Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون گفت: تیراندازی شکارچیان غیرمجاز به سمت ماموران یگان مشترک محیط زیست کارون و اهواز منجر به مصدومیت یک محیط بان شد.

به گزارش ایرنا، عباس ظاهری شهماروندی پنجشنبه شب افزود: پس از حوادث اخیر مربوط به تیراندازی شکارچیان متخلف به سمت ماموران این اداره امروز پنجشنبه با هماهنگی اداره محیط زیست اهواز، اکیپ مشترک ۲ اداره اهواز و کارون به منطقه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه در منطقه شیرین شهر بعد از پایش منطقه، متوجه وجود یک دستگاه پراید سفید رنگ شدیم که ۲ نفر سرنشین آن در حال شکار بودند؛ بعد از خروج این شکارچیان از منطقه، خودروی آنها با کمین مأموران یگان محیط زیست مواجه شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کارون بیان کرد: ماموران با فرمان ایست قصد متوقف کردن خودرو را داشتند ولی شکارچیان بدون توجه به فرمان ایست، با تهدید اسلحه و سرعت زیاد بت ضربه زدن به خودروی سازمانی قصد فرار از منطقه را داشتند اما در اثر ضربه‌ای که به خودرو وارد شد از مسیر منحرف و متوقف شدند.

وی ادامه داد: یکی از شکارچیان به محض خارج شدن از خودرو با اسلحه شکاری ۲ مرتبه به طور مستقیم به سمت ماموران شلیک کرد و از محل متوراری شد و شکارچی دوم با ماموران درگیر و از ناحیه مچ پا به یکی از آنها آسیب وارد کرد.

ظاهری شهماروندی گفت: این شکارچی متخلف با درایت و شجاعت محیط بانان، دستگیر و به همراه پرنده‌های شکار شده و یک قبضه اسلحه شکاری برای انجام مراحل قضایی به کلانتری تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، سه شنبه هفته جاری نیز تیرانداری شکارچیان غیرمجاز به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کارون، منجر به مجروح شدن یکی از ماموران این یگان شد.

در این حادثه ۲ سرنشین خودروی متخلف با ۲ قبضه اسلحه شکاری ٩ بار به طرف ماموران یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان کارون شلیک کردند که در یکی از این تیراندازی‌ها یکی از ماموران این اداره از ناحیه دست مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت.

شهریور امسال نیز چهار گروه شکارچی غیرمجاز پرندگان از جمله دراج، خوتکا و کبوتر قمری در شهرستان‌های کارون و اهواز توسط یگان حفاظ محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محیط زیست شهرستان کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کد خبر 6089533

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس