Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به برخورد مقتدرانه سپاه با دزدی دریایی آمریکایی‌ها، آن را «پیروزی بزرگ» دانست و اظهار کرد: این پیروزی بزرگ، هدیه به جهان اسلام و مستضعفان عالم شد که در هفته مبارزه با استکبار جهانی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خدای متعال قول داده و فرموده اگر واقعاً اهل استقامت هستید، نهراسید و عقب نشینی نکنید و در مقابل تهدید دشمن از پای درنیایید، چرا که ملائکه را به کمک شما می‌فرستم و این امداد غیبی از سوی خدا همواره در نتایج کارها دیده می‌شود چرا که اگر امدادهای الهی نباشد، این همه عزت و افتخارآفرینی تحقق نمی‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این پیروزی تصویربرداری شد و فیلم آن را همه عالم دیدند که چگونه قایق‌های تندروی سپاه پاسداران در مقابل آن ناوهای جنگی که شبیه یک شهر و بسیار گول پیکر هستند، پیروز شدند و فرمان دادند و این فرمان بسیار نافذ بود و گردن آمریکایی‌ها در مقابل دستور پاسداران عزیز ما، می شکند و عقب نشینی می‌کنند.

امام جمعه قزوین افزود: برخی این ماجرا را با نگاه قرآنی و تحقق وعده‌های الهی می‌بینند اما برخی‌ها حرف‌های دیگری می‌زنند که مبتنی بر نگاه‌های الهی و دینی نیست. خداوند فرموده اگر اهل صبر و تقوا باشید، حیله و نیرنگ دشمنان هیچ زحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند چرا که خداوند با اهل تقوا همراه است و آنها را نصرت و یاری می‌کند و این پیروزی را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عزیزان پاسدار تبریک عرض می‌کنیم.

این «پیروزی بزرگ»، تحقق وعده الهی است

وی با اشاره به روز ۱۳ آبان و هفته دانش آموز عنوان کرد: جا دارد از برنامه‌های ارزشمندی که برای روز دانش آموز، روز استکبار ستیزی و اظهار انزجار از جنایت‌های آمریکا، قدردانی کنم و الحمدالله برنامه‌های خوبی در استان اجرا شد و از جمله روز گذشته برنامه خوبی در مزار شهدای قزوین، اجرا شد.

آیت الله عابدینی با اشاره به روز فرهنگ عمومی، گفت: همه بخش‌های زندگی ما، از جمله خانواده، ازدواج و طلاق، نشان دهنده فرهنگ ما هستند و اگر جامعه‌ای آمار طلاقش بالا رفت، حال فرهنگ، تقوا و ایمانش خوب نیست و می باید اصلاح شود.

رهبر معظم انقلاب بر اعتلای فرهنگ عمومی با محور علما و روحانیون تاکید جدی دارند

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: دبیری اجرایی فرهنگ عمومی در هر استانی، بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یکی از کارهای مهمشان رصد و اعتلای فرهنگ عمومی است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فرهنگ عمومی می‌فرمایند، علما، امامان جمعه، خطیبان و مبلغان و جامعه روحانیت محترم و معظم باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند، عده‌ای تحلیل کنند، عده‌ای آیات الهی بخوانند، عده‌ای کلمات معصومین را بیان کنند، جهت گیری عمده مطبوعات باید اصلاح فرهنگ عمومی باشد، سازمان‌هایی که مخصوص کار تبلیغی هستند مانند سازمان تبلیغات اسلامی و بخش‌هایی که تابع و در کنار آن هستند، در این جهت بکوشند و این بیانات را رهبر فرزانه انقلاب در سال ۷۹ بیان فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به جهان تشیع و اسلام خیلی خدمت کرده است و جوانان و عزیزان ما درخصوص این شخصیت بزرگ تحقیق کنند تا راه آن مردم بزرگ الگویی برای جامعه ما قرار گیرد.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درخصوص درستی عقایدشان از امام زمانشان سوال می‌کنند و ما نیز می باید درخصوص درستی اعتقادات خود تحقیق و بررسی کنیم تا مسیر درست را برویم و به بیراهه کشیده نشویم. حمد و سوره یکی از بخش‌های دین است و باید در تمام کارها و ابعاد زندگی تحقیق کنیم و مراقب باشیم تا به دیگران خسارت وارد نکنیم و همه شئونات زندگی باید با معیارهای دینی استوار باشد.

از مجلس بخاطر تصویب طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» قدردانی می‌کنیم

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی، طرح حمایت از خانواده و موضوع جوان شدن جمعیت، تصویب شد و این موضوع با این درجه اهمیت، در گذشته دیده نمی‌شد اما بحمدالله این موضوع دیده شد و به تصویب رسید و نماینده شهر ما خانم دکتر محمدبیگی بخاطر کمیسیونی که در آن فعالیت دارند، فعالیت تحسین برانگیزی در این اقدام داشتند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: جوانی جمعیت، نشاط، کار و فعالیت را به همراه می‌آورد و ما باید تلاش برای جوانی جمعیت و جلوگیری از فاجعه پیری جمعیت را جدی بگیریم و این گام مهمی برای تحقق این هدف مهم است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم یادآور شد: آن شهید والامقام رفت اما هر روز نسل‌های جدید موشک‌هایی که آن شهید گرانقدر بنیانگذاری کرد، مملکت اسلامی را پشتیبانی می‌کند و خلیج همیشه فارس را امنیت می بخشد و آمریکایی‌ها را مرعوب می‌کند، شمارش معکوس افول آمریکایی‌ها را سرعت می بخشد و مردم فلسطین، غزه، لبنان و یمن خودشان به این فناوری دست یافتند.

وی افزود: امروز از هر جای جغرافیای جبهه مقاومت اسلامی بر سر آمریکایی‌ها و متحدانش و صهیونیست‌ها موشک خواهد بارید

کد خبر 5344417

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالکریم عابدینی قزوین امام جمعه قزوین یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی استانداری سمنان عکس استانها گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا بارش باران فرهنگ عمومی آمریکایی ها جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید

ماموستا ملامحمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی با اشاره به اینکه جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در قبال مسئله غزه همچنان سکوت پیشه کرده‌اند، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و در این مدت مجامع حقوق بشری و کشورهای اسلامی سکوت خفت باری پیشه کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر ادامه داد: بی‌گمان این سکوت و بی‌تفاوتی جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی بر گستاخی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور زبانه‌ها و شعله‌های این آتش و نسل کشی به دیگر کشورهای جهان اسلام کشیده خواهد شد.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بی‌تفاوتی امروز مسلمین در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه دیر یا زور گریبان مسلمین را می‌گیرد بنابراین این بی‌تفاوتی نه تنها حاشیه امنی برای کشورهای مسلمان نخواهد بود بلکه خود می‌تواند آغازی بر شعله‌ورتر شدن آتش جنگ و خونریزی در منطقه گردد.
 
این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمعات دانشجویی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر حمایت از مردم غزه، گفت: امروز صدای مظلومیت مردم غزه در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی شنیده می‌شود و به عینه شاهدیم که معترضان به این جنایات و نسل‌کشی‌ها چگونه توسط پلیس آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و حامی حقوق بشر و آزادی بیان سرکوب می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر افزود: الهی محقق خواهد شد و بی‌گمان فلسطین از آن ملت فلسطین خواهد بود و این از وعده‌های خداوند متعال می‌باشد بنابراین بهتر است که جهان اسلام این واقعیت را بپذیرد و از پیله‌ای که به دور خود پیچیده است بیرون بیاید و در مقابل رژیم صهیونیستی عملاً وارد میدان مبارزه شود.
 
ماموستا محمودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های آزادی‌خواهانه خود از همان روزهای نخستین تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، در عمل نشان داد که حامی ملت مظلوم غزه و فلسطین است بنابراین شایسته می‌باشد که دیگر دولت‌های اسلامی سیاست‌های آزادیخواهانه ایران اسلامی را برای خود سرمشق قرار دهند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت