Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:16:35 GMT

جلوگیری از رسوب در «وستگان» با اجرای پروژه سنگی ملاتی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۵۸۳۰

جلوگیری از رسوب در «وستگان» با اجرای پروژه سنگی ملاتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌محمد محمدی پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدید رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از پروژه سنگی ملاتی حوزه آبخیز «وستگان» در شهرستان «بروجن» اظهار کرد: این پروژه شامل ۱۲ سازه سنگی ملاتی است که در اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و پس از چهار ماه به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: پروژه سنگی ملاتی حوزه آبخیز «وستگان» از سازه‌های با ارتفاع کم و اثربخشی زیاد تشکیل شده است که این سازه‌ها موجب کنترل فرسایش خاک، کنترل رسوب، تقویت آبخوان و بهبود پوشش گیاهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۹۷۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌ها هزینه شده است.

محمدی ادامه داد: این حوزه به خاطر سازندهای زمین‌شناسی خاصی که دارد از بار رسوبی بالایی برخوردار است که اجرای این پروژه‌ها موجب کاهش بار رسوبی تحمیلی به این دشت و تثبیت پروفیل طولی آبراهه‌های آن شده است.

کد خبر 5344250

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمد محمدی شهرستان بروجن پروژه آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها استانداری سمنان گرگان آمار کرونا استکبار ستیزی واکسن کرونا راهپيمايي 13 آبان شهرداری قم بارش باران سنگی ملاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم

به نقل از شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به بهسازی روکش آسفالت و لکه‌گیری آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) اظهار داشت: اجرای پروژه روکش آسفالت میدان شهید بقایی و خیابان اطراف آن اجرایی شد.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۹ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت در ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع از آرامستان بهشت معصومه (س) قم انجام شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، لکه‌گیری آسفالت در معابر آرامستان بهشت معصومه (س) نیز با هدف افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و خانواده متوفیان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ متر لوله‌گذاری با اعتبار ۵ میلیارد ریالی به‌منظور هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرایی شد، مطرح کرد: زه کشی نیز در راستای هدایت آب‌ها و نزولات آسمانی هفته گذشته انجام‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور