Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هشدار نسبت به موج جدید بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد: زنگ خطر شیوع کروناویروس در ۵۳ کشور اروپایی و آسیای مرکزی به صدا درآمده است.

 سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیش از ۵۳ کشور در اروپا و آسیای مرکزی با تهدید واقعی ظهور مجدد شیوع کروناویروس در هفته‌های آتی مواجه هستند یا در حال حاضر با موج جدیدی از موارد ابتلا دست و پنجه نرم می‌کنند که شدت آن به دلیل شیوع سویه دلتا تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"هانس کلوگه"، رئیس دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان جهانی بهداشت گفت: ما در نقطه حساس دیگری از ظهور مجدد همه‌گیری هستیم. اروپا به کانون همه‌گیری بازگشته است، وضعیتی که یک سال در آن قرار داشتیم.

وی افزود: کشورهای اروپایی باید تلاش کنند تا از افزایش موارد جدید ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از آن و گسترش بیشتر کروناویروس جلوگیری کنند. در حال حاضر تفاوت این است که مقامات بهداشت و سلامت از اطلاعات بیشتری در مورد ویروس و ابزارهای بهتری برای مبارزه با آن برخوردارند. همچنین تسهیل اقدامات پیشگیرانه و میزان پایین واکسیناسیون در برخی مناطق علت افزایش موارد ابتلاست.

دفتر منطقه ای اروپایی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که این منطقه شاهد نزدیک به ۱.۸ میلیون مورد جدید ابتلا در یک هفته بوده که نسبت به هفته قبل حدود شش درصد افزایش داشته است و در همین مدت ۲۴ هزار مورد فوتی گزارش شده که افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، وی تاکید کرد: امروز تک تک کشورها در منطقه اروپا و آسیای مرکزی با خطر واقعی تجدید شیوع بیماری کووید-۱۹ مواجه هستند یا در حال حاضر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه