Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران(14 آبان) در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه این روزها مشکلات اقتصادی زیاد است با تاکید بر کمک به همنوعان گفت: صدها روایت داریم که از مصادیق بارز برّ و احسان، دستگیری از همدیگر در عرصه معیشت است.

وی تقویت نظام اسلامی و ولایت والیِ عدل و کمک به وی در اداره امور را از مصادیق اطاعت خدا و از مصادیق برّ و احسان دانست، گفت: همچنین کمک به ایجاد امنیت هم چنین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و اولین زیرساخت یک جامعه اسلامی عبارت ‌است از امنیت؛ مانند همان کاری که مردم برای مبارزه و همکاری علیه داعش‌های وطنی در دهه شصت انجام دادند که شر منافقین از کشور کنده شد. این از مصادیق ایجاد امنیت بود و این کار باید همچنان ادامه پیدا کند.

آیت‌الله خاتمی تضعیف نظام دینی که با رنج‌ها و ضعف‌های فراوان به دست آمده را از مصادیق اثم و عدوان دانست و اظهار داشت: پخش شایعات و انتشار هر دروغی در فضای مجازی، علاوه بر معاونت بر عدوان، مصداق دروغگویی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد 13 آبان گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه است. در سال 43 امام علیه کاپیتولاسیون موضع گرفت که به دستور مستقیم آمریکا امام تبعید شد. در سال 56 در همین مکان دانش‌آموزان و دانشجویان را که علیه رژیم شاه تظاهرات کرده بودند به گلوله بستند. سفارت خانه آمریکا در کشور ما کانون توطئه علیه نظام اسلامی بود و دانشجویان مسلمان آن را تسخیر کردند که مورد تایید امام قرار گرفت.

وی افزود: آمریکا رژیم ننگین شاهنشاهی را به مردم ایران تحمیل کردند که ایران را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده بود. توطئه مدام شصت و هشت ساله از مرداد 32 تا کنون علیه ملت ایران آمریکا توطئه می‌کند. توطئه مدام علیه ایران در مجامع بین‌المللی و تحمیل جنگ تحمیلی، تقویت مدام تکفیری‌ها و داعش که ساخته و پرداخته آنهاست، تحریم اقتصادی و ترور حاج قاسم سلیمانی و جنایتی که این روزها انجام دادند و دزدی نفت ایران که با شیرمردان سپاه مواجه شدند، همگی نشان‌دهنده چهره‌واقعی آمریکاست. اینکه مردم مرگ بر آمریکا می‌گویند به این دلیل است؛ این دلایل گوشه‌ای از پرونده سیاه آمریکاست.

آیت‌الله خاتمی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما یک تصمیم آشکار گرفتیم و آن مذاکره‌ای است که لغو همه تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری و سایر تحریم‌ها باشد. اگر می‌خواهید برگردید و مذاکره‌ کنید مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد. برخی از کشورهای شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک تر از گل نگفتند مدام از زبان تهدید استفاده می‌کنند؛ شما چه‌کاره اید که زبان تهدید بکار می‌برید. مثل آدم حرف بزنید تا سخن‌تان جواب منطقی داشته باشد. ما در جریان مذاکره هیچ سردرگمی و ابهامی نداریم و آنکه پیمان شکسته باید جبران کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه در رابطه با همسایگان حس‌ همجواری و خوب همسایگی کردن را می‌خواهیم، گفت: اینکه مدام همسایه‌داری کنیم اما ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست. من برخی کشورهای همسایه را نصحیت می‌کنم که شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاهش اولین قدرت نظامی در منطقه است. با این همسایه‌ی مقتدر برادرانه رفتار کنید وگرنه دود آن به چشم خودتان می‌رود. اینکه روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کنید، بدانید با طناب رژیم صهیونیستی به ته چاه می‌روید و نابود خواهید شد.

وی افزود: حوادثی که در افغانستان می‌گذرد بند بند وجود ما را می‌لرزاند. دو هفته مداوم انفجار در مساجد شیعیان و انفجار در بیمارستان و کشتن و مجروح کردن 100 نفر قطعاً خط آمریکاست. آمریکا به حاکمان افغانستان می‌خواهد بگوید که اگر ما نباشیم ناامنی می‌شود! اینها امنیت افغانستان را هدف گرفته‌اند و نمی‌خواهند یک دولت فراگیر در افغانستان شکل بگیرد.

آیت‌الله خاتمی حریم مرجعیت را حریم بایسته و سرمایه دانست و اظهار داشت: عراق را از چنگ انگلیس مرجعیت نجات داد و ایران اسلامی را مرجعیت امام خمینی نجات داد؛ این سرمایه‌، سرمایه‌ی پاس گذاشتنی است و قدر حریم مراجع از جمله شیخ المراجع آیت‌الله صافی گلپایگانی باید پاس داشته شود. شخصیتی که در شورای نگهبان و خبرگان قانون اساسی حضور داشته و خاندان ایشان خاندان مبارز با طاغوت بوده و جا دارد حریم همه مراجع از جمله این بزرگمرد پاس داشته شود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به رویارویی سپاه با آمریکایی‌ها در دریای عمان، این حرکت را حرکت تحقیر آمریکا دانست و گفت: این نشان می‌دهد ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند. سرنگونی پهپاد متجاوز آنها و حمله به عین الاسد نشان از شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و به زودی شاهد سقوط این دو رژیم جلاد خواهیم بود.

وی با تشکر از حضور میدانی مسئولان و سفر هفتگی رئیس جمهور در استان‌ها، سفر رئیس قوه قضائیه و رسیدگی به امور زندانیان و اقدام مجلس در تصویب قانون جوانی جمعیت، اظهار داشت: این از جمله گام‌های ستودنی است که صمیمانه تشکر می‌کنم اما تقاضای ما این است که مردم از این گرانی‌های افسار گسیخته و لحظه به لحظه در رنج‌اند و به داد مردم برسید. مشکلات چندساله را نمی‌شود یک شبه حل کرد اما سرعت حرکت را بیشتر کنید تا مردم بیش از این در رنج نباشند.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آیت الله خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد