Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد

سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در روز‌های ۱۲ و ۱۳ آبان سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المپیاد علمی هرساله در دو مرحله آزمون انفرادی و دو مرحله گروهی برگزار می‌شود.


جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بدون کنکور دانشگاه خواجه نصیر اعلام شد

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، جزئیات و شرایط ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ این دانشگاه را اعلام کرد. در این راستا، ثبت نام از پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه در سه مرحله به صورت الکترونیکی و حضوری انجام می­‌گیرد.


آمادگی مراکز علمی کاربردی برای برگزاری کلاس‌های ترکیبی از ۱۵ آبان

مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص برگزاری کلاس‌ها از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا سرلوحه فعالیت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی است و مراکز آموزشی برای برگزاری کلاس‌ها به خصوص کلاس‌های ترکیبی برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشند.

 


ضرورت فعال‌سازی ظرفیت پارک‌های علم و فناوری برای اشتغال دانش‌آموختگان 

محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه عمده‌ترین مشکل کشور بیکاری است و ایجاد شغل، یک کار جهادی است. در همین راستا وزارت علوم می‌تواند از طریق فعال‌سازی ظرفیت‌های اشتغال در پارک‌های علم و فناوری به کشور کمک کند. پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین محل برای صیانت و حفظ نخبگان در کشور است.  

 
کلاس‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی‌حرفه‌ای از هفته آینده حضوری می‌شود

محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم  تصریح کرد: بر اساس سیاست وزارت علوم بنا است برخی از زیر نظام‌های آموزشی نظیر دانشگاه جامع علمی کاربری و سپس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای که دانشجویان غیر بومی کمتری دارند، از ۱۵ آبان ماه یعنی از هفته آینده به صورت صددرصد آموزش حضوری داشته باشند که دانشگاه علمی کاربردی این برنامه را اعلام و دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز به زودی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 
درخواست ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ در سازمان سنجش ثبت و بررسی شد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ که مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود و متقاضی معرفی به اولویت انتخابی بعدی که در آن نمره دارند، هستند تا ۱۴ مهرماه فرصت داشتند که درخواست خود را به سازمان سنجش ارائه کنند. در این مدت حدود ۱۲ هزار درخواست به سازمان سنجش رسید که بررسی شده است.  

 

 
ارسال نامه به ۴۴۰ انجمن علمی کشور برای ارائه پروژه کلان ملی آن‌ها به وزارت علوم

محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه انجمن‌های علمی، بهترین و قوی‌ترین صنف علمی هستند که می‌توانیم دست نیاز و طلب یاری به سمت آن‌ها دراز کنیم، تصریح کرد: طی نامه‌ای به ۴۴۰ انجمن علمی کشور از آن‌ها درخواست شده است که هر یک از انجمن‌ها به تعداد گرایش‌هایی که عضو آن انجمن هستند یک پروژه کلان ملی اعلام کنند.

 
تدوین اولویت‌های پژوهشی ۵ ساله کشور 

غلامحسین رحیمی دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سامانه جدید سمات ملی آماده است و به زودی از سوی وزیر علوم افتتاح خواهد شد، گفت: اولویت‌های پژوهشی کشور در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ استخراج شده است.

 

سند آمایش آموزش عالی مهارتی در کشور به زودی رونمایی می‌شود

محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: برنامه راهبردی دوم این دانشگاه به تصویب هیات رئیسه رسیده است و از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد. سند آمایش آموزش عالی مهارتی برای اولین بار در کشور تدوین شد و بزودی رونمایی خواهد شد.

 


سرپرست دانشگاه پیام‌نور منصوب شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «ابراهیم تقی‌زاده» را به عنوان سرپرست دانشگاه پیام‌نور منصوب کرد.


آغاز آموزش حضوری با توجه به امکانات و محدودیت‌های هر دانشگاه و با برنامه‌ریزی استانی

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه آغاز آموزش حضوری در دانشگاه‌ها، با توجه به امکانات و محدودیت‌های هر دانشگاه با برنامه‌ریزی استانی انجام می‌شود، گفت: اینکه دانشگاه‌های کشور آموزش ترکیبی را به چه صورتی ساماندهی و اجرا کنند به برنامه داخلی هر دانشگاه مربوط می‌شود. از لحاظ خوابگاهی، خدمات رفاهی و درصد دانشجویان غیربومی یک محدودیت جدی بر سر راه آموزش حضوری است، لذا با توجه به تنوع این محدودیت‌ها برنامه‌ریزی برای آغاز آموزش حضوری بر عهده دانشگاه‌هاست که باید برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش حضوری بازگشایی دانشگاه ها آمایش آموزش عالی مهارتی محمدعلی زلفی گل تحقیقات و فناوری پذیرفته شدگان علمی کاربردی آموزش حضوری سازمان سنجش برنامه ریزی وزارت علوم دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز