Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به تعریف فرهنگ و نگاه منظومه‌ای به آن، «فرهنگ عمومی» را نزدیک‌ترین برش مفهومی به مردم دانست و گفت: از این جهت هم درک این مفهوم دارای اهمیت جدی است و هم توجه به سنجش وضعیت کنونی این لایه مفهومی نیز دارای اهمیت است.

محمد آقاسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ آبان به نام روز فرهنگ عمومی، به ضرورت توجه به مفهوم فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: به دلیل همین اهمیت، به هر میزان بتوانیم ترجمه‌ای از فرهنگ عمومی را برای سیاست‌گذاران داشته باشم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سیاست‌های فرهنگی کشور در رفتارعمومی، بازتاب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این موضوع که رصد فرهنگی، شواهد مختلفی را بر روی میز سیاست‌گذاران قرار می‌دهد، افزود: به هر میزان شناخت دقیق‌تری از وضعیت موجود فرهنگ عمومی کشور، تغییرات صورت‌گرفته از بازه‌های زمانی قبل و نیز جهت‌گیرهای آینده تغییرات جامعه داشته باشیم، می‌توانیم سیاست‌های دقیق‌تری را تنظیم کنیم.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همکاری این دبیرخانه با شورای فرهنگ عمومی کشور، به ظرفیت‌های جدید این شورا در دوره مدیریت جدید اشاره و ابراز امیدواری کرد که طی ماه‌های آینده شاهد تحول در این شورا و نیز خدمات بیشتری از آن برای کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همچنان ظرفیت‌های زیادی از شورای فرهنگ عمومی مغفول مانده است، اظهار کرد: موفقیت هر سیاست‌گذاری در توجه به ذی‌نفعان است و سیاست‌گذاری در عرصه ملی، نیازمند توجه به عموم مردم و در یک کلام ملت است. در صورت فقدان توجه به محیط و مردم، سیاست‌گذاری به دور از واقعیت‌های موجود انجام می‌شود و نه‌تنها تبعات منفی به بار می‌آورد، که کارآمدی‌های موجود را نیز خدشه‌دار می‌کند.

آقاسی با اشاره به مطالعات مختلف صورت گرفته، انتظار مردم و نخبگان از حوزه فرهنگ را بسیار بالا دانست و گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی، باید به زوایایی از فرهنگ و قدرت آن در گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی توجه کرد؛ از جمله توجه به فرهنگ کار و فرهنگ تولید و راهکارهای ارتقای آن در شرایط فعلی می‌تواند یکی از راهکارهای برون‌رفت از وضعیت موجود باشد.

دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن توجه دادن به مطالعه و بررسی الگوهای موفق جهان و به‌ویژه برخی کشورهای شرقی در استفاده از فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی و نیز مولفه‌های فراوان فرهنگ عمومی در کشور، امکان تولید فراوان فناوری‌های فرهنگی را می‌تواند فراهم کند.

وی با اشاره به ضرورت اقدامات بنیادین در این خصوص، به توجه به همسو و هم‌آهنگ کردن کلیه توقعات اشاره کرد و آن را امری خطیر و کاری دشوار توصیف کرد و در پایان با تبریک روز شورای فرهنگ عمومی به همه همکاران دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و همچنین همکاران دبیرخانه در سراسر کشور، برای دبیر جدید این شورا آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي فرهنگ عمومي فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند