Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:43:09 GMT

غرب به دنبال تحمیل فرهنگ دنیاگرایانه خود به جوامع است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۷۱۴۶

غرب به دنبال تحمیل فرهنگ دنیاگرایانه خود به جوامع است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ خمیرمایه و روح یک جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای رصد نشاط یا افسردگی و پیشرفت یا عقب‌ماندگی یک جامعه به فرهنگ آن می‌نگرند و با توجه به فرهنگ هر جامعه در مورد آن قضاوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های ویژه برای شناسایی ملت‌های متمدن دنیا فرهنگ آن‌ها است، گفت: اینکه یک ملت پیشرفته، مترقی و قابل‌اعتماد و اعتنا باشد به فرهنگ آن ملت بازمی‌گردد.

وی افزود: تجلی و نمود فرهنگ در آداب و رسوم، مراسم عزاداری و شادی، پوشش، ادبیات، رفتارهای اقتصادی، سلامت بازار، رفتارهای حاکم بین مردم و مسئولین و … است و تمام این موارد مشخصه‌های اصلی فرهنگ یک جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: دنیای امروز دنیای تحمیل فرهنگ‌ها بوده و بسیاری از تمدن‌ها دوست دارند فرهنگ خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کنند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نظام غربی به دنبال این است که فرهنگ برگرفته از مادیات و دنیاگرایی خود را بر سایر ملت‌ها تحمیل کرده و با داشتن فضای رسانه‌ای قوی، فرهنگ منحط را در پوشش و سایر موارد بر سایر جوامع و فرهنگ‌ها استیلا دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ غربی و لیبرالی از نگاه‌های شیطانی است، افزود: رضاخان به دنبال این بود که فرهنگ غربی را بر جامعه ایران تحمیل کند و امروز هم فضاهای رسانه‌ای بیگانه به دنبال این هستند فرهنگ غربی را به‌عنوان یک ارزش در جامعه رواج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: سیطره و تسلط فرهنگی به دنبال خود سیطره اقتصادی، سیاسی و نظامی را می‌آورد؛ هویت آن ملت را بر ملت دیگر تحمیل می‌کند و ملتی که مورد هجوم قرار می‌گیرد از درون تهی می‌شود.

جنایات استکبار از بدو تاریخ تاکنون ادامه داشته است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید تهاجم فرهنگی را جدی بگیریم، بیان کرد: امروز وقتی به بازار می‌رویم یا وقتی به پوشش، ادبیات گفتاری جوانان و فضای تبلیغاتی موجود در کشور نگاه می‌کنیم، در مورد تهاجم فرهنگی و تأثیرگذاری آن احساس خطر می‌کنیم.

وی ادامه داد: چرا باید با وجود داشتن عناصر مهم فرهنگ‌ساز به دنبال فرهنگ‌های بیگانه برویم؟ در حالی که قرآن، سنت نبوی، بیانات بزرگان و الگوهای برجسته تاریخی ما می‌توانند بهترین عناصر فرهنگ‌سازی در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید گروه‌های مرجع و نخبگان و نهادهای فرهنگی و متولی با بهره‌گیری از قرآن و سنت و عقلانیت، فرهنگ واقعی دینی را در همه زوایای زندگی مردم تبلیغ و تبیین و متجلی و متبلور کرده و اجازه ندهند فرهنگ منحط دیگران بر کشور ما تحمیل شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: این روز باید همیشه زنده نگاه داشته و دشمنی دشمنان بیان شود تا این خصومت فراموش نشود.

وی با بیان اینکه جنایات نظام‌های استکباری از بدو تاریخ تاکنون بوده و همچنان نیز تداوم دارد، افزود: در بیش از چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی دشمنی‌های فراوانی از جانب نظام استکباری نسبت به نظام ما شد؛ اما به فضل الهی و با هدایت‌های امام و رهبری و حضور مردم، نظام ما استوار و مستحکم ماند و روزبه‌روز نیز قوی‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: کودتای نوژه، حمله مستقیم به ایران، جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربری، تشکیل و تحریک داعش با هدف اصلی ضربه به ایران، ترورهای متعدد، تحریم‌ها و تهدیدهای مکرر و … تنها برخی از جنایات و خصومت‌های نظام استکباری با مردم و نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه نظام استکباری دست‌بردار نیست و به همین دلیل باید مبارزه با او ادامه یابد، تصریح کرد: نظام استکباری زبانی جز مبارزه و زور متوجه نمی‌شود و ما نیز با همین مبارزه و مقاومت، در دنیا عزت و بزرگی پیدا کردیم در حالی که روزبه‌روز بر ضعف و زبونی دشمنان ما افزوده می‌شود.

کد خبر 5344430

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری میراث فرهنگی فرهنگ عمومی غربزدگی یوم الله 13 آبان یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه سفر استانی استانداری سمنان عکس استانها گرگان استکبار ستیزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه راهپيمايي 13 آبان واکسن کرونا بارش باران حجت الاسلام والمسلمین نوری نظام استکباری جمعه بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است

فرمانده فراجا با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است، اما هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان در نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اظهار کرد: در ابتدا خیرمقدم و خوش آمد می‌گویم به کسانی که در دورانی در سنگر دفاع مقدس همراهشان بودیم و امروز نیز در سنگری دیگر برای آبادانی کشور در کنار آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شغل حساس و سختی بر عهده معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارد که بتوانند به نوعی تمشیت کنند که ثمرات آن برای سازمان‌ها و مردم باشد، افزود: دقت در انجام وظیفه با حساسیت و رعایت سر فصل‌ها سودی حاصل می‌کند که ثمرات آن امنیت روانی جامعه را فراهم و ماحصل آن برای مردم مفید است، امروز امنیت در همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی اولویت‌های آن تغییر می‌کند و این ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جانی است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از کارویژه‌های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.

سردار رادان با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع اجتماعی و فرهنگی است، اما هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست، افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیرگذار همه این‌ها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهد هستند که دشمن تا پشت در خانه‌های ما آمدند و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم، امروز فراجا ۴۰ مأموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این مأموریت‌ها ۱۰ تا ۱۵ پیش نیاز دارد، یعنی باید این‌ها باشد تا بتوان آن ۴۰ مأموریت را به درستی انجام داد و یکی از آنها برخورد با بی‌حجابی است.

کد خبر 751137

دیگر خبرها

  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت