Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:24:56 GMT

منطقه ویژه فناوری اطلاعات در البرز ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۱۹۹۳

منطقه ویژه فناوری اطلاعات در البرز ایجاد می شود

 نادر ثناگو مطلق روز پنجشنبه در نشست  با تعدادی از روسای سازمان های تابعه وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری که با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، افزود: استقرار شرکت ها با اولویت صنایع «آی.تی» و «آی.سی.تی»  در  منطقه ویژه اقتصادی پیام موجب شده تا راه اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در این محدوده در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه  منطقه ویژه اقتصادی پیام به گواه شاخص ها  با سه سال گذشته تفاوت های بسیاری دارد، گفت: به جرات می توان گفت که این منطقه به بسیاری از شاخص های رشد مد نظر دست یافته است.

ثناگو مطلق با اشاره به  اینکه مهم ترین اقدام در منطقه  پیام برنامه محور کردن فعالیت ها بوده است،  اظهار داشت: تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از همین برنامه ها است که بر مبنای برنامه محور بودن، موفق به تحقق آن ها شدیم که بر این اساس هر فعالیتی که مقرر است در این منطقه انجام شود در قالب طرح جامع ضابطه مند شده است .

وی با اشاره به پیشینه ۳۰ ساله فعالیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خاطر نشان کرد: مجموع اقدامات انجام شده موجب شده تا امروز شاهد بیش از پنج هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه باشیم که عمده این سرمایه گذاری ها در یک الی ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود:  اکنون  چهار هزار نفر در شرکت های مستقر در منطقه در حال فعالیت هستند که با توجه به اینکه اشتغال یکی ازچشم اندازهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است تا حدودی موفق به اجرایی شدن آن شده ایم.

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد زیر ساخت ها با هدف جذب هر چه بیشتر شرکت ها در پیام را یکی دیگر از برنامه های رو به رشد در این منطقه عنوان  کردو گفت: جذب شرکت های حوزه صنعت و ایجاد اکوسیستم مناسب برای رشد شرکت های حوزه «آی.سی.تی»   یکی از مهم ترین اقداماتی است که در  ۲ سال گذشته در منطقه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که با تشکیل این اکوسیستم شاهد استقرار شرکت های صنعتی و خدماتی در حوزه «آی.سی.تی»  و« آ.تی » در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم که در کنار این ظرفیت در بخش هایی از جمله تولید تلفن همراه در ۲ سال گذشته برای حدود پنج شرکت زمینه استقرار آنها در این منطقه فراهم شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به تبدیل پیام به قطب دیتا سنتر کشور اشاره کرد و گفت: تا حد زیادی بسترهای ایجاد قطب دیتا سنتر در منطقه فراهم شده است و این ظرفیت وجود دارد تا در این بخش شاهد استقرار واحدهای بیشتری باشیم.

ثناگو مطلق در ادامه موضوع انرژی را یکی از چالش های اصلی در منطقه برشمرد و افزود: در حوزه برق و آب نیز به یک سرخط مشخصی رسیده ایم .

وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بیشترین میزان نسبت به سال های گذشته رسیده است ،گفت: تقاضای شرکت ها برای سرمایه گذاری  مرتبط با شبکه ملی ارتباطات  بیشتر از سایر بخش ها است .

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

برچسب‌ها البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام سازمان فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام سازمان فناوری اطلاعات البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام سازمان فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات به اظهارات مطرح شده درباره میزان چاپ پول در دولت رئیسی واکنش نشان داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار تصویری در کانال تلگرامی خود نوشت:

عبدالناصر همتی گفته است که میزان چاپ پول در ۲/۵ سال اخیر از کل پول چاپ شده در تاریخ ایران از عصر باستان تا سال ۱۴۰۰، بیشتر بوده است.

دیگر خبرها

  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا