Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:42:33 GMT

جشنواره بازی های بومی محلی گیلان در رشت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۷۶۱۴

جشنواره بازی های بومی محلی گیلان در رشت

جشنواره بازی های سنتی و بومی محلی گیلان روز جمعه با حضور فرماندار رشت در سالن چند منظوره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ صبح امروز (جمعه) جشنواره بازی های سنتی و بومی محلی گیلان با حضور علی فتح اللهی فرماندار رشت، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل ورزش و جوانان استان و رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در سالن چند منظوره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این همایش ، تعدادی از بازی های سنتی و بومی محلی گیلان مانند کشتی گیله مردی، لافند بازی، غیش بازی ، چوب پا، فرفره بازی به نمایش گذاشته شد ، ضمن اینکه اجرای سرودهای محلی و پخت نان های محلی، از برنامه های جنبی این همایش بود.   حدود ۴۰۰ بازی بومی محلی در گیلان شناسایی شده که کشتی گیله مردی ، لافند بازی ، ال کاوه ، مرغانه جنگ ، غیش بازی ، کلاه پران ، عروس گولی ، آهوچره ، آغوز بازی و شیرین دودو (زو یا کبدی) از معروف ترین این بازی ها محسوب می شوند.   این همایش به صورت زنده از برنامه صبح و نشاط شبکه سراسری سه سیما و شبکه استانی باران پخش شد.    

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار رشت بومی محلی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت تریک جدید کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر

هفته سی ام رقابت‌های لیگ عربستان با انجام سه بازی به پایان رسید. ابتدا الشباب توانست با دو گلی که کاروالیو و کاراسکو به ثمر رساندند برابر الرائد به پیروزی برسد. جدال الطائی و الخلیج با تساوی بدون گل به پایان رسید و در حساس‌ترین بازی هم النصر در خانه با درخشش کریستیانو رونالدو جشنواره گل به راه انداخت.

النصر در این بازی خانگی توانست با ۶ گل حریف خود را در هم کوبد.

کریستیانو رونالدو ستاره این بازی بود و توانست ۳ گل به ثمر رساند. این ششمین هت تریک این ستاره پرتغالی در این دو فصل حضورش در النصر است. سادیو مانه هم عملکرد خوبی در این بازی داشت و یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. اوتاویو و الفتیل دیگر گل‌های النصر را به ثمر رساندند.

النصر با پیروزی که در این بازی به دست آورد ۷۴ امتیازی شد و با ۹ امتیاز کمتر نسبت به الهلال و البته یک بازی بیشتر در رده دوم باقی ماند.

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • جشنواره گل لورکوزن برای جاودانگی
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • هت تریک جدید کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر
  • هت تریک‌ کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج