Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین ها و سامانه کارت سوخت در کشورمان، با توجه به پیچیده بودنِ ماهیت این حمله، به احتمال زیاد توسط یک بازیگر دولتی راهبری شده است. در این میان، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که ماهیت حمله اخیر تا حد زیادی با راهبردهای اعلامی جدیدِ دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیوینستی علیه ایران که مبتنی بر "سخت تر کردن زندگی برای مردم عادی" کشورمان هستند، تطابق دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری دانشجو، اخیرا پمپ بنزین ها و سامانه های کارت سوخت در کشورمان، هدف یک حمله سایبری پیچیده قرار گرفتند که بر اساس آنچه مقام های ارشد اطلاعاتی و امنیتی کشورمان اعلام کرده اند، ابعاد مختلف این حمله سایبری، به زودی برای افکار عمومی نیز تشریح خواهد شد. با این همه، تاکنون گمانه زنی های مختلفی در مورد عاملان اصلی این حمله مطرح شده و بسیاری بر این باورند که با توجه به تنش های جاری در رابطه با معادله هسته ای کشورمان و تشدید هشدارها مخصوصا از جانب دستگاه های امنیتی و جاسوسی اسرائیلی علیه ایران، به احتمال فراوان در پسِ این حمله، رژیم صهیونیستی قرار دارد. امری که کم و بیش با تایید برخی مقام های ذی ربط کشورمان نظیر "سردار جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران نیز همراه شده است.

با این حال، وقوع این حمله به زعم برخی نظاران و تحلیلگران، به نوعی در راستای راهبرد جدید دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان قرار دارد که نقطه تاکید آن، سخت تر کردن زندگی برای اقشار مختلف اجتماعی، مخصوصا طبقه متوسط جامعه ایرانی است. در این رابطه اولین سرِنخ را روزنامه مشهورِ اسرائیلی "هارتض" می دهد. این روزنامه اسرائیلی می نویسد: "حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین های ایران، پرده‌ای جدید از نبرد اسرائیل علیه ایران است. اسرائیل در راستای راهبرد جدید مقابله خود با ایران، به افکار عمومی این کشور و به طور خاص طبقه متوسط شهری این کشور متمرکز شده است. به زعم اسرائیل، این طبقه اجتماعی چندان نمی پذیرد که کیفیت و رفاه زندکی آن دچار خدشه شود و خیلی زود دست به اعتراض خواهد زد". هارتض در گزارش خود به طور خاص به این مساله اشاره دارد که حمله سایبری اخیر علیه ایران به نوعی در راستای راهبردِ "مرگ با هزاران ضربه چاقو" که مدتی است علیه ایران(از جانب اسرائیل) عملیاتی شده نیز قرار دارد و بر آن است تا ذره ذره ایران و توانمندی های این کشور را تضعیف کند.

*تیتر روزنامه اسرائیل هارتض که می گوید: هدف جدید اسرائیل در تقابل با ایران، سخت تر کردن زندگی برای مردم این کشور است. این روزنامه مشهور اسرائیلی به وضوح اسرائیل را مسوول حمله سایبری اخیر به پمپ  بنزین های ایرانی معرفی می کند و هدف نهایی اقدامات اینچنینیِ اسرائیل را نابود کردن برنامه هسته ای ایران عنوان می کند.

با این حال، روزنامه اورشلیم‌پُست، با استدلال هایی که در نقطه مقابل آنچه روزنامه هارتض عنوان کرده و از اثربخش بودنِ حملاتی نظیر آنچه اخیرا در جریان حمله سایبری به پمپ بنزین های ایرانی شاهد آن ها بودیم می‌نویسد: "حمله سایبری اخیر از سوی اسرائیل علیه پمپ بنزین های ایرانی، اقدامی مناسب نبود. ایرانی ها نیز بدون تردید با تحرکاتی به این حمله پاسخ خواهند داد و این مساله چالش هایی را برای اسرئیل ایجاد خواهد کرد. جدای از این ها، اگر بپذیریم که نقطه اصلی اصطکاک اسرائیل با ایران، در شرایط فعلی، مساله هسته ای تهران است، باید اعتراف کرد که انجام یک حمله سایبری، آن هم علیه مردم عادی ایران، نمی تواند دستاورد چندانی را برای تل آویو به همراه داشته باشد. در واقع، برنامه هسته ای ایران پیچیده تر و بزرگتر از این است که اسرائیل بخواهد با حملات سایبری به آنچه با زندگی روزمره ایرانیان ارتباط دارد، ایران و نظام سیاسی این کشور را متقاعد کند تا از توانمندی های اتمی خود صرف نظر کنند".

با توجه به آنچه محافل سیاسی و رسانه ای اسرائیلی در مورد حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین های ایرانی گفته‌اند و به طور مستقیم اسرائیل را مسوول این حمله دانسته اند، توجه به چند نکته ضروری است. اولا، تحریک آشوب های اجتماعی و ناکارآمدن نشان شیوه حکمروایی در ایران، از جمله اصول و اهدافی بوده که جریان های سیاسی و رسانه ای مخالف با کشورمان، سال هاست که به شیوه های آشکار و پنهان آن را دنبال می کنند. در واقع، این جریان ها از این طریق سعی دارند تا مردم را در برابر نظام سیاسی کشورمان قرار دهند. در این چهارچوب و بویژه در شرایط کنونی که اسرائیلی ها عمله بر دامنه تحرکات ضدایرانی خود افزوده اند و بسیاری از رهبران سیاسی و امنیتی اسرائیلی نیز به صراحت دست به تهدید ایران می زنند، نشان دادنِ کارآمدی از سوی دستگاه‌های مربوطه و در عین حال هوشمندی از سوی افکار عمومی کشورمان و بازی نکردن در زمین دشمن، کاملا ضروری می رسد.

دوم، این حمله به صراحت نشان داد که هدف اصلی دشمنان قسم خورده ایران، برخلاف آنچه بارها اعلام شده حمایت از مردم ایران نیست و اگر شرایط فراهم باشد، آن ها از هر ابزاری برای آسیب زدن به ملت ایران نیز استفاده می کنند. زمانی نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل با انجام اقدامات تبلیغاتی و تهیه ویدئوهای مختلف، اینطور ادعا می کرد که اسرائیل در جبهه مردم ایران و در نقطه مقابل نظام سیاسی این کشور است. وی در این چهارچوب، در طیف گسترده ای از موضوعات، خود را در کنار مردم ایران می دانست و ابراز احساسات می کرد. اکنون  با توجه به آنچه خودِ محافل صهیونیستی می گویند، این نکته روشن می شود که اساسا تل آویو  در معادله ایران، به چیزی جز نابودیِ ایران و ایرانی فکر نمی کند و از هر ابزاری در این مسیر استفاده می کند.

و در نهایت باید گفت، دستگاه های ذی ربط امنیتی و اطلاعاتی، ضمن شناسایی دقیق ابعاد حمله اخیر، بایستی زمینه را برای ممانعت از وقوع اتفاقات مشابه در آینده فراهم کند و در عین حال، پاسخ های درخوری را نیز به عاملان حمله سایبری اخیر به پمپ  بنزین های کشورمان ارائه کنند. در واقع، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی بایستی در یک چهارچوب مشخص، در عرصه سایبری نیز علیه تهدیدکنندگان منافع کشورمان، دست به ایجاد موازنه قدرت بزنند و عرصه را برای دستیابی آن ها به اهدافشان، تا جای ممکن محدود سازند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله سایبری رژیم صهیونیستی اسرائیل ایران بنزین حمله سایبری اخیر به پمپ سخت تر کردن زندگی پمپ بنزین های ایران بنزین های ایرانی پمپ بنزین ها علیه ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل