Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره از شهادت جفری کلارک، یک مقام ارشد وزارت دادگستری دولت ترامپ درباره حادثه ششم ژانویه خبر داد. 

قرار بود جفری کلارک هفته گذشته در برابر کمیته تحقیقات کنگره شهادت دهد، ولی به دلیل انتخاب یک وکیل جدید برای خود این روند به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد سابق در وزارت دادگستری دولت ترامپ هنوز به انتشار این اخبار واکنشی نشان نداده است.

کلارک یکی از حامیان اصلی دونالد ترامپ در مورد ادعا‌های وی درباره تقلب گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ بود. طبق احضاریه دادگاه آمریکا کلارک می‌بایست نهایتاً تا تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری برای ارائه شهادت و مدارک و اسناد خود مراجعه می‌کرد، ولی به دلیل تغییر وکیل خود این زمان به تعویق افتاد.

گفته می‌شود در زمان آشوب‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ کلارک که در آن زمان یکی از مقامات ارشد در وزارت دادگستری بود قصد داشت جف روزن، دادستان کل وقت آمریکا را برکنار کند. بررسی شواهد نشان می‌دهد کلارک در آن زمان نامه‌ای را به روزن ارسال کرده و او را تحت فشار قرار داده تا جلسه‌ای فوق العاده برای بررسی چگونگی انجام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل دهد.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، وی به همراه نزدیکانش در حال تلاش برای ایجاد دسیسه به منظور رد نتایج انتخابات بودند. 

در هفته‌های اخیر مارک میدوز، رییس دفتر سابق کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری ترامپ و برخی از دستیاران ارشد رییس جمهور سابق علی رغم دریافت احضاریه برای ارائه مدارک و اسناد و شهادت  به دادگاه مراجعه نکرده اند.

منابع خبری آگاه می‌گویند چهار دستیار اصلی سابق ترامپ از جمله میدوز، دن اسکاوینو، استیو بنن و کش پاتل تا این لحظه در مقابل احضاریه‌های دادگاه برای ارائه شهادت و مدارک خود مقاومت کرده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های گذشته به اتهامات کیفری استیو بنن رای مثبت داد و حالا دادستان‌های فدرال آمریکا در حال بررسی این پرونده هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله به کنگره دونالد ترامپ دادگستری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»