Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به وزیر اطلاع‌رسانی لبنان امروز (پنجشنبه) به شبکه «المیادین» گفتند که قرداحی منتظر تماس نخست وزیر لبنان و دعوت برای دیدار با وی است و از سمت خود استعفا نخواهد داد. 

این منابع درباره سخنان «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان، گفتند که قرداحی منتظر تماس نخست وزیر و دعوت برای دیدار با وی است تا مواضعی را که از مقامات عرب و خارجی شنیده به او اطلاع دهد و ببیند که آیا استعفا تضمین می‌کند تا اقدام کشورهای خلیج فارس در مقابل لبنان مثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منابع معتقدند که هر گونه کناره‌گیری که موضع کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس در قبال لبنان را تغییر ندهد، بیهوده است. 

منابع یاد شده ساعاتی پس از سخنان نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان به المیادین گفتند که در این سخنان آمده است که اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان موجب تحریم این کشور از عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس شده است. 

میقاتی نخست وزیر لبنان از وزیر اطلاع‌رسانی این کشور خواست وجدان خود را قاضی و موضعی را اتخاذ کند تا منافع ملی لبنان را در اولویت قرار دهد.  

وی گفت: شرط من، حس وطن پرستی او است که شرایط و منافع لبنانی‌های داخل و خارج را در نظر بگیرد و باعث ضربه زدن و تکه تکه شدن دولت نشود. 

جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان چند روز پیش با پافشاری بر موضع خود تاکید کرد و استعفا از دولت لبنان را در پی اظهاراتش در رابطه با جنگ یمن که خشم عربستان را برانگیخت و ریاض با فراخواندن سفیر خود از بیروت و متوقف کردن واردات تمام محصولات از لبنان، خواستار برکناری این وزیر شد را رد کرده بود. 

این بحران تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس (کویت، امارات و بحرین) که مواضع مشابهی با همسایه خود (عربستان) علیه لبنان اتخاذ کردند را شامل شد. در همین حال قطر، تنها به محکومیت موضع قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان بسنده کرد و خواستار آرام کردن اوضاع و سرعت بخشیدن به التیام شکاف بین لبنان و برادران عرب خود شد.  

وزارت امور خارجه عمان نیز با ابراز تاسف از بدتر شدن روابط لبنان و تعدادی از کشورهای عربی، از همه خواست تا با اتخاذ خویشتنداری، برای جلوگیری از تشدید تنش، تلاش کنند که مورد استقبال وزارت خارجه لبنان قرار گرفت. 

در اقدامی که از زمان آغاز بحران اولین است، کابینه لبنان دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که وزیر خارجه قطر به زودی وارد بیروت خواهد شد تا درباره بحران به وجود آمده بین لبنان و کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس گفت و گو کند. 

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد. 

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند. 

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند. 

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

برچسب‌ها جورج قرداحی بحرین جنگ یمن یمن لبنان آسیای غربی بیروت عربستان سعودی شبکه المیادین خلیج فارس دولت لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جورج قرداحی بحرین جنگ یمن جورج قرداحی بحرین جنگ یمن یمن لبنان آسیای غربی بیروت عربستان سعودی شبکه المیادین خلیج فارس دولت لبنان وزیر اطلاع رسانی لبنان نخست وزیر لبنان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد

وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حکمی، دکتر مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام 

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. 

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت