Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: به افراد مجرد و ازدواج نکرده روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور امروز جمعه با حضور در کلانتری ۳۴ بانوان مشهد، ضمن بازدید از این کلانتری، در جریان فعالیت تنها کلانتری بانوان کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه این بازدید با بیان این‌که ساختار حضور و فعالیت زنان در کلانتری‌ها نیازمند بازنگری است، اظهار کرد: این بازنگری باید با توجه به نقش بانوان در زندگی انجام شود تا بین حضور آنان در محل کار و انجام وظایف همسری و مادری هماهنگی لازم ایجاد شود.

وی با تأکید بر این‌که باید شرایط مناسبی برای مادران باردار و شیرده در بازداشتگاه موقت زنان فراهم شود، ادامه داد: لازم است در حوزه کلانتری زنان، نیروی انسانی بیشتر جذب و ساختار خاص حضور آنان در محیط کار فراهم شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای خود در مشهد، در حاشیه بازدید از یک کارگاه تولید عسل و گیاهان دارویی در روستای پیوه‌ژن مشهد، به نگاه ویژه رئیس جمهور به روستاها و توسعه اشتغال در این مناطق اشاره کرد و گفت: هدف از اتخاذ این سیاست، ایجاد بستر مناسب برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها است.

وی پس از گفت‌وگو با فعالان روستایی در پیوه‌ژن، به روستای برج برج از توابع شهرستان زبرخان رفت و در جمع اهالی این روستا، از اختصاص تسهیلات به مجردان دهه شصتی برای تشکیل زندگی خبر داد و بیان کرد: به افراد مجرد و ازدواج نکرده روستایی که متولد دهه ۶۰ باشند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج اختصاص داده می‌شود.

خزعلی خاطرنشان کرد: دختران پیش از ازدواج باید دوره‌های مهارتی را فرابگیرند تا ازدواج موفقی داشته باشند و از آسیب‌هایی همچون طلاق جلوگیری شود.

وی با تأکید بر این‌که دختران پیش از ازدواج باید به بلوغ فکری رسیده باشند تا زندگی زناشویی آنان منجر به طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌ها نشود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به نقش بانوان در اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: توانمندی‌های بخش کشاورزی و صنعتی روستای برج قابل توجه است که این توانمندی می‌تواند این روستا را به منطقه‌ای نمونه برای بهتر زندگی کردن جوانان تبدیل شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی، خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهمنامه، ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بانوان روستاهای این منطقه در نظر گرفته شده که علاوه بر آن، راه‌اندازی ۲۰۰ صندوق خرد روستایی ویژه زنان هدف‌گذاری شده است.

خزعلی ضمن ابراز امیدواری از تبدیل شدن روستای برج به مرکز جهادی، کارآفرینی و فرهنگی برای بانوان، بیان کرد: یک میلیارد تومان به ورزشگاه نیمه‌تمام این روستا اختصاص داده می‌شود تا پس از راه‌اندازی، سه روز از هفته در اختیار بانوان و فعالیت آنان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جوانان روستا روستا دهه شصتی ها وام ازدواج امور زنان و خانواده رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج در حاشیه تجلیل از قهرمانان با حضور رئیس جمهور درباره این مراسم اظهار کرد: امروز جلسه خوبی برای مدال آوران است. موضوع ورزش قوی برای ایران قوی در حال اجرا است. فوتبال ما حال خوبی دارد و جای تیم ملی اینجا خالی است، اگر بازی با قطر را از دست نمی دادیم الان بچه ها اینجا بودند. البته فوتسال و فوتبال ساحلی ما قهرمان آسیا شد و در ساحلی سوم جهان هم شدیم. در فوتسال مردان هم در رنکینگ چهارم جهان شدیم و در زنان هشتم. این اعتبار بسیار مهمی است. درست است که اینجا پاداشی نمی دهند، اما هشتم دنیا شدن با سرمایه گذاری که ژاپن و عربستان می‌کنند، این رتبه ارزشمند است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حضور فوتبال ساحلی در جمع پاداش بگیران گفت: بهترین نتیجه گروهی را در میان رشته های تیمی کسب کرده ایم. این را باید مدیون وزیر ورزش باشیم که پیگیری کرد تا فوتبال ساحلی هم در جمع تقدیرها قرار بگیرد.

وی در مورد ارسال نامه در مورد حضور تماشاگران به وزیر ورزش گفت: البته ما پاسخ نامه وزیر ورزش را دادیم. وزیر ورزش در مورد وضعیت باشگاه‌ها و اقدامات فرهنگی که باید می‌شده و نشده، نگران بودند. ما هم پس از درخواست وزیر ورزش جلساتی را در همین ۲، ۳ روز برگزار کردیم. هم با هلدینگ خلیج فارس و هم بانک‌هایی که پرسپولیس را خریدند، جلسه داشتیم.

وی تاکید کرد: امروز هم جلسه داریم. به همه هم اعلام کردیم که اگر کسی نمی تواند کرامت زنان را در ورزشگاه ها حفظ کند، ممکن است حضور آنها را منع کنیم. لیگ سال آینده را هم با چارت مشخص برگزار می کنیم. اولین موضوع بلیت الکترونیکی است و هرکسی تماشاگری باید روی صندلی خودش بنشیند و با سازمان ثبت هم صحبت کردیم. اگر این اتفاق نیفتد، لیگ را برگزار نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته است حضور زنان در ورزرشگاه‌ها در صورت فراهم نبودن شرایط منع می‌شود عنوان کرد: منع نمی‌شود، بلکه ضابطه مند می‌شود. باشگاه ها باید مسئولیت پذیر باشند و به خوبی و خوشی از  تماشاگران بدرقه کنند. اینکه همین جوری بیایند و بروند و مدیریتی نشود، به هر قیمتی ورود زنان عملی نیست.

تاج در مورد اینکه نظرش در مورد هواداران مرد با توجه به اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد، تاکید کرد: ما آن فرد را ۱۰ سال محروم کردیم. جرائمی که الان صادر می‌شود استثنا است و جدی. در مورد حضور زنان هرکسی باید رعایت شئونات را رعایت کند. از سال آینده صندلی‌ها با کد ملی خواهد بود و می‌توانیم براحتی متخلفان را شناسایی کنیم. LOC باید ۱۰۰ درصد اجرا شود. یعنی فرمانده میدان ناظر بازی خواهد بود و همه باید زیر نظر او باشند.  

وی ادامه داد: ما باید در مجموع کانون هواداران را در هر باشگاهی ایجاد کنیم. موضوعات مهم دیگری هم است که باید با وزیر ورزش صحبت کنیم. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه ها فقط باید تیم فوتبال داشته باشند و اگر قرار است رشته های دیگری هم داشته باشند، باید مجموعه دیگری را تاسیس کنند. این مشکلی را برای باشگاه های ما ایجاد می کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نبی گفته شرکت توسعه برای ورود VAR همکاری نمی‌کند، گفت: موانع برطرف شده و دستگاه‌ها وارد شده‌اند و در گمرک هستند. ورزشگاه هم برای ما نیستند و اگر بود، خودمان می بردیم. ورزشگاه آزادی، نقش جهان، غدیر و یادگار برای شرکت توسعه هستند.

وی در جریمه ۲ میلیاردی ویسی از سوی سازمان لیگ و اینکه گفته می‌شود هنوز به کمیته انضباطی ابلاغ نشده، گفت: جرائم را ارکان قضایی باید در نظر بگیرند. این جرائم هم قطعی است. امروز هم به کمیته انضباطی ابلاغ کردم و قرار است فقط کمیته انضباطی جرائم را اعلام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت زنان و خانواده رییس‌جمهوری
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است