Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:59:35 GMT

تاکید مراجع عظام تقلید بر لزوم حفظ محیط زیست

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۳۳۷۹

تاکید مراجع عظام تقلید بر لزوم حفظ محیط زیست

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر روز پنجشنبه خود به قم با آیات حسین همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام سیدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در ایران دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار‌ها مراجع تقلید قم از کم توجهی به مباحث زیست محیطی و نابودی برخی از عرصه‌های جنگلی و سواحل برای احداث خانه و ویلا انتقاد کردند و بر جمع آوری و دفع اصولی زباله‌ها و پسماند‌ها برای حفظ سلامتی محیط و زیست گیاهی و جانوری تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون رییس جمهوری نیز در دیدار با مراجع تقلید قم با اشاره به اهمیت روزافزون مباحث زیست محیطی در روابط بین الملل، از کاهش منابع آبی و افزایش پدیده ریزگرد‌ها و کم توجهی فعالان صنعتی به مباحث زیست محیطی به عنوان چالش‌های مهم کشور نام برد و بر تلاش برای احیای تالاب‌ها و حقابه‌های محیط زیست تاکید کرد.

سلاجقه همچنین در این سفر از تالاب شکار ممنوع مره این استان بازدید به عمل آورد.

آیت‌الله نوری همدانی: واحد‌های صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهر‌ها منتقل شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در نخستین دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در سفر به قم، گفت: مساله انتقال واحد‌های صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله‌ها یک اقدام مهم و اساسی است که باید مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه بزرگی شهر‌ها و توسعه شهرنشینی باعث حساسیت بیشتر مسائل زیست محیطی شده است، اظهار داشت: با بزرگی شهر‌ها بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی در وسط شهر یا حریم زندگی مردم قرار گرفته و لازم است برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آثار سوء آن‌ها تدبیری شود.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: از بین بردن سواحل و جنگل‌ها برای احداث خانه و ویلا نیز باعث وارد شدن خسارت به محیط زیست شده است.

وی اهمیت دفع اصولی پسماند‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پسماند‌ها و زباله‌ها باید به نحوی مدیریت شود که هیچ آسیبی به سواحل، دریاها، جنگل‌ها و ... وارد نشود و موجودات زنده از تولید این زباله‌های انسانی لطمه نبینند.

این مرجع تقلید افزود: حفظ محیط زیست وظیفه تمام مردم است و در این بین همه رسالت‌ها فقط بر عهده سازمان محیط زیست نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی از سفر‌های استانی رییس جمهوری قدردانی کرد

آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با سلاجقه با تقدیر از سفر‌های استانی هیات دولت گفت که خیلی خوب است که رییس جمهوری در بررسی مشکلات استان‌های کشور به صرف گزارش و سخنان اطرافیان بسنده نکند و بصورت مستمر در استان‌ها سفر کند و با مدرم گفتگو کند.

وی خاطرنشان کرد: محیط زیست یکی از مسائلی است که کمتر در کشور ما به آن توجه می‌شود، امکانات و ظرفیت‌های محیط زیست متعلق برای تمام مخلوقات خداوند است و از بین بردن آن فقط جفا به انسان نیست بلکه ظلم به جهان خلقت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: مسائل و مباحث زیست محیطی طی سال‌های گذشته در کشور ما مورد کم توجهی قرار گرفته است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: علاوه بر کم توجهی به محیط زیست فرهنگ اسراف و استفاده از منابع غذایی نیز در کشور ما مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک حق همگانی است، اظهار داشت: فرهنگ محیط زیست هنوز در جامعه به درستی جا نیفتاده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول غلامرضا ملابیگی طرح جهش تولید مسکن دزدی دریایی نفت ایران مرجع تقلید آیت الله علوی گرگانی آیت الله نوری همدانی حفظ محیط زیست ربیع الاول غلامرضا ملابیگی طرح جهش تولید مسکن دزدی دریایی نفت ایران مباحث زیست محیطی مراجع تقلید رییس جمهوری محیط زیست کم توجهی آیت الله زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها