Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش تاکید کرد. خبرگزاری میزان - علی شعبانی،رئیس کل دادگستری استان قزوین در همایش سراسری اعضاء و کارکنان توسعه حل اختلاف استان به مناسبت روز شورای حل اختلاف،بیان کرد: فلسفه ایجاد شورای حل اختلاف کمک به دادگستری در قالب حل و فصل اختلافات است، همین موضوع باعث شده شورای حل اختلاف دارای بعد مردمی باشد و عملکرد مثبت و درخشانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رعایت تقوا باعث سربلندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود گفت: در غرب احکام خدا را زیر پا می‌گذارند و همین امر باعث افزایش آمار خودکشی شده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با قدردانی از خدمات اعضا شورای حل اختلاف استان تصریح کرد: خیر و برکتی که در مصالحه است در قضاوت نیست.
وی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش عنوان کرد: هر شکایت چند مرحله دارد، اما خیر و برکتی که در مصالحه هست در قضاوت نیست و اعضا شورای حل اختلاف استان قزوین باید قدر این توفیق را بدانند.
شعبانی از کارکنان دادگستری و شورای حل اختلاف استان خواست در هر زمینه‌ای که مشغول به فعالیت هستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.
در پایان از اعضا و کارکنان معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین تقدیر به عمل آمد.   بیشتر بخوانید: کسب رتبه دوم کشوری توسط شورای حل اختلاف استان اردبیل   انتهای پیام/ برچسب ها: صلح و سازش شورای حل اختلاف دستگاه قضایی قزوین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف دستگاه قضایی قزوین شورای حل اختلاف استان دادگستری استان قزوین رئیس کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد