Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:38:57 GMT

کمیته امداد مرکز امید همه نیازمندان جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۲۹۶۴

کمیته امداد مرکز امید همه نیازمندان جامعه است

ایسنا/قم آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت فعالیت بیشتر برای کمک به محرومان و مستضعفان، گفت: کمیته امداد مرکز امید همه نیازمندان جامعه است.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید با قدردانی از کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه، بیان کرد: این نهاد مرکز امید همه مستضعفان است و افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند چشم امیدشان به این نهاد مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در دیدار با مسئولان کمیته امداد استان قم سخن می‌گفت، مسئله رسیدگی به مستضعفان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ما هر چه توان و امکانات داریم باید برای مستضعفان و محرومان صرف کنیم.

 آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه گاهی بعضی افراد نسبت به کمیته امداد مواردی را اعلام می‌کنند، اظهار کرد: من همیشه به آن‌ها گفته‌ام نباید با نادیده گرفتن خدمات کمیته امداد، در حق امدادگران کم‌لطفی شود.

این مرجع تقلید خواستار کار فرهنگی بیشتر و مؤثرتر برای افراد تحت حمایت این نهاد شد و تصریح کرد: باید برای مددجویان طوری کار فرهنگی کنید که هم اعتقادات دینی و هم‌سطح فرهنگشان تقویت شود.

در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم ریشه عمده فقر در بین ۲۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قم را که ۷۰ درصد آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند فقر فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این‌جانب و کمیته امداد در قم تقویت عوامل فرهنگی در این استان است.

وی ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت عظیم فقاهتی و علمی استان و مراجع تقلید را یادآور شد و تأکید کرد: برای تبیین بیشتر و بهتر مبانی امداد و امدادگری و مددکاری اسلامی از این ظرفیت ویژه برای محرومیت‌زدایی در قم استفاده خواهیم کرد.

مسعودیان راد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را نیز از اولویت برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های تحت حمایت و غیر تحت حمایت را با جدیت بیشتر و به‌صورت فراگیر تا نتیجه مطلوب دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی آیت الله علوی گرگانی کمیته امداد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی