Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:21:41 GMT

چالش نبود خدمات شهری در روستایی چسبیده به یزد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۷۳۸۳

چالش نبود خدمات شهری در روستایی چسبیده به یزد

ایسنا/یزد استاندار یزد با تاکید بر این که باید مشکلات بخش مرکزی خصوصا احمد آباد باید حل شود، گفت: این محدوده ماهیت شهری یافته و باید خدمات آن نیز در حد شهری باشد اما به خاطر روستایی بودن منطقه باید در بازنگری شهر جامع این دوگانگی حل شده و خدمات به سطح شهر یزد برسد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در مراسم نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در روستای احمد آباد برگزار شد، با بیان این که شعار دولت سیزدهم دولت مردمی برای ایران قوی است، اظهار کرد: کردم مسئله اساسی و مهم در دولت سیزدهم است و ما خودمان را خادم مردم و نوکر مردم میدانیم و تمام وقت خودمان را متعلق به مردم برای حل مشکلات مردم قرار دادیم و به تبعیت از رییس جمهور جمعه‌ها را به حضور در کنار مردم قرار دادیم تا مشکلات را رسما و میدانی حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با باین این که ما امدیم تا از مردم حرف بشونیم و نکات را بشنویم، گفت: از شهرستانهای کمتر برخوردار شروع کردیم و در یزد هم از حاشیه‌های یزد شروع کردیم و معتقد هستیم در بخش مرکزی و مناطق حاشیه شهر ظرفیت های زیادی وجود دارد و مردمانی انقلابی و پابه کار دارند.

این مسئول با بیان این که از ورود به این منطقه با مشکلات متعددی مانند اتباع، مسکن، مباحث فرهنگی و سایر معضلات روبرو شدیم، اظهار کرد: این مشکلات در شان مردم خوب بخش مرکزی نیست لذا باید حل و فصل شود از طرفی در طول مسیر هم با مشکلاتی روبرو شدیم که قرار شد با فرماندار و سایر اعضای شورا و دیگر مسئولان جلساتی برگزار کنیم و مشکلات حل شود.

وی با باین این که در خصوص مسکن جوانان تصمیماتی اخذ شد، گفت: در خصوص این مسئله قرار شد که زمین به جوانان منطقه و با اولویت جوانان بومی منطقه و از طریق اقدام ملی مسکن که تا ۲۸ آبان ماه است، اختصاص دهیم.

استاندار یزد تاکید کرد: از طریق اقدام  ملی مسکن که ساخت ۴۰۰۰ مسکن طی چهار مسکن است را برای این منطقه ویژه دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات اتباع غیرمجاز تصریح کرد: در شورای تامین قرار شد تا معضلات این منطقه حل شود و نمیپذیریم که اختیارات و طرفیت ها وجود دارد و ما از طرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد.

فاطمی با بیان این که ایجاد کلانتری مستقل برای این منطقه در اولویت است، گفت: این اقدام برای این منطقه باید هر چه زودتر انجام شود.

وی در خصوص مباحث فرهنگی و آموزشی تصریح کرد: سرانه های آموزشی و فرهنگی در جای خود قرار است اختصاص یابد و در اختیار بخش های مربوطه قرار بگیرد و در کنار ان چالش‌های ان برطرف شود.

استاندار در خصوص حمل و نقل عمومی این منطقه نیز دستور پیگیری داد و گفت: این محدوده ماهیت شهری یافته و باید خدمات آن نیز در حد شهری باشد اما به خاطر روستایی بودن منطقه باید در بازنگری شهر جامع این دوگانگی حل شده و خدمات به سطح شهر یزد برسد.

وی در پایان تصریح کرد: ما خود را از مردم دانسته و مشکلات آن‌ها را نیز از خود میدانیم و درصدد رفع آنها به سرعت برخواهیم آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار يزد امام جمعه بخش مرکزی یزد بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی دارو‌های خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی دارو‌های بیماران خاص، گفت: دارو‌ها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و دارو‌های آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان دارو‌های مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از دارو‌های خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است، اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشور‌های منطقه، تقاضا برای دارو‌های تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است