Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این همایش با استقبال مردم روبرو شدد ، تعدادی از تماشگران همایش از شهرهای مختلف استان یزد بودند.

رییس هیات سوارکاری میبد در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۰ راس اسب از استان های کرمان ، اصفهان ، شیراز، تبریز و برخی شهرهای استان یزد در این همایش شرکت کردند.

مصطفی انصاری، نژادهای اسب‌های شرکت کننده را « دره شور ، عربی و کرد » عنوان کرد و یادآور شد: این همایش برای شناسایی نژاد اسب های اصیل و افزایش تجربه و اطلاعات کسانی که در حوزه صنعت پرورش اسب فعالیت دارند ، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینب کمالی پور شهروند میبدی و یکی از تماشاگران این همایش از برگزاری این برنامه اظهار رضایت کرد و از علاقمندان به پرورش اسب خواست این صنعت پاک در شهرستان را بیشتر توسعه دهند.

سهیلا سرفراز که از شهر اردکان برای دیدن جشنواره اسب‌های فاخر ایرانی به روستای مهرآباد میبد آمده بود نیز گفت: بسیار خوب است که برای مقابله با افسردگی مردم و ایجاد نشاط در روحیه آنها چنین برنامه هایی برگزار شود  و گذشته از آن مردم با حضور در این همایش ها با اسب های اصیل پرورش یافته در استان یزد آشنا می‌شوند و به خود می بالند که این صنعت پاک در حال پیشرفت و توسعه در شهر و دیارشان است.

روح الله عبدالغفوری که از یزد برای دیدن همایش آمده بود هم گفت: دومین بار است که به تماشای همایش سوارکاری آمده‌ و به آن علاقه مند است.  

سید محمد میرزایی  هم از اشکذر سطح برگزاری همایش را مطلوب عنوان کرد و به توسعه صنعت اسب در  اشکذر  نیز اشاره کرد ، و گفت: این حضور گسترده مردم برای دیدن همایش سوارکاری نشان دهنده علاقه آنها به حوزه سوارکاری و پرورش اسب در استان یزد است.

میبد ۱۰۰ باشگاه پرورش اسب و یک هزار راس اسب دارد که اغلب از نژاد عرب است که تاکنون در مسابقه های زیبایی اسب صاحب مقام هایی شد و  از نظر تولید و پرورش اسب ظرفیت بالایی در این صنعت وجود دارد.

میبد دارای سه بخش مرکزی ، بفروییه و ندوشن است ، روستای مهرآباد در بخش مرکزی میبد واقع شده و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اسب اصیل عرب، کهن‌ترین گونه این حیوان و تنها نژاد کاملا خالص و اصیل اسب است.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

بدین ترتیب یزد باستان یکی از معدود نقاطی در ایران بود که دیرینه‌ای چند هزار ساله در اهلی سازی، استفاده از اسب و سوارکاری دارد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس این حیوان و  سرمایه گذاری بیش از  ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

  

برچسب‌ها میبد سوارکاری کرمان یزد شیراز اصفهان اردکان اشکذر همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد سوارکاری کرمان میبد سوارکاری کرمان یزد شیراز اصفهان اردکان اشکذر همایش پرورش اسب استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد

در همایش دانشجویان و اساتید رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد قم که ۳۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند، کارشناسان و روانشناسان مطرح استان موضوعات نقش روانشناس در جامعه، اخلاق مداری در روانشناسی و معرفی آسیب‌ها و ظرفیت‌های این رشته در استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در استان قم هزار و ۸۰۰ دانشجو در رشته روانشناسی و مشاوره در دانشگاه آزاد  تحصیل می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است