Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:53:02 GMT

تحقیر آمریکا به هراس آنان از فروپاشی منجر شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۶۷۶۷

تحقیر آمریکا به هراس آنان از فروپاشی منجر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: سه خاطره باعث شده که روز ۱۳ آبان برای ما روز استکبارستیزی باشد.

وی با بیان این‌که سه آیه در قرآن کریم در موضوع استکبار وجود دارد که که هر کدام از این آیات با یکی از این جریان‌ها قابل تطبیق است، ادامه داد: اولین خاطره مقابله با استکبار در جریان تبعید امام راحل به ترکیه صورت گرفت؛ امام خمینی (ره) در حقیقت پیام‌آوری از جانب پیغمبر اکرم و معصومین در برابر استکبار جهانی بود که بعد از قرن‌ها از استقلال و آزادی و قدرت دیانت یک ملت حرف زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به آیه ۸۷ سوره مبارکه بقره، افزود: مستکبرین از این اتفاق خوششان نیامد، آمریکا از اینکه این مردم بخواهند استقلال و آزادی پیدا کنند، خوشش نیامد و نسبت به امامی که این مطالب را ابلاغ کرد، بزرگ‌ترین جنایت را مرتکب شد و ایشان را به ترکیه تبعید کرد.

وی، دومین حادثه را به خاک و خون کشیدن نوجوانان دانش‌آموز در دانشگاه تهران بیان کرد و گفت: خداوند این واقعه را در آیه چهارم سوره مبارکه قصص به فرعون نسبت می‌دهد که وقتی فرعون بنی اسرائیل را ناتوان دید، پسرهای آنان را کشت، کاری که در روز ۱۳ آبان سال ۵۷، کماندوهای نظام ستمشاهی مزدور آمریکا نسبت به پسران این مردم اجرا کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که جریان مزدور آمریکا دید اگر در برابر این نوجوانان ایستادگی نکند، ادامه این نسل با استکبار آمریکایی در این مملکت نمی‌سازد، خاطرنشان کرد: سومین جریان مقابله با استکبار، جریان تسخیر لانه جاسوسی به وسیله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال ۱۳۶۰ بود.

هراس آمریکا از تحقیر قدرت جهانی خود

وی با تأکید بر این‌که آمریکا از تحقیر قدرت خود هراس دارد، تصریح کرد: آمریکا حساب می‌کرد بزرگ‌ترین قدرت نظامی دنیاست، ناوگانش در اقیانوس‌های دنیا شناور است و بر تمام کشورهای دنیا مسلط است و همواره از تحقیر قدرت خود هراس داشت و این کار را دانشجویان ما در سال ۶۰ انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان امام راحل که فرمودند «آمریکا سیلی خورد» اشاره و بیان کرد: ایشان تسخیر لانه جاسوسی را «انقلاب دوم» تعبیر کردند که اولین ضربه را به قدرت پوشالی آمریکا زد و از آن روز تا امروز، ۴۰ سال است آمریکا در هر کار خود در مقابل ما با شکست مواجه شده است.

وی خطاب به نمازگزاران یادآور شد: بدانید در این انقلاب و نظام بعد از چهل و چند سال، خدا با ما است، بنای خدا با امداد غیبی است؛ شکست آمریکا ۴۰ سال روز به روز، ماه به ماه و فصل به فصل اتفاق افتاده و آخرین آن نیز چند روز قبل در دریای عمان در عملیات دریایی دلاوران غیور سپاه پاسداران رخ داد.

تلاش دولت برای «تحریم‌شکنی»

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که خوشبختانه بر حسب جرئتی که این دولت و دولتمردان ما دارند، بنا را بر «تحریم‌شکنی» گذاشتند، تصریح کرد: زمانی می‌گفتیم تحریم‌ها را لغو کنند، مقام معظم رهبری گفتند «این ابزار دشمن است و لغو نمی‌کند، خودتان تحریم‌شکنی کنید» و در خط تحریم‌شکنی، مسئله فروش نفت مقداری توسعه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: دولت تصمیم گرفت با شگردهایی نفتمان را آزادانه در دنیا بفروشیم و از این ثروت، زندگی مردم را از این فشار اقتصادی و معیشتی دربیاوریم، آمریکا دید با این شرایط تحریم‌ها بی‌اثر و بی‌خاصیت می‌شود از این رو آخرین قدرت آنان، مانع شدن برای انتقال پول نفت از طریق بانک بود که این مشکل نیز برطرف شد.

«دزدی دریایی» برای بقای تحریم‌ها

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فکر کردند با قدرت نظامی جلوی این کار را بگیرند و شگرد «دزدی دریایی» را پیش گرفتند تا نفت ما را روی دریا بدزدند؛ در خلیج فارس جرأت نکردند و این کار را در دریای عمان که به اقیانوس‌های سراسری متصل می‌شود انجام دادند اما عزیزان غیور و رزمنده سپاه پاسداران با رصد این اتفاقات، با یک هلی‌برن روی عرشه کشتی دشمن، کشتی را به تصرف خود درآورده و به طرف آب‌های ایران آوردند.

وی افزود: یک عده آمریکایی گفتند «ما آن کشتی را بردیم و این‌ها کشتی دیگری را گرفتند»، اگر این‌طور بود، چرا راه این کشتی را سد کردید و با ناو خود مقابل این کشتی مقاومت کردید؟ اول با بالگردها آمدند، نتوانستند، با ناو آمدند جلوی کشتی را سد کردند اما وقتی با مقاومت شدید ایثارگران نیروی دریای سپاه پاسداران روبرو شدند، پا به فرار گذاشتند.

تأثیر عملیات دریایی سپاه در شکست تحریم

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که عملیات دلاورانه سپاه پاسداران علاوه بر ارزش نظامی برای ایران، از جنبه دیگری حائز اهمیت است، اظهار کرد: آن‌چه در عمق این عملیات وجود داشت، «تحریم‌شکنی» دشمن بود که نشان داد دیگر تحریم دشمن شکسته شد و نمی‌توانند از طریق تحریم بر ما مسلط شوند.

وی به تحلیل روزنامه نیویورک تایمز از ناتوانی مقابله آمریکا با ایران اشاره کرد و ادامه داد: این پیروزی ترجمه همان عبارتی است که حضرت موسی به بنی‌اسرائیل گفت «ان‌الله معنا»، خدا با ماست.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: روزی آمریکا از این می‌ترسید که در دنیا تحقیر شود و آبرویش برود اما آمریکای امروز از «فروپاشی» هراس دارد، از این می‌ترسد همچون شوروی، دیگر مسئله‌ای به نام آمریکا و ایالات متحده روی کره زمین مطرح نباشد.

وی متذکر شد: در مسئله باورمندی نسبت به خدا محکم بایستید و این باورمندی را جدی بگیرید.

کد خبر 5344381

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه آیت الله علم الهدی تحریم اقتصادی ایران تحریم نفتی دزدی دریایی آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی دریایی سپاه یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی عکس استانها استانداری سمنان گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا شهرداری قم بارش باران سپاه پاسداران تحریم شکنی علم الهدی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد ویرانگر در آمریکا + فیلم

وقوع گردباد شدید در ایالت «نبراسکا»ی آمریکا منجر به وارد شدن خسارات گسترده به صدها خانه شد.

به گزارش ایسنا، تاکنون چندین مصدومیت در نتیجه حوادث مرتبط با وقوع گردباد گزارش شده اما هنوز تلفاتی به ثبت نرسیده است.

این گردباد که با بارش سنگین تگرگ نیز همراه بوده، زمین های کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به ریزش کامل یک ساختمان شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که گردباد، خسارات گسترده‌ای را در مناطق مسکونی برجای گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • گردباد ویرانگر در آمریکا + فیلم
  • (ویدئو) تحقیر بلینکن در چین با عدم استقبال رسمی
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا