Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@20:44:48 GMT

ترافیک سنگین و بارش باران در محورهای شمالی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۸۹۱

ترافیک سنگین و بارش باران در محورهای شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

ایمان محرابی نیا با اشاره به بارش باران در بخش عمده‌ای از کشور و لغزندگی و نبود دید کافی برای رانندگان و همچنین لزوم توجه بیشتر رانندگان به اصول رانندگی ایمن از آن‌ها خواست نسبت به تخلفات خطرآفرین و از جمله انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیر مجاز خودداری کرده و تجهیزات ایمنی کافی را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اطلاعات ۲۳۰۰ دستگاه سامانه تردد شمار برخط و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به صورت عادی جریان دارد.

محرابی نیا در خصوص جاده‌ها و محورهای مسدود کشور نیز گفت: در حال حاضر جاده فرعی شمشک- دیزین، محور رویان- بلده در استان مازندران، جاده خرم‌آباد- پل دختر، محور شهداد- نهبندان، محور رامیان- اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان و محور رباط پشت بادام- بیاضه در استان یزد، به دلیل نبود ایمنی کافی در مسیر مسدود است.

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص پر ترافیک‌ترین آزادراه‌های کشور نیز گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه کرج- تهران با ۱۳۴ هزار تردد، آزادراه تهران- کرج با ۱۲۵ هزار تردد و آزادراه کرج‌- قزوین با ۱۱۵ هزار تردد ثبت شده است.

وی افزود: میزان تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه روز گذشته بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد دستگاه‌های تردد شمار فعال در جاده‌ها، نسبت به روز قبل ۴/۷ درصد افزایش نشان می‌دهد، ضمن اینکه در این مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۴/۷ درصد بوده و بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۳ تا ۴ صبح ثبت شده است.

محرابی نیا درباره وضعیت جوی جاده‌ها اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای شمالی بارش باران داریم.

وی همچنین از بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، زنجان، گیلان، مازندران، تهران، قم، سمنان، گلستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، همدان و مرکزی خبر داد.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های شمال تصریح کرد: دوربین‌های نظارت تصویری در حال حاضر تردد نسبتاً روان در مسیر رفت و برگشت آزادراه قزوین- رشت و همچنین محورهای هراز و فیروزکوه را نشان می‌دهد.

محرابی نیا با اشاره به ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر رفت و برگشت حدفاصل بیلقان تا آدران از بروز ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال در محدوده شهرستانک نیز خبر داد.

مسئول عملیات مرکز مدیریت راه‌ها همچنین از بروز ترافیک سنگین در محور قدیم و آزادراه تهران - پردیس و بالعکس در محدوده جاجرود خبر داد و از رانندگان خواست با مراجعه به سامانه مرکز مدیریت راه‌ها به نشانی: www.۱۴۱.ir یا تماس با شماره تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه‌های کشور پیش از سفر مطلع شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترافیک سنگین باران ترافیک سنگین حال حاضر محرابی نیا بارش باران جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود،  آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و  آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.  

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد:در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.  

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران