Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود اعتبار در ساماندهی گلزارهای شهدا، گفت: عموما در اکثر روستاهای این استان گلزار شهدا وجود دارد، اعتبارات استانی محدود است و نمی‌توان در مدت زمان کوتاه تمامی این گلزارهای شهدا را ساماندهی کرد.

اقبال عباسی ۱۳ آبان‌ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت تنها مختص ایران نیست، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان مردم افرادی را که جان خود را برای دفاع از کشور و مقابله در برابر دشمنان به خطر می‌اندازند، گرامی می‌دارند، ایثار یعنی فرد از جان و مال خود برای راحتی و آسایش دیگری بگذرد و در کشور ایران هم‌چنان شاهد ایثار و فداکاری غیورمردانی هستیم که جان خود را برای نجات جان سایر افراد به خطر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: امروز تمامی مدیران دولتی جایگاه فعلی خود را مدیون شهدا هستند، اگر شهدا و ایثارگران جان خود را برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی به خطر نمی‌انداختند، شاید اکنون مسئولان در جایگاه فعلی خود قرار نداشتند.

وی در ادامه در خصوص بحث استخدام فرزندان شهدا و جانبازان، توضیح داد: عموما در سطح کشور سهمیه‌ای در آزمون‌های استخدامی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود، در چهارمحال و بختیاری سهمیه استخدامی محدود و تعداد خانواده‌های شهدا و جانبازان به نسبت جمعیت بالاتر از سایر نقاط کشور است، بنابراین باید این سهمیه در این استان افزایش پیدا کند.

عباسی با اشاره به کمبود اعتبار در ساماندهی گلزارهای شهدا، توضیح داد: عموما در اکثر روستاهای چهارمحال و بختیاری گلزار شهدا وجود دارد، با اعتبارات استانی نمی‌توان در مدت زمان کوتاه تمامی این گلزارهای شهدا را ساماندهی کرد، خانواده‌های شهدا برای ساماندهی گلزارهای شهدا درخواست‌های زیادی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باتوجه به جمعیت بالای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این استان نیاز است مراکز خدماتی، درمانی و رفاهی برای این قشر احداث شود، همچنین یکی از موارد مورد گلایه در بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران تفاوت در میزان پرداختی است که باید در قوانین و مقررات مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی در پایان عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌های شهدا و جانبازان برای دسترسی به دارو و مراکز درمانی با مشکل مواجه هستند، باید دسترسی به دارو و خدمات درمانی برای این خانواده‌ها تسهیل شود.

خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواستار اجرای عدالت هستند

در ادامه جلسه سردار علی محمد اکبری- فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشم‌داشتی وارد میدان نبرد حق علیه باطل شدند، اظهار کرد: همه به مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی کشور آگاه هستند، اما خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواستار اجرای عدالت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی قبور شهدا و گلزارهای شهدای تک یا چند مزاری، ساماندهی قبور مطهر شهدای گمنام، رفع مشکل مسکن خانواده‌های ایثارگران، حل مشکل بیکاری فرزندان ایثارگران، توجه به خدمات درمانی برای ایثارگران به ویژه جانبازان از مهم‌ترین مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، روزانه مراجعات بسیاری به سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) برای حل این مشکلات وجود دارد.

اکبری با اشاره به حضور رزمندگان چهارمحال و بختیاری در دفاع از حرم و برقراری امنیت در مرزهای کشور، گفت: اولین شهید بسیجی مدافع حرم متعلق به این استان است، همچنین اولین شهید جامعه پزشکی کشور و اولین شهید جامعه مهندسی و امدادگری به این استان تعلق دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری ساماندهی گلزار شهدا خانواده های شهدا و ایثارگران ساماندهی گلزارهای شهدا چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، الهه کاویانی بروجنی از طرف کمیته داوران فدراسیون تیراندازی بعنوان داور به مسابقات تیر و کمان کشور دعوت شد.

بیشتر بخوانید

قضاوت داور چهارمحال و بختیاری در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

لازم به ذکر است، مرحله اول رنکینگ کشوری مسابقات تیر و کمان رشته ریکرو و کامپوند در شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده