Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عباس ذاکریان،معاون خدمات شهری شهرداری قم  در گفت‌وگویی با اشاره به بیش از ۴۲۰ مورد تماس برای گزارش آبگرفتگی در ساعات اولیه بارندگی گفت:به دلیل ویژگی خاص انهار و کانال‌های آب قم و رها شدن چند زباله در مسیر آن سبب آبگرفتگی در سطح شهر می‌شود و به همین دلیل همراهی و همکاری شهروندان در جلوگیری از مختل شدن معابر در زمان بارندگی در کنار بهبود زیرساخت‌ها حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تمیزی انهار را برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری مهم دانست و ابراز کرد: درخواست مهم ما از شهروندان این است که از رها کردن هر نوع زباله‌ای در داخل انهار و کانال‌های آب خودداری کنند و در صورت امکان تجمع زباله‌ها در محل عبور آب را برطرف کنند تا در صورت بارندگی‌های شدید و ناگهانی خللی در جریان روان‌آب‌ها و ورود آن به سطح خیابان و معابر ایجاد نشود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت همراهی و اطلاع‌رسانی شهروندان برای بهبود و ارتقا خدمات‌رسانی، گفت: شهروندان قمی در صورت مشاهده آبگرفتگی با سامانه ۱۳۷ تماس برقرار کنند تا نیرو‌های خدمات شهری و نظارتی نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام کنند.

ذاکریان تاکید کرد: با هماهنگی ایجاد شده بین سامانه ۱۳۷ و سازمان آتشنشانی، در صورت آبگرفتگی خانه‌ها و تماس شهروندان نیرو‌های آتشنشانی قم برای رفع مشکل منازل با استفاده از دستگاه‌های مکش اقدام خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری و مناطق هشتگانه شهری برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی، افزود: شهروندان در صورت مشاهده آبگرفتگی در معابر از طریق شماره ۱۳۷ با شهرداری قم ارتباط برقرار کنند.

ذاکریان اذعان کرد: در زمان بارندگی‌های سیلابی و شدید بهتر است شهروندان تردد‌های غیرضرور خود را کاهش دهند تا در صورت آبگرفتگی در سطح شهر معابر اصلی دچار اختلال و ترافیک سنگین نشود و در این زمینه همراهی شهروندان بسیار موثر است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم آبگرفتگی معابر شهرداری قم خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری