار کرد: آماده هستیم تا هنگام مراجعه تجار و بازرگانان ترکیه جهت ایجاد مراودات اقتصادی و تجاری با ایران را به سمت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید توضیحات کاملی از نوع فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این منطقه توسط کارشناسان مربوطه ارائه شد، ادامه داد: شرکت های لجستیکی ترکیه هم دارای مسائلی هستند که باید به آنها توجه کنیم.

وی ادامه داد: در صورت رفع مسایل مرتبط به طور یقین از مسیر آستارا برای تجارت و ترانزیت بهره مند خواهیم شد.

دینگیل، با تأکید بر اینکه ما در حال ارزیابی شرایط هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری کاوه هم به عنوان شرکت فعال در بندر آستارا می تواند به طور مستقیم با تجار و بازرگانان ترکیه وارد مذاکره شود.

وی اضافه کرد: در جریان این سفر، علاوه بر بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، از گمرک زمینی این شهرستان نیز بازدید به عمل می آید و نشستی با مدیر کل گمرک این شهرستان برگزار خواهد شد.

کاهش فاصله ترانزیتی ترکمنستان و قزاقستان با ترکیه از طریق بندر آستارا

کیانوش امیری، رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا نیز در این جلسه، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، به عنوان پل ارتباطی تجاری بین کشورهای مختلف از اقصی نقاط جهان، در حال فعالیت با سایر بنادر دریای خزر است.

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه اقتصادی تازه تأسیس، ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری را دارد، ادامه داد: بخشی از تجهیزاتی را که برای ایجاد زیرساخت ها در بندر آستارا مستقر کرده ایم، از طریق ترکیه به این منطقه منتقل شده است.

امیری، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه "ترکیه" در صنعت بسته بندی و سورتینگ بسیار فعال است، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، فرصت بسیار ایده آل سرمایه گذاری تجار و بازرگانان ترکیه را در این صنعت دارد.

وی با تأکید بر اینکه آستارا سه مرز فعال ریلی، جاده‌ای و دریایی را دارد، خاطر نشان کرد: تجار می توانند به شکل همزمان از این مسیرها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه با کشور جمهوری آذربایجان بیشترین تجارت را دارد، اضافه کرد: کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و روسیه از دیگر کشورهایی هستند که از طریق بندر آستارا در جابجایی کالا هستند.

رئیس اداره بندر آستارا با تأکید بر اینکه ثبت صادرات از این بندر نسبت به سایر بنادر کشور بیشتر است، توضیح داد: اکثر کشتی هایی را که در اسکله این منطقه پهلو می گیرند با بار این بندر را ترک می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر الزام افزایش تجارت و ترانزیت کالا با ترکیه تأکید کرد و افزود: ایران و ترکیه سه مرز مشترک دارند و به عراق نزدیک می باشند.

وی توضیح داد: از بندر آستارا تا مرزهای ترکیه بین ۴۸۵ کیلومتر تا ۵۳۱ کیلومتر فاصله است و این فاصله تا منطقه سهلان ۳۲۵ کیلومتر می باشد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه با دو کشور ترکمنستان و قزاقستان در حاشیه دریای خزر تبادلات اقتصادی و تجاری دارد، گفت: ترانزیت کالا بین این کشورها از طریق کشور جمهوری آذربایجان و گرجستان انجام می شود که فاصله ۲۱۰۷ کیلومتری دارد و اگر مسیر بندر آستارا تا مرز های ترکیه در خاک جمهوری اسلامی ایران جایگزین آن شود، این فاصله به ۱۵۷۳ کیلومتر کاهش می یابد.

کیانوش امیری، با بیان اینکه همین مسیر می تواند به مسیر برگشت تجارت ترکیه به این کشورها مبدل گردد، یادآور شد: تجار ترکیه می‌توانند با ارزیابی و مشاهده فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در این حوزه مشارکت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسیر آستارا باید به تجار و شرکت های لجستیک ترکیه معرفی گردد، ادامه داد: شرکت سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در سال جاری در نمایشگاهی که در ترکیه برپا خواهد شد، مشارکت می‌کند و همین مهم ظرفیت‌های موجود را به تجار و بازرگانان کشور میزبان بیشتر معرفی خواهد کرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا در پایان با تأکید بر اینکه بندر آستارا در شمال ایران و بندر آستراخان در کشور روسیه، خواهرخوانده شدند، تصریح کرد: این اتفاق نقش ویژه‌ای را در افزایش مبادلات تجاری و ترانزیتی بین دو کشور ایران و روسیه خواهد داشت و ما باید شاهد افزایش مناسبت ها بین این شهر و شهرهای مهم تجاری ترکیه نیز باشیم.

به گزارش ایسنا، بازدید از مرز زمینی آستارا بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، از دیگر برنامه های بازدید هیأت ترکیه ای به این شهرستان بود که اخبار آن به دلیل عدم اطلاع رسانی و همکاری روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا با رسانه ها، منتشر نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تركيه سرکنسول ترکیه شهرستان آستارا بندر آستارا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تجار و بازرگانان ترکیه رئیس اداره بندر بندر آستارا سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور