Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، وزیر امور اقتصادی ارمنستان امروز پنجشنبه گفت کشورش به همراه ایران «آزادسازی دوجانبه تراتزیت و حمل و نقل جاده‌ای» را بررسی می‌کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی ارمنستان «واهان کروبیان» در جلسه امروز (پنجشنبه ۱۳ آبان‌ماه/۳ نوامبر) در پارلمان تصریح کرد ایروان به دنبال کاهش عوارض گمرکی برای کامیون‌های ایرانی است که وارد خاک ارمنستان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «رایزنی‌ها در این زمینه رو به پیشرفت هستند. خودروهای ارمنی می‌توانند وارد خاک ایران شوند و از بند عباس در خلیج فارس محموله‌هایشان را عبور دهند. در عوض، ما هم عوارض گمرکی را برای خودروهای ایران کاهش می‌دهیم. در خصوص این یادداشت تفاهمی حاصل شده است.»

کروبیان همچنین یادآوری کرد در ماه مه میلادی سال جاری در خصوص این موضوع با محمد اسلامی، وزیر راه و توسعه شهری جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرده است.

در هفته‌های گذشته کارشکنی‌های جمهوری آذربایجان مشکلاتی را برای رانندگان کامیون‌ های ایرانی فراهم کرد. روابط تهران و باکو در هفته‌های اخیر در پی بازداشت دو راننده ایرانی در مسیر اصلی ترانزیت کالا میان دو کشور در منطقه قره‌باغ و همچنین اقدام باکو در اخذ عوارض عبور از کامیون‌های تردد کننده میان ایران و ارمنستان وارد مرحله جدیدی از تنش‌ها شد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟