Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ستار هدایت‌خواه صبح امروز در مراسم اختتامیه تولید محتوای دیجیتال بسیج در بوشهر اظهار داشت: فضای مجازی عرصه نبرد تمام عیار تمدن است که هر یک تلاش دارد آرمان‌های خود را به سمت سایر سوق دهد.

رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز متاسفانه عوامل موثر در تربیت فرزندان رسانه و فضای مجازی مدرسه و خانواده بوده و نسل امروز تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فرهنگ اقتصاد و سیاست تحت تاثیر این فضا قرار دارد به گونه‌ای که اشتغال‌های دیجیتال ایجاد شده و شاید کمتر از یک دهه بخش قابل توجهی از وضعیت اقتصادی در فضای مجازی مدیریت خواهد شد.

هدایت‌خواه عنوان کرد: کنشگران این عرصه باید در این نبرد به موقع عمل کنند؛ شبکه‌ای بودن در فضای مجازی پیوند ایجاد می‌کند و فضای مجازی محیطی تعاملی اثرگذاری است.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در فضای مجازی با وجود این که حرکت شبکه‌ای انجام می شود اما فرد گرایی به خوبی تقویت شده؛ مسائلی در فضای مجازی ظهور می‌کند که هویت واقعی ندارند و مصداق دروغ عینی است.

وی تاکید کرد: یکی از مطالبات جدی از دولت انقلابی ایجاد شبکه ملی اطلاعات است تا در مقابل همه هجمه‌های دشمن به خوبی عمل کنیم.

هدایت‌خواه تسریح کرد: سالم‌سازی و فراهم آوردن فضای امن در فضای مجازی باید مورد توجه باشد؛ امروز برای جلوگیری از قتلگاه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی سالم‌سازی آن مورد توجه قرار بگیرد.

 از ظرفیت‌های تولید محتوای بسیج استفاده شود

حجت‌الاسلام حسین دشتی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: امروز جهاد دانشگاهی فضای مجازی توسط پاسداران و بسیجیان باعث ایجاد امید و شوق است که شاهد دستاورد‌های بسیار زیادی هستیم. 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) بوشهر توضیح داد: شباهت‌هایی بین مجاهدین مرزهای سخت و مجاهدین مرزهای جنگ نرم وجود دارد؛ دانشمندان و اهل علم معمولا در همه عرصه‌ها مرزهای دیگری را مدیریت می‌کنند، توجه به دشمن دارند و سعی می‌کنند راه‌های نفوذ دشمن را شناسایی کنترل کنند. 

وی اظهار کرد: باید مراقب شیطان باشیم و رصد کنیم از کجا وارد خواهد شد، بعد از آن به‌درستی و به‌موقع عمل کنیم؛ اگر ‌بتوانیم در این جهاد فکر و روح مردم را هدایت کنیم دشمن مأیوس خواهد شد. 

دشتی عنوان کرد: امروز به یقین بدانید دشمن در میدان زمین و دریا وارد جنگ نخواهد شد، قطعا در دو جبهه فکری - روحی با استفاده از ابزار فضای مجازی بر جوانان، نوجوانان، علما، اساتید و سایر اقشار وارد خواهد شد؛ گاهی در فضای مجازی وارد فضای گناه خواهیم شد و دشمن با کمترین هزینه اهداف شوم خود را دنبال خوهد شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر بیان کرد: امروز باید از همه ظرفیت‌های تولید محتوای دیجیتال در بدنه بسیج استفاده کرد.

رسانه‌ عرصه‌ای برای ابراز کردن ملت‌ها

مهراب کیانی نیز اظهار داشت: دنیای امروز در اختیار رسانه است و ملت‌هایی که نتوانند در حوزه رسانه و تولید محتوای دیجیتال فعالیت داشته باشند قطعا برای حفظ خود دچار  مشکل خواهند شد و با آسیب جدی روبرو می‌شوند. 

مسؤول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: امروز باید براساس موقعیت جغرافیایی و بوم منطقه جوانان و نوجوانان فعال در عرصه فضای مجازی تولید چند رسانه‌ای و دیجیتال داشته باشند.

وی عنوان کرد: در اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای فضای مجازی بسیج استان بوشهر در سه بخش ملی تولید بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و انیمیشن و در دو بخش استانی کلیپ و پوستر برنامه‌ریزی و شرکت‌کننده‌گان به رقابت پرداختند.

این مقام مسؤول گفت: باید امروز از فرصت رویداد به‌خوبی استفاده شود؛ برگزاری رویداد کشف استعدادها از ظرفیت بالقوه بسیج است که باید از آن استفاده شود. 

کیانی تصریح کرد: رقابت نوجوانان و جوانان با موضوع بوشهر پایتخت مقاومت بوشهر از رئیسعلی تا دستگیری تفتگداران‌ آمریکایی بود. 

مسؤول سازمان فضای مجازی سپاه بوشهر تاکید کرد: این رویداد مقدمه‌ای برای برگزاری رویدادهای آینده است؛ بسیج آمادگی دارد با برگزاری رویداد تولید محتوا در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌ها را مورد بهره‌برداری قرار دهد. 

به گزارش فارس در پایان مراسم نفرات برتر این رویداد معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی بوشهر رسانه رویداد دیجیتال بسیج حجت الاسلام دشتی فضای مجازی تولید محتوای خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی