Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنجشنبه در شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر این استان اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با بیابان‌زایی، ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، ۵۰۰ میلیار ریال برای مرمت و احیای قنات‌ها به استان سمنان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین ۳۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی و مرمت و احداث ایل‌راه‌های عشایری، ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه گلخانه در استان سمنان از محل سفر رییس جمعوری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان در حد انتظار توسعه نیافته است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید سالانه ۱۰۰ هکتار به وسعت کشت گلخانه‌ای استان سمنان افزوده شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به ظرفیت استان سمنان در زمینه کشت گیاهان دارویی تاکید کرد: توسعه این نوع کشت به عنوان کشت کم آب‌بر و پر بازده مورد توجه و در دستور کار قرار بگیرد.

وی یادآور شد: ۴۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: سهم ارزش افزوده استان سمنان در بخش کشاورزی ۱۸ درصد است و ۳۵ میلیون دلار ارزش صادرات حصولات کشاورزی استان در سال است.

وی یادآور شد: استان سمنان با جمعیت ۱۴ هزار نفری عشایر و داشتن یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایری و بالا بودن سواد عشایر استان از میانگین کشوری دلایلی بر ممتاز بودن استان سمنان در بخش عشایری است.

وی افزود: با توجه به حجم دامپروری در مهدیشهر، می‌توان این شهرستان را به عنوان قطب دامپروری استان سمنان معرفی کرد و مقرر شد برای رفع مشکل تامین نهاده دامی عشایر مهدیشهر در شرایط حاضر به آنها نهاده دامی امانی داده شود و پایان فصل پروار هزینه علوفه پرداخت شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و هیات همراه امروز پنجشنبه از فرودگاه سمنان وارد استان شد.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کردند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی بودند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرد و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی  از شب گذشته از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرد و سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برای بازدید از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر سفر کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سمنان سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری سمنان، مقصد نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سمنان سفر استانی وزارت جهاد کشاورزی سمنان سفر استانی میلیارد ریال استان سمنان رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی‌های عمومی بارها و بارها دچار اشتباه و گاف کلامی شده است به طوری که تحلیل رونوشت‌های کاخ سفید نشان می‌دهد که مشاورانش تنها در سال جاری دست کم ۱۴۸ بار مجبور به اصلاح گاف‌های او شده‌اند!

این تحلیل و بررسی که تارنمای خبری محافظه‌کار «دیلی کالر» مجری آن بوده است، پس از ارزیابی به این نتیجه رسید که بایدن در سال ۲۰۲۴ به ازای هر روز، بیش از یک بار گاف داده است. این تحلیل ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و نشست مطبوعاتی را شامل می‌شود که کاخ سفید رونوشت آن را منتشر و کارکنان دفتر ریاست جمهوری متعاقباً آن را اصلاح کردند.

به نوشته دیلی کالر، این اصلاحات طیف وسیعی از گاف‌ها از جمله اشتباهات غیرارادی (تلفظی، ارائه اطلاعات غلط و …) تا اضافه کردن کلمات و تغییر معنای کلی حرف‌ها را در بر می‌گیرد.

به عنوان نمونه، زمانی که باید در جریان یکی از سخنرانی‌هایش گفت که «همه آمریکایی‌ها علیه طرح نجات او رای دادند»، در حالی که باید می‌گفت «همه جمهوری‌خواهان»!

در مثالی دیگر، او گفته بود که «باید از هرگونه تهدید علیه دموکراسی دفاع کرد» در حالی که کلمه اصلاح‌شده در رونوشت کاخ سفید، این بود: «باید هرگونه تهدید علیه دموکراسی را شکست داد». رونوشت تنها یکی از سخنرانی‌های بایدن (نطق وضعیت کشور ماه گذشته)، ۱۳ اصلاحیه داشت!

از جمله گاف‌های غیرارادی می‌توان به ادعای «۷۵۰ میلیون آمریکایی (دوبرابر بیشتر از جمعیت واقعی آمریکا) واکسن کووید -۱۹ دریافت کردند» اشاره کرد. او همچنین به افراد مسن مبتلا به دیابت گفته بود «کهن‌سالان معلول»!

بایدن ۸۱ ساله هم‌اکنون مسن‌ترین رییس جمهور تاریخ آمریکاست و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امسال، در پایان دوره دوم ۸۶ ساله خواهد بود. نظرسنجی ماه گذشته نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که ۷۲ درصد آمریکایی‌ها از جمله بیش از نیمی از دموکرات‌ها معتقدند که بایدن برای انجام وظایف رییس جمهوری، بیش از حد پیر است.

دیگر خبرها

  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان