Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها _ جامعه کارگری خراسان جنوبی با مشکلات بسیاری در زمینه بیمه کارگران ساختمانی و بافندگان فرش، مشکلات ناشی از به کار گیری نیروهای پیمانی، ضعف در خدمات درمانی تأمین اجتماعی، کمبود متخصص در بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی و… مواجه است.

رئیس کانون بازنشستگان خراسان جنوبی پنج شنبه شب در دیدار نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگی از ۲۵ هزار بازنشسته خراسان جنوبی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی خواستار دائمی شدن این موضوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد براتی تاکید کرد: با وجود اینکه تجهیزات در بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی استان وجود دارد این بیمارستان‌ها با کمبود پزشک متخصص رو به رو هستند و پوشش داروهای تخصصی در این بیمارستان‌ها کاهش یافته است.

وی خواستار استفاده از امکانات داخل استان برای اختصاص مکانی برای کانون بازنشستگان شد و حل مشکل دریافت وام‌های اینترنتی بازنشستگان در عشق آباد طبس را با ایجاد شعبه بانک رفاه خواستار شد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه بیشتر کارگران خراسان جنوبی در مشاغل سخت و زیان آور مشغول کار می‌باشند، گفت: این کارگران با بیماری‌های عضلانی رو به رو هستند و برای استفاده از ام آر آی ۳ تا یک سال باید در نوبت باشند.

علی تقی زاده از خدمات ضعیف درمانی تأمین اجتماعی در استان خبر داد و افزود: باید به کار گیری نیروهای شکل پیمانی متوقف شود تا با تغییر پیمانکار این نیروها بیکار نشوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه افرادی ۲ تا ۳ سال در بعضی از کارگاه‌ها مشغول کار می‌باشند هنوز بیمه نشده‌اند و معلوم نیست بازرسان اداره کار و تأمین اجتماعی در این مدت کجا بوده‌اند.

محمد علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم با اعلام اینکه در مرکز استان حدود ۱۴ هزار و در خراسان جنوبی هم بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی فعال است، عنوان کرد: سال ۹۴ اتحادیه‌های ما را مجبور کردند که باید به عنوان مؤسسه ثبت شوند اما تأمین اجتماعی از این مؤسسات که دفتر کل ندارند، خواسته است که دفاتر خود را برای درسی ارائه دهند.

حسن علیزاده رئیس انجمن‌های صنفی کار گران ساختمانی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی بیمه نشده در کشور وجود دارد، گفت: حدود ۵۰ درصد حوادث مربوط به این حوزه است و به دلایل واهی بیمه تعدادی از لوله کشان آب و گاز استان قطع شده است که این موضوع سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای آنها شده است.

به گفته وی کارگران ساختمانی با وجود اینکه بهترین ساختمان‌ها را می‌سازند خود در حاشیه شهرها و در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم قدمت فرش تولید خراسان جنوبی و مشکل بیمه بافندگان فرش استان را یادآور شد و خواستار آن شد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبار اختصاص یافته برای بیمه بافندگان فرش را برای رفع این مشکل تخصیص دهد.

کد خبر 5344106

منبع: مهر

کلیدواژه: تشکل های کارگری و کارفرمایی بیرجند تامین اجتماعی خراسان جنوبی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی استانداری سمنان گرگان عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا استکبار ستیزی راهپيمايي 13 آبان شهرداری قم ایلام خراسان جنوبی هم تأمین اجتماعی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان با تأکید بر آگاهی دقیق از مشکلات جامعه ایثارگری و حل به موقع آن گفت: خانواده شهدا و ایثارگران پرچمداران دفاع از نظام هستند و توجه به مطالبات آنان ضروری است.

علی رزازی، با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران باید خروجی مشخصی در جهت پاسداشت جایگاه ایثار و شهادت داشته باشد، افزود: باید همه اهتمام بر حل مشکلات این جامعه متمرکز شود.

رزازی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقام و منزلت شهید مبنی بر اینکه خون مطهر شهید حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد، گفت: اگر امروز شاهد امنیت و پیشرفت کشور هستیم مدیون و مرهون خون مطهر شهدایی است که در راه وطن و انقلاب جانفشانی کردند و باید حرمت این خونها حفظ شود.

وی، اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قانونی برای خدمت به این جامعه دانست و با اشاره به جایگاه برجسته ایثارگران افزود: خانواده شهدا و ایثارگران به جهت درک شرایط، نقش مهمتری در شناسایی و حل مشکلات این بخش از جامعه برعهده دارند.

رزازی، با بیان اینکه استاندار آذربایجان‌غربی همواره بر رفع مشکلات جامعه ایثارگری تأکید دارد، اظهارکرد: در آذربایجان‌غربی از نخستین روز استقرار دولت مردمی مطالبات مردم در اولویت قرارگرفته و استاندار در سفرهای متعدد همراه معاونان خود و مدیران دستگاههای اجرایی به شنیدن صحبت های مردم و مشکلاتشان پرداخته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برنامه دیدار با خانواده شهدا باید با جدیت ادامه یابد و در کنار این دیدارها گرهی از مشکلات خانواده های شهدا نیز گشوده شود.

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری