Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:18:21 GMT

محدودیتی برای همکاری با دانشگاه های چین نداریم

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۴۶۹۸

محدودیتی برای همکاری با دانشگاه های چین نداریم

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای گسترش فعالیت های علمی با دانشگاه های چین وجود ندارد، گفت: تفاهم نامه های مختلف همکاری که با برخی از دانشگاه های چین داریم در اصل یک قرار اولیه است تا از دل آن تفاهم نامه ها، فعالیت های مشترک بر اساس چارچوب های مشخص تعریف کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر معتمدی در بازدید رایزن فرهنگی چین از دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاه و بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور در رشته های مختلف علوم انسانی و اجتماعی است، گفت: یکی از برنامه های راهبردی دانشگاه که در افق پنج ساله تعریف شده است، دیپلماسی علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پیشبرد دیپلماسی علمی نیاز به ارتباط با جهان داریم و علاقه‌مند هستیم در حوزه علوم انسانی از دانش جهانی استفاده کنیم. نظریه ها و حرف های ما با رویکرد علمی و اسلامی می توانند به گسترش و توسعه دانش بشری کمک کند.

وی ادامه داد: روزآمدی یکی از محورهای تحول در دانشگاه علامه طباطبائی است. یک بخش از روزآمدی فهم این نکته است که مرزهای دانش در دنیا و در رشته های مختلف کجاست. همکاران هیئت علمی باید این مرزها را بشناسند. بخشی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام داد همین دیپلماسی علمی در قالب برگزاری نشست های بین المللی، شرکت در مجامع علمی، برگزاری دوره های مشترک و  برگزاری رشته های مشترک است.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد: نظام جمهوری اسلامی در سال های اخیر با تاکید مقام معظم رهبری، توجه به شرق و به ویژه چین را در اولویت دیپلماسی علمی و سیاسی خود قرار داده است. این دیدارها برای ما فرصت خوبی است که بتوانیم با دانشگاه های چین به خصوص دانشگاه هایی که در زمینه علوم انسانی فعالیت می کنند، ارتباط داشته باشیم. علاقه مند هستیم که روابط نزدیکی در حد تبادل استاد، دانشجو و برگزاری دوره های مشترک با آنها داشته باشیم. 

وی بیان کرد: دیپلماسی هر چه بیشتر توسعه پیدا کند، باعث فهم بیشتر مشترک دو تمدن بزرگ جهانی یعنی تمدن های ایران و چین می شود و این کمک می کند تا بتوانیم از طریق دیپلماسی علمی زمینه دیپلماسی سیاسی را نیز تقویت کنیم.

دکتر معتمدی با بیان اینکه این دیدار نخستین ملاقات من به عنوان سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با یک مجموعه خارجی است، گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش فعالیت های علمی با دانشگاه های چین وجود ندارد.

وی افزود: تفاهم نامه های مختلف همکاری که با برخی از دانشگاه های چین داریم در اصل یک قرار اولیه است تا از دل آن تفاهم نامه ها، فعالیت های مشترک بر اساس چارچوب های مشخص تعریف کنیم.

در ادامه جو زی هاو، رایزن فرهنگی چین، با قدردانی از سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی برای حضور در جلسه، اظهار کرد: حضور دکتر معتمدی در این جلسه نشان می دهد که این دانشگاه چقدر به همکاری های دانشگاهی اهمیت می دهد. بسیار خرسندیم که می توانیم از این دانشگاه زیبا و معتبر بازدید کنیم. دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی در ایران به شمار می آید که در این سال ها پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که بسیاری از چهره های برجسته در ایران دانش آموختگان این دانشگاه هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم نامه های بسیاری با دانشگاه های مختلف چین دارد. امیدوارم این همکاری ها گسترش و عمق بیشتری پیدا کند و همه بندهای تفاهم‌نامه‌ها بتواند اجرا شود تا آشنایی بین دو ملت افزایش یابد و همچنین پژوهش ها و فعالیت‌های علمی بیشتری به نفع دو طرف داشته باشیم.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، رایزن فرهنگی چین در پایان گفت: غرض از این دیدار دریافت نظرهای مسئولان دانشگاه علامه‌طباطبائی و بازدید از دانشگاه برای تاسیس کتابخانۀ چین بود تا بدانیم در آینده نزدیک چه کارهایی می توان در ذیل سیاست های سرپرست این دانشگاه و سفیر چین در ایران در حوزه های فرهنگی و آموزشی برای پیشبرد اهداف انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاههای چین دانشگاه علامه طباطبایی سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه های چین دیپلماسی علمی تفاهم نامه ها علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد

حسین شیرزاد از خرید روزانه ۱۰۰۰ تن گوشت مرغ در کشور خبر داد و گفت: خرید مرغ مازاد تولید داخلی بدون هیچ محدودیتی از مرغداران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام در استان‌ها بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت متعهد به خرید مرغ هستند و با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

وی اظهار داشت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیر کشتاری اتفاق افتاده چنانچه مرغ را تا ۵۹ روزگی مرغ نگهداری کنند پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور خواهد بود.

نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری کشور فراهم است

شیرزاد، با بیان اینکه امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به صنعت مرغداری کشور کرده است به طوری که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم؛ زیرا زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتری این محصول را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شد و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر راهبُردی مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات خود دارد.

شیرزاد با بیان اینکه صنعت مرغداری کشور نیازمند فعال سازی کریدور‌های صادراتی است، گفت: صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.

وی بیان کرد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم، نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز