Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه کمیسیون کشاورزی در باره مدیریت آب استان‌ها یک نگاه ملی است، استان‌های دارنده حوضه آبریز باید از منافع موجود منتفع شوند و در کنار آن‌ها، استان‌هایی که به این منابع آبی نیاز دارند نیز بتوانند در راستای ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کمیسیون کشاورزی در نظر دارد در قالب یک برنامه زمان‌بندی کوتاه از تمامی استان‌ها به صورت میدانی دیدار کند و در این سفر‌ها به شکلی ویژه مسائل آب را بررسی کند که در همین راستا سفری به استان‌های خوزستان و اصفهان برنامه‌ریزی خواهد شد تا بتوان در بحث آب عادلانه تصمیم‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح انتقال آب بین حوضه‌ای مرحمی است برای دشت خانمیرزا

عسکری تامل در سود و زیان مسائل آبی را نیز متذکر شد و اضافه کرد: در صورتی که برنامه‌ریزی مطلوبی در بحث آب شرب و کشاورزی انجام شود بدون شک همگان نفع خواهند برد.

او استفاده بهینه از آب را از دیگر موضوعات مهم در مدیریت آب دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود با احداث گلخانه‌ها و نظارت دقیق بر اجرای آن‌ها از حداقل آب موجود حداکثر بهره‌وری صورت گیرد.

عسکری با اشاره به اینکه کشور در منطقه نیمه‌خشک و خشک واقع شده است و میانگین بارش سالیانه در آن به حدود ۳۰۰ میلی‌متر می‌رسد، تصریح کرد: کشوری همچون ترکیه در همسایگی ایران با میانگین بارندگی افزون بر هزار میلی‌متر مربع طرح توسعه گلخانه‌ها را به خوبی دنبال می‌کند چرا که نگاهی رو به آینده را در نظر گرفته است و در مورد مسائل آب پیش‌بینی‌های لازم را دارد.

او با تاکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای گفت: مجلس شورای اسلامی در این بحث جدی است تا بتوان علاوه بر تولید و اشتغال، بیشترین بهره از شرایط آبی موجود را نیز به دست آورد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون کشاورزی حوضه آبریز منابع آبی کمیسیون کشاورزی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد