Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:31:54 GMT

رشد بورس می‌تواند ادامه‌دار باشد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۷۳۳۰

رشد بورس می‌تواند ادامه‌دار باشد

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات کورش آسایش گزینه اول. بازار با لیدری گروه خودرو می تواند به بالای ۱ میلیون و ۴۰۰ واحد برسد و در آن ناحیه تثبیت شود که باعث ایجاد انگیزه برای خریداران خواهد شد‌. فردین آقابزرگی گزینه اول. روند افزایش تقاضای خرید تداوم خواهد داشت و پیش‌بینی سودآوری آتی اغلب شرکت ها جذاب هستند. آرتا اسدی گزینه اول. به سبب اینکه بازار روند رشد کوتاه مدتی را شروع کرده و به احتمال زیاد این روند تا جایی که به سقف کانال نزولی بلند مدت برخورد کند، ادامه خواهد داشت. نوید اختری زاده گزینه دوم. به دلایل ثبات در قیمت ارز، ثبات در قیمت های جهانی و حمایت دستوری دولت از بازار. امین امیدی گزینه اول. با توجه به بازگشت قیمت‌ها در دو روز آخر هفته‌ای که گذشت و همچنین کندل بازگشتی هفتگی در شاخص کل، روند هفته آینده مثبت ارزیابی می شود. مصطفی صفاری گزینه اول. به دلیل توجه دولتمردان به وضعيت بازار سرمايه و اعلام حمايت از آن. محمد خبری زاد گزینه دوم. همچنان ارزش معاملات خرد پایین است و به همین دلیل بازار باید در همین محدوده معامله شود و با بازگشت اعتماد به بازار، روند صعودی آغاز شود. جواد عشقی‌نژاد گزینه اول. به دلایل تلاش برای بازگرداندن اعتماد به بازار، بالا رفتن حجم معاملات و توجه بیشتر مسئولان به این بازار و اهمیت آن. حسین مرید سادات گزینه اول. با توجه به بازگشت بسياري از نمادها از كف هاي حمايتي، مي توان به صعود بازار اميدوار بود. اما نكته نگران كننده عدم همخواني میان ارزش معاملات، رشد شاخص كل و شاخص كل هم وزن است. علی ملک لی گزینه دوم. انتظار تغییر چشمگیری نیست. البته از نظر تکنیکال در یک سطح حمایتی قوی قرار داریم اما نمی توان انتظار مثبت های زیادی را داشت.

با توجه به نتیجه نظرسنجی این هفته و انتخاب ۷۰ درصدی گزینه اول (مثبت.افزایشی) و ۳۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) احتمال افت شاخص کل و نزولی شدن شاخص در هفته پیش رو همانند هفته‌ای که گذشت پایین است. همچنین با توجه به تحلیل کارشناسان می‌توان گفت هنوز نمی‌توان به رشد پرقدرت بورس امیدوار بود و در حال حاضر اما و اگرهایی مثل پایین بودن حجم و ارزش معاملات و برنگشتن کامل اعتماد به بازار سرمایه، سد راه این موضوع هستند. 

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص کل نظرسنجی بورس پیش بینی بورس گزینه اول گزینه دوم شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد