Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:50:57 GMT

رونمایی از ۴ سمفونی و آلبوم موسیقی تا پایان پاییز

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۷۳۰۴

رونمایی از ۴ سمفونی و آلبوم موسیقی تا پایان پاییز

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از انتشار چهار آلبوم موسیقی تا پایان فصل پاییز در معاونت هنری این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه رونمایی از پوئم‌ سمفونی «اروند» گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا پایان فصل پاییز چهار آلبوم شامل پوئم سمفونی «عشق پیروز است»، آلبوم «پناه»، آلبوم «تهرانِ جان» و آلبوم «باید ستاره شد» را تولید و رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرودی بیان کرد: آلبوم «عشق پیروز است» که توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری تولید می‌شود، مروری بر همراهی، همدلی و عزم ملی در مواجهه با پاندمی کرونا و همدردی با خانواده جان‌باختگان کروناست. همچنین آلبوم «پناه» که با همکاری فرهنگسرای خانواده و با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی تولید می‌شود، نقش خانواده را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: آلبوم «تهرانِ جان» دیگر اثری است که با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ تولید می‌شود و به موضوع جایگاه تهران و نقش آن در جامعه شیعی امروز و آیین‌های برجسته‌ای که در این شهر برگزار می‌شود و زیبایی‌های طبیعی تهران می‌پردازد. همچنین آلبوم «باید ستاره شد» نیز با مضامین عارفانه و عاشقانه با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار تولید می‌شود و سعی دارد الگویی استاندارد از موسیقی پاپ برای جوانان ارائه کند. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به سیاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حمایت از موسیقی فاخر اظهار کرد: توفیقات این سازمان نشانه‌ای از تلاش هنرمندان مراکز فرهنگی هنری زیر مجموعه برای ترویج و گسترش نمونه‌های سالم و اصیل موسیقی و آواز ایرانی است و امیدوارم این تلاش در سال‌های بعد گسترده‌تر و با همت و توفیق بیشتری همراه باشد.

او گفت: پشتیبانی از حرکت‌های راهبردی در حوزه موسیقی، بر اساس ضوابط سازمان و اساسنامه، ایجاد فضاهای مناسب برای گروه‌های موسیقی، تولید آثار ارزشی، مذهبی و ملی، برگزاری جشنواره‌های هدفمند موسیقی به مناسبت‌های مختلف آیینی، مذهبی و ملی به رغم محدودیت‌های مالی جدی سال‌های اخیر نیز تنها بخشی از سیاست‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این حوزه است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: از محرم سال گذشته تاکنون، این سازمان با رونمایی از پنج آلبوم موسیقایی اقدام به اشاعه و نشر موسیقی اصیل و فاخر و بر اساس محتواهای مورد نیاز جامعه کرده است. آخرین مورد، پوئم‌سمفونی «اروند» بود که روایتی است از دلاورمردی‌های مردانی که با محوریت رودخانه اروند در حفظ و حراست از خاک میهن جان‌فشانی کردند. این اثر توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت دفتر موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات، مرکز موسیقی حوزه هنری، باغ‌موزه دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تولید شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این آثار را در سایت‌های معتبر موسیقایی در دسترس عموم مردم قرار خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432 برچسب‌ها موسیقی بجنورد

دیگر خبرها

  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی