Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک با قضات استان کرمان افزود: تلاش می شود شبکه نخبگانی و پژوهشگر از همکاران اداری و قضایی دادگستری استان ها تشکیل شود تا موانع موجود در بحث اصلاح قوانین بر مبنای خرد جمعی و مشاوره رفع گردد.
وی به پیگیری های انجام شده به منظور ایجاد ساختارهای معاونت حقوقی در دادگستری استان ها نیز اشاره و بیان کرد: امید است بتوان با ایجاد سازوکار مناسب زمینه همکاری مناسب در استان ها را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در ادامه، افزایش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی را از مشکلات عمده این قوه برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش شود ورودی پرونده ها به مراجع قضایی کاهش یابد.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای جهانی است، تصریح کرد: این شهید گرانقدر فقط مربوط به ایران و تشیع نیست و متعلق به جهان بشریت است زیرا با بصیرت، فهم، رشادت و اخلاص خود در برابر خط کور فتنه جهانی (داعش) ایستاد و توانست آن را زمین گیر کند و در ادامه استکبار جهانی را مجبور به عقب نشینی کرد.
وی اخلاص را از ویژگی های اصلی شهید سلیمانی دانست و تاکید کرد: سپهبد سلیمانی همواره در جلسات عمومی در جایی می نشست که کمتر در معرض دید دوربین ها باشد و کمتر دیده شود و به دلیل اخلاص خود در ارض و زمین ماجور و در آسمان ها معروف بود و این سرمایه نیاز همه ما است و باید تلاش کنیم که اخلاص در عمل، اندیشه و رفتار را در وجود خود پرورش دهیم.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: باید تلاش کشود که کارمان برای خدا باشد زیرا هیچ کاری بدون انگیزه الهی ارزش ندارد و باید تمامی زندگی مان رنگ خدایی داشته باشد.
وی با اشاره به این مطلب که یکی از نشانه های کار برای خدا این است که فرد خسته  نمی شود و منتظر تایید و تمجید دیگران نمی ماند، تاکید کرد: انسانی که برای خدا کار می کند، از انکار دیگران نیز ناراحت نمی شود.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه اظهارداشت: در دستگاه قضایی عزیزانی هستند که شبانه روز برای جلب رضایت خداوند تلاش می کنند زیرا این دستگاه، امید و پناه مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین  قدرتی ضمن بیان این مطلب که دستگاه قضایی ماموریت های متعددی دارد که بخش عمده آن بر عهده همکاران قضایی است، گفت: همه ما به این نظام و خون شهدا بدهکار بوده و باید در این جهت تلاش شود و در آرا و تصمیمات خود به نحوی اقدام کنیم که ارزش هایی مانند مبارزه با ظلم و ستم، در کار خالصانه  متجلی شود.
وی یادآور شد: باید همواره به نحوی اقدام و رفتار کنیم که فرد در مراجعه به این دستگاه احساس عدالت کند و بر این مبنا قضات هنرمندانی هستند که با تصمیمات آگاهانه و مدبرانه خود امنیت، نظم، آرامش و امید را به جامعه باز می گردانند و زمینه ای را فراهم می کنند که متجاوزان به حریم ها و حرمت ها بدانند که افرادی هستند که در مقابل آنها می ایستند.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: در سال های اخیر که جهت گیری های قوه قضاییه تغییر کرده است، امیدی در جامعه ایجاد شده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به منظور تصدی ریاست قوه قضاییه، فردی را انتخاب کردند که از ابتدای انقلاب در درون این قوه رشد کرده و بسیار دقیق، مدیر، مدبر  و حساس است.
وی گفت: قضات باید در راستای اجرایی شدن سیاست های اعلامی قوه قضاییه از جمله کاهش ورودی، کاهش اوقات رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری، صلح و سازش و مبارزه با فساد تلاش های مضاعفی انجام دهند.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که قضات باید بر روی پرونده های مربوط به فساد و افرادی که امنیت جامعه را بر هم زده اند، بسیار حساس باشند، تصریح کرد: بناست که از ظرفیت های قضات در استان ها در راستای تدوین لوایح، دستوالعمل ها و آئین نامه  ها به صورت برنامه ریزی شده و سازماندهی شده استفاده شود.

برچسب‌ها دادگستری کرمان محمد مصدق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان محمد مصدق دادگستری کرمان محمد مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی