Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:00:54 GMT

شورا و شهرداری اهواز نقشی در قیمت‌گذاری میوه ندارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۲۳۶۰

شورا و شهرداری اهواز نقشی در قیمت‌گذاری میوه ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش محمودی ظهر امروز در نشست خبری هیئت‌رئیسه شورای شهر با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این سه‌ماهه آغاز به کار شورا وحدت و همدلی میان اعضا و همچنین تعامل خوبی با دستگاه‌ها ازجمله آبفا داریم.

رئیس شورای شهر اهواز از تبیین سند چشم‌انداز ۱۴۱۰ اهواز خبر داد و تصریح کرد: این چشم‌انداز با کمک دستگاه‌های مختلف در حال آماده‌سازی است که بر اساس آن عمل کنیم و دوره‌های بعدی نیز از این سند استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع میدان تره‌بار الغدیر تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که شورا و شهرداری در قیمت‌گذاری نرخ میوه تأثیرگذار است در صورتی که این موضوع صحیح نیست و کمیته‌ای شامل سازمان صمت، تعزیرات و اتحادیه برای قیمت‌گذاری در میدان وجود دارد.

محمودی ادامه داد: شهر اهواز نیازمند یک میدان تره‌بار خوب است و برای توسعه و ظرفیت‌های جدید اقدام شده و ما تأکید داریم که هرچه سریع‌تر این ظرفیت‌ها بالفعل، تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری دو چالش نیروی انسانی و منابع مالی دارند، عنوان کرد: نخستین کار شورای شهر تشکیل کمیته نیروی انسانی بود؛ پس از اتمام مسئولیت برخی مدیران شهرداری کماکان حقوق آنها پرداخت می‌شود با اینکه کارایی در سیستم ندارند که باید تکلیف آنها روشن شود اگر توانایی دارند که شهردار از ظرفیت آنها استفاده کند.

وی اضافه کرد: نیروهای شرکتی و پیمانکاری در سایت اداری شهرداری مشغول به کار هستند و در جایگاه خود حضور ندارند که باید ساماندهی شود و به همین منظور سامانه جامع نیروی انسانی راه‌اندازی خواهد شد تا تمام این موضوعات حل شود.

محمودی بیان کرد: همچنین در این ماه اخیر شهردار حقوق و اضافه‌کار برخی از افرادی را که مسجل شده در شهرداری حضور ندارند، قطع کرد که این منوال پس از راه‌اندازی سامانه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی به یکی از مصوبات شورا برای موضوع پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای پارکینگ به‌صورت قرض به شهرداری پرداخت شود تا پروژه‌های نیمه‌تمام فعال شوند.

محمودی در خصوص املاک در اختیار بازنشستگان شهرداری ابراز کرد: در کمیسیون شورای عالی سرمایه‌گذاری مقرر شده تا تعداد مجموعه‌های مرتبط با شهرداری به‌خصوص املاک مشخص شوند که در اختیار چه کسی هستند و باید شهرداری در سرمایه‌های خرد و کلان برای حوزه‌ها برنامه‌ریزی کند تا داده‌ها احصا و ارزش افزوده برای املاک و منازل ایجاد شود.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به جمع‌آوری آب‌های سطحی تشریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی کنار گذاشته شده است؛ یکی از برنامه‌های ما در کوتاه‌مدت ساماندهی شهر است.

محمودی ادامه داد: بر اساس آمار ۲ هزار زباله گرد در اهواز داریم، همچنین در ۶۰ درصد شهر اهواز شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا نشده و ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است.

وی به حفاری خیابان‌ها توسط آبفا و برخی سازمان‌های خدمات رسان و رها کردن کار پس از حفاری و ایجاد مشکل برای مردم اشاره کرد و افزود: ما مجبور به دادن مجوز برای حفاری خیابان‌ها و نوسازی شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستیم اما پیمانکاران آبفا عادت دارند بعد از اتمام حفاری کار را رها می‌کنند.

محمودی وضعیت پارک‌های اهواز پس از سیلاب و کرونا را اسفناک دانست و بیان کرد: بعد از سیلاب ۵۰ درصد پارک‌های اهواز از بین رفته و بعد از کرونا به دلیل خاموش کردن پارک‌ها بسیاری از تأسیسات پارک‌ها به سرقت رفت.

وی یادآور شد: تغییر در مدیران شهری شهرداری اهواز کاملاً قطعی است و نیروهای جهادی و انقلابی باید روی کار بیایند چون بزرگ‌ترین ضربه‌ها را شهرداری اهواز از بی‌ثباتی مدیریتی خورده اما ثبات مدیریت برای ما مهم است و تغییر مدیران نباید شتاب‌زده باشد.

محمودی تأکید کرد: از نهادهای نظارتی خواسته‌ایم که در زمینه ترک فعل‌های مدیران شهری شهرداری اهواز ورود کند.

کد خبر 5344065

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر اهواز میدان میوه و تره بار افزایش قیمت یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی استانداری سمنان عکس استانها گرگان آمار کرونا واکسن کرونا استکبار ستیزی راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران شهرداری قم شهرداری اهواز شورای شهر شهر اهواز جمع آوری پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6092281 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد