Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: راه اصلاح مملکت، اصلاح فرهنگ آن است و استقلال و موجودیت هر جامعه از استقلال فرهنگ آن نشأت می گیرد.

وی گفت: برای اصلاح فرهنگ عمومی می‌توان از کجی ها و عیب ها، در قالب فیلم، تئاتر، عکس، نقاشی و غیره بهره ببریم و از کتاب، مطبوعات و رسانه ها برای ارتقا فرهنگ عمومی صحیح بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح دماوندی بیان کرد: یکی از اصلاح فرهنگ عمومی، فرزندپروری است و برای تأمین نیروی انسانی کشور و برتری نظامی و اجتماعی در جهان باید فرهنگ فرزند آوری و پروری را رواج داد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: برای رسیدن به قله های علمی و پژوهشی جهان باید فرهنگ مطالعه و تکریم و حمایت از معلم ها، دانش آموزان و دانشجویان را توسعه داد.

خطیب نماز جمعه دماوند تصریح کرد: فرهنگ اسلامی ایران، سال ها است مورد هجمه دشمنان قرار دارد و فیلم های هالیوودی در اینترنت و شبکه های ماهواره ای، سال ها است فرهنگ عمومی را قرار گرفته و وقتی پوشش زنان و مردان به سبک غربی پیش رود، دل بستگی های بی پایه به نامحرمان باعث فرو پاشی خانواده ها می شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس ارزش های فرهنگی به وجود آماده و یک انقلاب فرهنگی است و گام دوم انقلاب اسلامی را می توانیم محکم تر برداشت که فرهنگ عمومی می تواند با مدیریت جهادی برای خدمت به مردم بکار گیرد.

فتاح دماوندی عنوان کرد: دلاور مردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان دزدی نفت از کشور، سیلی آبداری بر گوش سارقان آمریکایی بود که صدای آن در دریای عمان پیچیده است.

وی افزود: با این اقدام سپاه، قدرت صادرات نفت کشور بیشتر شده و برخی کشورهای همسایه حساب کار دستشان آمد و با این که طرف ما آمریکا بود اما از منافع کشور کوتاه نیامدیم.

امام جمعه دماوند با تشکر از دریا دلان سپاه، خاطر نشان کرد: عملیات سپاه قدرت مذاکرات سیاسی آینده را بالاتر خواهد بود و کشور های جبهه مقاومت دلگرم تر خواهند شد.

خطیب نماز جمعه دماوند افزود: امر به معروف و نهی از منکر ضوابط و شرایطی دارد و اگر به آن عمل نشود، گاهی خودش جرم و گناه است و تریبون نماز جمعه بلند گوی دفاع از عموم مردم است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه دماوند فرهنگ عمومی جمعه دماوند نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست بزرگداشت مقام معلم و استاد با حضور امام جمعه شهرستان آباده حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این نشست اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.

آرش زارعیان متذکر شد: بدون تردید همت و تلاش استادان فرهیخته و معلمان عالی‌قدر نقش مهمی در دانایی، شکوفایی و تعالی جامعه و فراهم کردن شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی دارد.

امام جمعه شهرستان آباده هم یادآور شد: علمی كه پشتوانه عقلی نداشته باشد موجب گمراهی می‌شود و رسالت علم رها ساختن انسان از بند خودبینی و خودپرستی است.

دانا با تأکید بر اینکه دانشجویان بیشتر از دیگران باید بصیرت و عقلانیت داشته باشند، توجه به تقویت تفکر در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: خردورزی آن چیزی است که استادان باید قبل از تدریس بدان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه‌ها زیرساخت اصلی علم و دانش در کشور هستند و استادان به سبب نقش الگویی خویش، درهای معرفت را به روی دانشجویان می‌‌‌‌گشایند و راه و رسم زندگی صحیح را به آنها می‌آموزند و زمینه‌ساز تربیت انسانی «دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد